Ano, setkal jsem se s tímto problémen u stavební spořitelny RB. Datovou schránkou odeslanou výpověď neakceptovala, trvala na elektronickém podpisu, nebo zkonvertované zprávě Přitom založení spoření vám umožní třeba po telefonu a žádný ověřený podpis nepotřebují. Jó když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.
"V některých případech dokonce komunikaci datovou schránkou vyžaduje, třeba v případě podání daňového přiznání."
To mi nepřijde jako správná informace, nebo minimálně neúplná. Daňové přiznání je možné posílat přes portál Moje daně. A na něm je možné se autentizovat více způsoby - mezi nimi je sice i přihlášení se do datové schránky, ale jsou i jiné možnosti - Identita občana. A k té je možné použít například eObčanku, MojeID, bankovní identitu...
Další věc je, že datová schránka je povinná pouze pro OSVČ, pro nepodnikající fyzické osoby ne a ty mohou pokud vím nadále posílat daňové přiznání i písemné (tedy nikoliv elektronické) podobě.
Takže napsat, že stát v některých případech - a k tomu jako příklad zmínit daňové přiznání - vyžaduje datovou schránku prostě není pravda.