Nevím proč se na podobné dotazy ptáte marketingového ředitele. Chápu, že firmy mají tendenci nastrčit triskového mluvčího z marketingu, ale pak se takových lidí přece nemá smysl ptát na peníze. Banky samozřejmě nemohou zrušit možnost přijímat požadavky na pobočkách nebo písemně. Pokud tedy tyto komunikační kanály nemohu zrušit, a tudíž nemohu snížit náklady, pak jakou logikou pan ředitel došel k tomu, že zavést ještě další komunikační kanál může uspořit peníze? Jasně, on si to nemyslí, on to jen říká. Vždyť je z marketingu. Ale tak snad alespoň redaktor mohl zakročit. Uvědomit si, že dokud nebude přes DS komunikovat tolik lidí, aby banky mohly začít zavírat kamenné pobočky a propouštět lidi, tak do té doby nemůžou DS vést k žádné úspoře. Takovýhle blábol se opravdu píše jen do PR článků, kde je zřejmé, proč se ta lež/polopravda píše - snaha prodat.
Na to je jednoduchá odpověď.
Právě jsem řešil půjčku od stavební spořitelny Reiffeisen. Proces vypadá takto:
- banka schválila úvěr a poslala mi smlouvu (doporučeně).
- já jsem došel na poštu,vystál frontu a vyzvedl doporučený dopis
- pracovník banky přišel ke mě domů, ověřil můj podpis a smlouvu si odnesl.
Stálo mě to asi 4 hodiny (včetně té pošty) a pán, který mě v bance obsluhuje (shodou okolností je to vedoucí pobočky) tomu dal půl dne. Takže vím, co je zahrnuto v poplatku za vedení účtu.
Kdyby to banka uměla přes datovou schránku, měli bychom to celé za 10 minut. Já i banka bychom na tom vydělali - bez ohledu na to, jestli bude zavírat pobočky. Ani by to na to nepotřebovala žádný informační systém. Jen umět odeslat a umět přijmout.