Čekal jsem od tohoto serveru víc, ale jste jen další v řadě co změny vysvětlují jako zhoršení. Přitom zjednodušeně jediné co se změnilo je prodloužení půlroční lhůty na roční kdy se považuje bez důkazů zboží jako vadné od začátku.
Viz "Pokud se však projeví až po uplynutí 12 měsíců, tato vyvratitelná domněnka se neuplatní, a pokud prodejce reklamaci neuzná, je na kupujícím, aby prokázal, že zboží bylo při převzetí opravdu vadné – což může být u spotřebního zboží v praxi značně složité."
ANO! Ale to rozhodně NEznamená že v druhém roce je situace jakkoliv horší. Pokud se zboží pochroumá za 1,5 roku (co já vím ulomí se nějaký ovládací prvek) tak samozřejmě nadále platí klasická záruka jako do teď.
Celý článek je opět jen zmatečná mlha místo aby jasně shrnul, že situace je pro spotřebitele jednoznačně LEPŠÍ a v ničem horší.
Neviem ako v ČR, ale na Slovensku je to so zárukou najjednoduchšie vo veľkých všeobecných reťazcoch (Kaufland, Lidl, Tesco,...). Tam nejaké rozporovanie tvrdení zákazníka nepraktizujú (teda minimálne u mňa, čo vyzerám ako beloch zo strednej triedy), a bez rečí vracajú peniaze (a to aj pri veciach v cene cez 100 €) - asi vedia, že nespokojný zákazník ich na ušlých tržbách bude stáť viac než cena reklamovaného tovaru... pri špecializovaných obchodoch toto neplatí, zákazník často kúpi len jednu vec, a ďalšiu ak, tak až za pár rokov.