S LBBW mám takový kuriózní problém. Jelikož tam mám hypo, zřídila mi banka k úvěru účet. Dokoce dva účty, přestože ten druhý jsem k ničemu nepotřeboval. Ovšem oba účty byly zřízeny bez internetového bankovnictví. Přestože platím za vedení hypo, ke kterému byly tyto účty zřízeny, standardních 150Kč/měs. Pokud bych přístup přes internet chtěl, musím si prý platit navíc ještě některý z klasických měsíčních paušálů za vedení účtu. To samozřejmě nemíním. Díky tomu mám od LBBW ne jedno, ale hned dvě auta bez volantu :-)
Pořád lepší 1 % každý rok s úrokem 14,30 % p.a., než „rezervační poplatek“, co si účtuje KB každý měsíc a úrok má 19,8 % p.a. Při 20 000 Kč to dělá 200 Kč, což je třeba cena každoroční obnovy kontokorentu UniCredit (za 15 %).
4 % má Fio při úroku 8,3 % p.a., což je sazba, kterou ukecají jen VIP klienti LBBW Bank nebo Oberbank…
Osobně to dělám takto: K hlavnímu účtu v RB, které mám ještě od ranných dob eBanky, jsem si zřídil mKonto u mBank. To používám téměř výhradně pro rozesílání trvalých plateb a inkas. Z RB tak stačí na pravidelné platby jedna odchozí měsíčně. S přihlédnutím k 20Kč měsíčnímu bonusu na eKontě (vedení účtu se dvěma kartami a kontokorentem zdarma) zůstává rezerva ještě na cca 5 dalších nepravidelných plateb při zachování bezplatnosti účtu. Hnidopichové podotknou, proč nepoužívat pouze mBank. Ale na to existuje jednoduchá odpověď – nenabízí plnohodnotný rozsah služeb. Z těch běžnějších třeba právě kontokorent nebo zahraniční platební styk. Dlouhodobá dobrá historie v bance rozhodně není k zahožení. A navíc – proč rušit něco co je zadarmo?
Jo, RB měla zvláštní logiku… Jednorázoívý příkaz za nějaký peníz, převod trvalým příkazem za větší peníz a platba inkasem za největší peníz… Když jsem se ptal proč, odpověděli ve smyslu „čím je to pro banku náročnější, tím vyšší cena“. Takže jsem odešel k FIO, kde podobnou zvrácenou logikou netrpí ;-).
No, já neměl u RB nikdy jiný účet než eKonto v max. programu výhod (kreditní obrat nad 25t./měs) a tam byly všechny druhy provedených příkazů vždycky za stejný poplatek. Spíš mi vadil poplatek za zřízení a změnu trvalých příkazů a povolení k inkasu, který RB zrušila teprv nedávno. Dnes už díky bohu patří minulosti a obojí je zdarma.
Jinak na aktuální politice RB mi vadí především vykurvení (jinak to fakt nejde popsat) podmínek úvěrů zaváděním již dříve zrušených poplatků. Ani polemika s RB zatím v tomto směru nikam nevedla, takže nezbývá než skřípat zuby a doufat že časem tuhle slepou cestu opustí. V minulosti jsem nabídku úvěrů v RB několikrát využil, aktuálně jsou podmínky nastavené tak, že v případě potřeby jsou přinejmenším standardně zveřejňované nabídky nepoužitelné.
Rajfka úvěry dost zdražila. A ten jejich kontokorent s 19,9 % p.a. je vážně nechutný… Sám jsem ho zrušil k 1.5.2009, kdy ke zvýšení sazby došlo. Rajfka se chová tržně, vysokými úroky si tvoří rezervy na jejich nesplácení. Zaplatí to ti klienti, kteří na podmínky přistoupí a úvěr celý zaplatí.
A je veřejným tajemstvím, že právě Rajfka umí jako jedna z mála úvěrovat klienty, kteří jsou sice bonitní, ale nemají to jak prokázat, typicky OSVČ. Takoví přistoupí i na vysoký úrok, jen aby uvěr dostali.
Já si tam kontokorent držím především jako rezervu pro případ co kdyby. Loni jsem se pod nulu dostal jen jednou, když jsem potřeboval překlenout období kdy očekávaná příchozí platba ještě nedorazila, ale odchozí jsem už nutně potřeboval poslat. V takových případech není ani těch 19,9 procent zase takový problém. Pár tisíc v mínusu na několik málo dní stojí jen pár kaček (platil jsem konkrétně 4Kč) a ty nakonec třeba ještě dostanete zpátky přes připisovaný bonus. Samozřejmě že na delší úvěrování není kontokorent vhodný, ale k tomu jsou zase jiné produkty.
Souhlasím. Znám však docela hodně lidí, kteří s kontokorentem přežívají od výplaty k výplatě, takže pak 19,9 % dělá docela dost při 14 a více dnech, zvláště když Rajfka nabízí královské limity lákající k použití (já měl 140 000 :). Jsem pro vysoký úrok, ale ne pro všechny klienty. Ty prověřené RB mohla odměnit nižším úrokem. Moc bank to, pravda. nedělá, ale jsou i výjimky.
Hnidopichové podotknou, proč nepoužívat pouze mBank. Ale na to existuje jednoduchá odpověď – nenabízí plnohodnotný rozsah služeb. Z těch běžnějších třeba právě kontokorent nebo zahraniční platební styk.
Jo, je to škoda, že jedna banka nenabízí zároveň nejlevnější a dostatečně široké služby.
Jinak co se těch zahraničních plateb týče, myslím, že RB není úplně nejlepší volbou. Za Europlatbu chce 220/200 Kč (odchozí/příchozí), za ostatní chce 1 % min. 300 Kč. Ve srovnání s ostatními hráči na trhu nic moc. Někde mezi průměrem a horším průměrem.
http://www.mesec.cz/…o-zahranici/
http://www.mesec.cz/…e-zahranici/
Já mám aktuálně 16 účtů, ale zahraniční platby provádím téměř výhradně jen přes devizové společnosti. Po Evropě mám veškerý platební styk zdarma. Jediná nevýhoda je, že doručení trvá asi týden. Když potřebuji rychleji, pošlu to přes FIO za 50 Kč :).
O kontokorent jsem se nikdy nezajímal. Dluhy nedělám :), naštěstí má vždycky kam šáhnout.
Patriku, já vím, že RB nemá ideální sazby na zahraniční platby. Ale nepotřebuji je tak často abych přechodem k jiné společnosti něco podstatného ušetřil. Nejde mi o to abych měl nutně všechno nejlevnější, ale abych to měl v případě nenadálé potřeby okamžitě k dispozici (viz ten kontokorent). Už teď mám na svůj vkus až moc všelijakých účtů a tvůj pravděpodobně rekord trhnout rozhodně nehodlám:)
Čoveče, dělám to úplně stejně, jako bych ten příspěvek napsal sám! Jediná opakovaná platba, co zůstává u RB je inkaso pro UPC, protože UPC jsou packalové a když si to přehodím do mBank, bude mi půl roku trvat, než to v UPC pochopí (ale plánuju s UPC skoncovat, tak to neřeším).
No vidite, to mne nenapadlo. Tak to pak asi inkaso muze mit vyhody. I kdyz zrovna telefon od UPC mama, ale jine spolecnosti na trhu jsou levnejsi, takze ho nepouzivam, takze mne tato moznost nenapadla.
Nicmene i tak ta zmena neni urcite tak bolestiva oznamite zmenu do mBank a dva mesice budete mit umoznene obe inkasa. Uvidite ze UPC bude nejpozdeji do dvou mesicu tahat prachy z druhe banky.
Teda pochopil bych že se platí nějaký i vyšší poplatek za podání příkazu k zavedení trvalého příkazu na pobočce. Ale už mi hlava nebere že se po zavedení na pobočce se platí dvojnásobný poplatek za opakované platby. To už je snad zavedené v systému a pobočka s tím nemá nic společného.
A ještě milá informace pro případné zájemce o Exkluzivní konto ČSOB. Banka sice avízuje že se u něj máte zdarma jak vedení účtu, tak i určitý počet příchozích a odchozích plateb.. Což se ovšem netýká plateb pomocí inkasa. Ty si naúčtujou a strhnou z účtu každopádně…