Hlavní navigace

Názory k článku Práce z domova: Znáte všechna pro a proti?

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 12. 10. 2014 9:20

    testament (neregistrovaný) ---.101.broadband12.iol.cz

    rád bych požádal autorku ještě o doplnění, zda zaměstnavatel musí zaměstnanci v režimu homeoffice poskytovat nějaké náhrady související s tím že pracuje doma. např. náhrady za spotřebovanou elektřinu, teplo, atp.

    firemní právníci společnosti, kde pracuji, tvrdí, že je to povinnost firmy (a kvůli tomu je potíž to zavést), ale nikde jinde, kde jsem se s tím setkal toto neřešili a žádné náhrady neposkytovali.

    a dále mi v článku zcela chybí problematika pracovních úrazů. jak se pak v takových případech postupuje, prokazuje, atp.

  • 12. 10. 2014 13:23

    P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    firemní právníci společnosti, kde pracuji, tvrdí, že je to povinnost firmy (a kvůli tomu je potíž to zavést)

    To jsou jen obvykle vymluvy proc to nejde. Cely problem je popsan v clanku v teto vete:

    Další nevýhodou jsou vyšší nároky na schopnosti managementu, zejména v oblasti manažerských a interpersonálních dovedností.

    Ty schopnosti totiz vetsinou chybi a timto by to vyslo najevo.

  • 12. 10. 2014 17:38

    jezevec (neregistrovaný) ---.dobnet.cz

    úhrada nákladů je kravina. homeoffice je BENEFIT - komu to nevyhovuje a chtěl by ke své smluvní mzdě ještě třicet korun měsíčně za ošlapání koberce a elektřinu do noutbuku, za to že se může válet doma - může raději denně dojíždět do kolbenky a píchat si docházku. samozřejmě že se to sjednat dá, můžete si rekolaudovat část bytu na nebytový prostor a ten zaměstnavateli pronajímat, včetně rekompenzace nákladů - chtěl bych ovšem vidět vola, který by na to přistoupil, zaměstnavatel by to spíš pochopil jako žádost o výpověď - to je asi jako kdyby zaměstnavatel dovolil zaměstnancovi at si firemním autem jezdí domů, a zaměstnanec by chtěl přidat na parkoviště před jeho domovem ....
    naopak úrazově pojištěn homeworker samozřejmě je - pracovní poměr trvá, pracovní doba je sjednána, stejně jako místo pracoviště. to je jako byste se ptal jestli úraz při práci servismena u klienta v bytě je pracovní úraz. i když, úrazy typu "pád z gauče" by se u pojištovny prosazovaly obtížněji než jiné.

  • 12. 10. 2014 19:46

    P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    homeoffice je BENEFIT

    Ja bych to opravil. Homeofflice by mel byt standardni zpusob "zamestnavani" tam, kde to charakter dane prace umoznuje. Teprve v pripadech kdy to tak nelze nebo to dotycny tak vylozene nechce, by mela nastoupit kolbenka.

    Tohle je ovsem v zaprdenem CR temer nepredstavitelne. Kazde okravatovane hovadko musi hlavne videt sve ovecky ze "pracuji" (= sedi v kolbence od-do a ziraji do pocitace). Ze treba za cely den nic skutecne neudelaji, zatimco ten co se "flaka" na homeoffice ano, to vetsina z nich nechape a pri sve tuposti ani nikdy nepochopi.

  • 12. 10. 2014 22:07

    Jarmila (neregistrovaný) 193.179.3.---

    Řada firem už to naštěstí chápe, že stavět a provozovat tisíce kancelářských budov je nesmysl, že taková účetní nebo jiný pracovník, který nepřichází do styku s koncovým zákazníkem, udělá daleko víc práce, když sedí doma a pracuje.

  • 13. 10. 2014 0:40

    jezevec (neregistrovaný) ---.dobnet.cz

    máte pravdu, že blbec se stará hlavně o dress code a o docházku - zatímco chytrý managor vyhoví lidem a třeba i home office.
    nicméně ve společnosti jsou (uznávám že iracionální) zažité standardní pracovní postupy a očekávání klientů, že pracuje se v práci, že kancelář je výkladní skříň firmy, a že šéf má své poddané na dosah ruky - a pokud chcete prachy svých klientů, musíte s těmi vlky alespoň zaskučet.
    kdyby byl homeoffice standard pro svěže výkonné firmy, a reprezentační kanceláře jen atributem zaprděnosti - asi by třeba takový pan kellner a jiní kapitáni byznysu neměli své tryskáče a limuzíny a neplandali furt někde únavně po světě, když by všechno mohli vyřídit s nohama na stole ze své homeoffice, tím spíš pak jejich služebnictvo.
    jsou věci které prostě z domova nevyřídíte a neuděláte. ne proto že by to nešlo, ale protože to pak kvuli tomu neprodáte. je celá řada dalších pracovních postupů, které vyžadují osobní spolupráci, i když vy ji nevidíte. homeoffice v pracovním poměru je skutečně extrémní benefit.

    jinak vaše představa o procentu firem, které řídí hovada a nic se v nich nedělá, a nějaký hodný dědoušek jim do toho sype peníze (případně jeden P2010 v modrákách živí deset kravaťáků) - je fakt úsměvná. bohužel je asi stejně pitomá jako představa, že vlastníci firem naschvál vyhazují stovky milionů za zcela zbytečné kancelářské nemovitosti a jejich provoz, jen aby vás nasrali s odepřením homeoffice.

  • 13. 10. 2014 8:12

    Jarmila (neregistrovaný) 193.179.3.---

    Skutečně jsem neměla na mysli linku, kde jednotlivé pracovní operace na sebe navazují, a kde je pracovník musí udělat, protože kus linky si domů neodnese. Do párce musí třeba prodavačka, protože na prodejně je vyvěšená pracovní doba od-do. Dále tam musí skladník, protože musí vydat materiál, uklízečka a další profese.
    Měla jsem na mysli kancelářské profese, kde je spolupráce možná pomocí telefonu a mailu. Vždyť třeba řada účetních pracuje dneska doma jako OSVČ a nepracují jen pro jednu firmu. Doma pracují konstruktéři, překladatelé, programátoři a další profese. Jediná výhoda práce v kanceláři je v tom, že ty lidi, se kterými dále spolupracujete, znáte osobně.

  • 12. 10. 2014 23:49

    Octopus (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz

    Pracuji doma jiz 3 roky a ma to i nevyhody, neni vsechno zlato co se trpiti. Je to jista izolace, v pripade nerealneho terminu se spatne vysvetluje, proc to jeste neni nebo proc se na projekt spotrebovalo vice hodin atd. Kdyz nepracuji, nevydelavam, kdyz nepracuji v kolbence, vydelavam atp...

  • 13. 10. 2014 9:42

    Lubik (neregistrovaný) 195.39.4.---

    Dlouho jsem hledal svoji identitu a dnes prohlašuji, že jsem příslušníkem byrokracie (tedy úřednictva). Pracuji v relativně velké organizaci a vím, že se v mém případě (a u většiny mých kolegů) se nedá vše řešit telefonem nebo mailem. Podívejte se na zdejší fórum, kdy je položena jasná jednoznačná otázka a následuje odpověď? Většinou je třeba doplňující otázky, případně odpověď v alternativách, takže je lepší vzít všechny papíry a za kolegou dojít. Přičemž my starší, co jsme byli na vojně, si pamatujeme nápisy na polních telefonech: „Pozor, nepřítel naslouchá“. A asi by nebylo těžké najít studii ze „Západu“ o tom jak výkonnější jsou pracovní kolektivy, kde se obcuje tváří v tvář, než ty kde se komunikuje po pojítkách. Jinak společnost mně i kultivuje, třeba že se ráno oholím, čistě obléknu, při setkání jsem zdvořilý a vůbec existuje i mimoslovní komunikace. A např. i při obědě většina kolegů a kolegyň vyhledává „naši“ společnost, kdy je možno prohodit i něco mimoslužebního (o politice, o sportu, jak bylo o víkendu, co dětičky).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).