Ano, ČKP je mafie. Jako prodejce ojetých vozidel s touto organizací mám své zkušenosti:
1. Vymáhali "příspěvek" i za pár dnů, kdy se auto převádělo, nikdo s ním nejezdil, jen horlivý bývalý majitel honem zrušil pojistku. Vůbec nebrali v potaz, že s takovým vozidlem se podle tehdejšího znění zákona nesmí jezdit (což bylo dodrženo) a že majitel má 15 dnů na případné odevzdání značek do depozita u nepojištěného vozidla.
2. Opakovaně, i přes doložení kopie tech. průkazu a kupní smlouvy, vymáhali příspěvek po novém vlastníku za cca 3 měsíce, kdy auto ještě nevlastnil. Předpokládám, že totéž učinili původnímu vlastníku, který pojistku asi skutečně neplatil. Proč si nenakrást, kde to jen jde, že.
3. Vymáhali příspěvek v případě, že auto pojištěné bylo, byla řádně uzavřená pojistná smlouva, jen pojišťovna do nějakého jejich systému zadala špatné datum - došlo asi k 20 dennímu posunu. Opět ČKP doloženo, ta to ovšem ignorovala a výhružné dopisy posílala dál.
Je to tak na žalobu na Český stát, že nechá jakousi akciovou společnost vybírat pokuty. A přitom není možnost se lecky auta v registru zbavit a odepsat ho. Represe by měla být vždy v rukách státu. Vůbec nevěřím jejich argumentům, kolik aut jezdí nepojištěných, klidně si tyto počty mohli vymyslet. A poslat někomu dopis, na který má do měsíce reagovat, i když je třeba v zahraničí atd, jinak už nemusí dokládat, že povinné ručení má, ale musí automaticky platit, to je rovnou svinstvo.
Dnes je situace pro motoristy ještě horší. Auto v registru převedou jen po doložení evidenčky a ověřené plné moci a musí se spolehnout na to, že nový majitel bude spolupracovat a tyto dokumenty dodá. Argumentovat tím, že nemáte vydat auto bez přepisu, je hloupost. Představte si reálnou situaci, kdy auto prodáváte večer (a kdy jindy, když chodíte do práce), nebo o víkendu. To už STK nefungují a evidenčku nikdo neudělá. Nemluvě o tom, že každé auto musí na lince povinně odstát určitou dobu a na STK se tedy musí čekat a čekat a logicky se za den stihne méně aut. Většinou ani evidenčku bez objednání neudělají.
Trvale vyřadit vozidlo v případě nespolupráce nového vlastníka by bylo řešením. Jenže ani tady se nedostanete k papíru, bez kterého vyřazení provedou. Jedinou šancí, jak se oficiálně zbavit auta v registru, které nejde přepsat, je nahlásit jeho krádež.
Souhlasím, kdo neplatí pojistku, ať je za to postižen. Ale tak, že bude platit tučný příspěvek v případě, že bude skutečně odchycen na silnici a nebude schopný prokázat, že pojistku má uhrazenou.
Ano, mám podobnou zkušenost. ČKP je typický příklad jak se dá dobrá myšlenka úplně zvrátit. Jediná možnost jak zlikvidovat neplatiče ale i jezdce s vraky a dále opilce a feťáky je ZABAVOVAT AUTA a to bez milosti. Ještě bych navrhl amnestii na zánik vozidla na čestné prohlášení. Ještě stále je mnoho lidí co má v registru vozidlo ale to auto už dávno neexistuje. Vyhlášením amnestie bych tyto vozidla vyškrt z registru a byl by klid. Na nelegální zbraně je amnestie co pět let.
Zdá se, že ne: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=828&t=1076226
Zákon (a policie) nezná pojem "vrak", ale "vozidlo nezpůsobilé k provozu". A na to mimo výše uvedeného stačí třeba prošlá technická, vyměněný díl s identifikací, nebo vyšší emise CO2/NOx.