ČKP postupovala jako sicilská mafie a není důvod se domnívat, že s obnovenou pravomocí bude postupovat jinak. Nahrává jí to, že v registru je neskutečný bordel a ten, kdo je tam veden z historických důvodů jako vlastník, s tím nic nenadělá. Neexistující vozidlo nelze vyřadit, protože když neexistuje, nelze ho odevzdat ekologické mafii k rozprodání na díly. Takže lidé musejí platit výpalné za vozidla, která třeba i desítky let nevlastní nebo ani nikdy nevlastnili (mám v registru auto z roku 1998, nevím jak se tam vzalo a co je to zač, nikdy jsem ho neměl, ale budu za něj muset do smrti platit a moji dědici se budou muset vzdát dědictví ve prospěch státu). Registr je postaven zcela absurdně a mafie z ČKP to dorazí.
Jenže depozit je dnes časově omezený a někdy někdo bude chtít to neexistující auto vidět :) I když je to naprosto absurdní, asi budu muset oznámit krádež vozidla a to ještě i s vykradením domu, abych zdůvodnil, že nemám ani žádný doklad. Udivuje mě, že nikdo z celého vedení státu není schopen používat zdravý rozum a vymyslí pravidla, dle kterých nelze fungovat. Ale asi je to úmysl, mafie z ČKP dostává peníze za auto, které neexistuje a škodu způsobit nemůže, takže jim to jde celé do kapsy.
Psal jsem, že je to na hranici legality. Nicméně uvádíte důvod depozitu. Takže pokud se chcete pobavit uveďte pravdivý důvod. Vozidlo jsem nikdy nevlastnil. Pokud nahlásite krádež je to samozřejmě podvod. Takže raději s právníkem, zda jde nahlásit něco ve stylu vozidlo jsem nikdy neměl, ale když úřad tvrdí, že ano, pak mi muselo být ukradeno.
No podvod asi ne, to by bylo, kdybych to neexistující auto pojistil a nechal si vyplatit pojistku, což skutečně nehodlám, já jen nechci papírově vlastnit něco, co nevlastním a nikdy jsem nevlastnil, ale bavit se o tom s debilem státem prostě nejde :)) Ale je otázka, zda je legální ohlásit krádež věci, o které stát tvrdí, že ji mám a přitom ji nemám. Na to asi není precedens.
Tvrzení že má někdo v registru zapsané auto které nikdy nevlastnil a nejde s tím nic dělat je zcestné. Stačí podat stížnost na chybný úřední postup, doložit to svědecky a za pár měsíců je vyřízeno. Pokud jste za auto něco musel platit, máte právo o náhradu těchto nákladů. K této žádosti o náhradu už doporučuji sepsání právníkem, jinak pohoříte na formulacích.
Je smutné, jak si myslí, že mají vše v klidu a přitom nahoře právě zmíněný bordel. Mám doma auto, které jsem chtěl spravovat za rok (kvůli rzi celé karoserie). Značky šli do depozitu. Když jsem si je chtěl vyzvednout, řekli mi, že nemohou, jelikož to auto už nemá stk (asi vypršela během doby, co byly značky v dpz) a na stk bych musel mít na oplátku zase značky. Takže je to krásnej koloběh, kterej ve finále funguje tak, že auto nemá značky, nemá stk a stojí doma na zahradě a neví se co s tím.
To samé jsem měl já,řekli mi na depozitu,že si musím zajistit odtahovku na evidenčku,pak na stk.Již nevím přesně jak to bylo s RZ v depozitu,kdy jsem si je měl vyzvednout.Vzhledem k tomu,že auto bylo po manželce v dezolátním stavu,nic se nevyplatilo a nechal jsem ho sešrotovat.
...neexistující vozidlo lze vyřadit, resp. zapsat zánik vozidla... stačí zajít na odbor životního prostředí příslušného úřadu, a oznámit že jsem se dopustil přestupku a zlikvidoval vozidlo v rozporu se zákonem, ve správním řízení zaplatím odpustek (pokutu). S tím pak půjdu na registr vozidel nechat zapsat zánik vozidla a je to :)
Vzhledem k tomu, že je zde mnoho lidí, kteří jsou již ekonomicky zlikvidováni a nelze na nich nic vymáhat, dopadne zákon pouze na ty, kteří udělají neúmyslnou chybu.
Typicky 5 nepojištěných dnů během převodu, kdy se s vozidlem nejezdí.
Přitom řešení je jednoduché. Nepojištěné vozidlo zabavit. Ale to by museli zákonodárci přemýšlet.
Dobrý den.Podle mého názoru by měla být povinně pojištěná všechna vozidla,která jsou registrována.V totalitě při silniční kontrole VB vždy vyžadovala mimo osobních dokladů také doklad o zaplaceném povinném ručení.Dnes se to však nevyžaduje.Podle mého názoru by nezaplacené povinné ručení by mělo být považováno jako vozidlo nezpůsobilé a měl by se tím pádem odebrat OTP do doby než bude sjednána náprava.Tím by se úplně odstranilo případné vymáhání škody způsobené takovým nepojištěným řidičem.Proč slušní řidiči mají na nepojištěné doplácet?
Přesně tak, na Pionýra jsem platil 12 Kčs a za velkou čezetu 24 Kčs, oboji zelenou složenkou :) Velmi jednoduché a funkční - při kontrole jsem musel mít ústřižek složenky u sebe, jinak pokuta. Dnes milion často nesplnitelných podmínek a evidencí a stejně to vůbec nefunguje - kdo má platit neplatí a kdo auto ani nemá platit musí.
Přidejte se k petici proti ČKP!!!!!!!
Všivaci, kteří okradli tisíce lidí aniž by prokázali alespoň jeden den nepojistenyho auta.
Je to naprostá fraška, která je řízena státem.
Na židli ředitele CKP sedí figurka která jen prokyvuje a dal asi takhle.
" Ty Franto zaveden to zpátky ať z toho něco máme ,tomu blbeckovi co tak děla ředitele dej 100 000kc prémii ať drží hubu a krok "
Celá ta akce má název OBIRAME LIDI LEGÁLNĚ!!!!!!
Dále jen tohle nenechte se okrádat a vždy když si nejste jisti vyhledejte odborníka.
Ano, ČKP je mafie. Jako prodejce ojetých vozidel s touto organizací mám své zkušenosti:
1. Vymáhali "příspěvek" i za pár dnů, kdy se auto převádělo, nikdo s ním nejezdil, jen horlivý bývalý majitel honem zrušil pojistku. Vůbec nebrali v potaz, že s takovým vozidlem se podle tehdejšího znění zákona nesmí jezdit (což bylo dodrženo) a že majitel má 15 dnů na případné odevzdání značek do depozita u nepojištěného vozidla.
2. Opakovaně, i přes doložení kopie tech. průkazu a kupní smlouvy, vymáhali příspěvek po novém vlastníku za cca 3 měsíce, kdy auto ještě nevlastnil. Předpokládám, že totéž učinili původnímu vlastníku, který pojistku asi skutečně neplatil. Proč si nenakrást, kde to jen jde, že.
3. Vymáhali příspěvek v případě, že auto pojištěné bylo, byla řádně uzavřená pojistná smlouva, jen pojišťovna do nějakého jejich systému zadala špatné datum - došlo asi k 20 dennímu posunu. Opět ČKP doloženo, ta to ovšem ignorovala a výhružné dopisy posílala dál.
Je to tak na žalobu na Český stát, že nechá jakousi akciovou společnost vybírat pokuty. A přitom není možnost se lecky auta v registru zbavit a odepsat ho. Represe by měla být vždy v rukách státu. Vůbec nevěřím jejich argumentům, kolik aut jezdí nepojištěných, klidně si tyto počty mohli vymyslet. A poslat někomu dopis, na který má do měsíce reagovat, i když je třeba v zahraničí atd, jinak už nemusí dokládat, že povinné ručení má, ale musí automaticky platit, to je rovnou svinstvo.
Dnes je situace pro motoristy ještě horší. Auto v registru převedou jen po doložení evidenčky a ověřené plné moci a musí se spolehnout na to, že nový majitel bude spolupracovat a tyto dokumenty dodá. Argumentovat tím, že nemáte vydat auto bez přepisu, je hloupost. Představte si reálnou situaci, kdy auto prodáváte večer (a kdy jindy, když chodíte do práce), nebo o víkendu. To už STK nefungují a evidenčku nikdo neudělá. Nemluvě o tom, že každé auto musí na lince povinně odstát určitou dobu a na STK se tedy musí čekat a čekat a logicky se za den stihne méně aut. Většinou ani evidenčku bez objednání neudělají.
Trvale vyřadit vozidlo v případě nespolupráce nového vlastníka by bylo řešením. Jenže ani tady se nedostanete k papíru, bez kterého vyřazení provedou. Jedinou šancí, jak se oficiálně zbavit auta v registru, které nejde přepsat, je nahlásit jeho krádež.
Souhlasím, kdo neplatí pojistku, ať je za to postižen. Ale tak, že bude platit tučný příspěvek v případě, že bude skutečně odchycen na silnici a nebude schopný prokázat, že pojistku má uhrazenou.
Ano, mám podobnou zkušenost. ČKP je typický příklad jak se dá dobrá myšlenka úplně zvrátit. Jediná možnost jak zlikvidovat neplatiče ale i jezdce s vraky a dále opilce a feťáky je ZABAVOVAT AUTA a to bez milosti. Ještě bych navrhl amnestii na zánik vozidla na čestné prohlášení. Ještě stále je mnoho lidí co má v registru vozidlo ale to auto už dávno neexistuje. Vyhlášením amnestie bych tyto vozidla vyškrt z registru a byl by klid. Na nelegální zbraně je amnestie co pět let.
Zdá se, že ne: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=828&t=1076226
Zákon (a policie) nezná pojem "vrak", ale "vozidlo nezpůsobilé k provozu". A na to mimo výše uvedeného stačí třeba prošlá technická, vyměněný díl s identifikací, nebo vyšší emise CO2/NOx.
Bez jakékoli diskuze by měl mít každý na své vozidlo provozované na veřejné komunikaci povinné ručení sjednané a zaplacené.Pokud tomu tak není , měl by vědět , že způsobí - li jinému škodu , bude ji nucen poškozenému uhradit do poslední koruny i za cenu exekuce jeho i rodinného majetku. Nevím , proč bychom mi ostatní , kteří si pojištění řádně a celá léta platíme , měli byť i 1,-Kč doplácet na neplatiče .
U nás se tvoří vše složité,čím složitější, tím neprůhlednější a čím míň se v tom běžný občan orientuje, je prostředí vhodné pro manipulace.... Nechápu jednu věc... Za vozidlo zodpovídá majitel, pokud není jiná písemná dohoda, např. provozovatel. Dále řidič je povinen před jízdou zkontrolovat vozidlo a patřičné náležitosti. Tím pádem se přesvědčit, že vozidlo je pojištěné pro provoz na pozemních komunikacích... Pokud potom bude při případné kontrole zjištěno, že vozidlo není pojištěno, má dostat řidič blokovou pokutu (rozumné výše), mohou mu nechat odstavit vozidlo... V případě, že řidič způsobí s Nepojištěným vozidlem nehodu, má dostat k náhradě veškeré výlohy spojené s nehodou... Klasická soudní cesta, při jednoznačném prokázání, otázka krátké doby. Potom nechápu o čem pořád diskutují, asi aby to vypadalo, že něco dělají..... Obrázek si může udělat každý sám...
Proč se u nás stále vymýšlejí zákony nebo nařízení, které jinde ve světě fungují hromadu let a dobře? Určitě snahy o neplacení pojistného jsou i v jiných zemí, ale takové Rakousko, nebo Německo to má určitě pod dokonalou kontrolou. Asi si tam nikdo nedovolí pojistku nezaplatit.
měl jsem letos tu čest a poškodilo mně auto bez povinneho ručeni možná se vám to nebude libit ale ČKP mi pomohla tento problem vyřešit děkuji tedy ČKP řidiči dnes mávaji zelenými kartami a nemaji pojištění zaplaceno a říkají si mně se nemůže nic stát a když mne zastaví hlídka policie ukážu jim zel. kartu i když neplatnou ročně u nás na silnicích jezdí 130 tis.nepojištěných aut jak smutné
Plácáš pytchoviny.
Jednak ČKP to nedelá pro tvé krásné oči, ale proto že je za to placena z mého i tvého povinného ručení.
Platnost zelené karty si Policie může ověřit online a také tak činí. Pokud nemá ridič zaplaceno ale pojištovna mu smlouvu jestě nevypověděla, i tak je smlouva stále platná a pojištovna musí hradit (a dál si to vyřídit s ridičem).
Ahoj, před několika lety jsem prodal auto, šel jsem s kupní smlouvou a techničákem na příslušný úřad, tam jsem vyřídil potřebné a dohodl se s kupujícím že PovRuč, nechám běžet do konce měsíce po prodeji, aby měl čas si v klidu uzavřít nové. Prodej se uskutečnil někdy začátkem Března. Zhruba po roce a půl mě došel od ČKP dopis, zaplať nebo dojde exekutor bu bu bu ty malá pí.o, částka byla nějakých 27000. Tak sem tam volal, říkám auto jsem prodal už před rokem a půl, oni to nás nezajímá zaplať, nezaplatím, oni pošlete nám originál kupní smlouvy, no nejsu blbé abych jim posílal originál, poslal jsem kopii, oni že to nestačí že to může být padělek, naštěstí mám bratrance který je advokát a to hodně dobrý, dal jsem mu to k vyřízení, a hele za pár dní došel omluvný dopis s tím že z jejich strany došlo k pochybení a další kydy kolem.
No,to jsem zvědav,jak bude zákon vypadat.Ted jsem měl klidném spaní a už je to tu zase.V roce 1993 jsem prodal motorku Jawu 250 na inzerát,za 900 Kč.Sel jsem na vojnu a neresil prevod.V Te době to ničemu nevadilo.Pak přišel podobny zákon cca po 20 ti letech a nikdo mi nedokázal říct,co s Tim.Motorku nemam,technicak nemam.Jo a to jsem ji měl v poloprevodu a to bylo ještě horší.Proto ze ji musím nechat nejprve na sebe přihlásit a pak ji mužů zrušit,ale jak ji přihlásím,když fyzicky motorku nemam a nemůžu ty Mít evidencku,zrušit ji nemůžu,proto ze nejsem úplnej majitel.Tak budete platit,nebo si to zaridte nelegalne.To mi řekli na dopravaku a když jsem psal na úřad ombudsmana,tak mi přišla odpověď,ze je to problém,na který sněmovna nepamatoval a a ze to není na pořadu dne a ze je nás asi 40 tis s podobným problémem.Tak to vypadá že už to na pořadu dne už zase je a jsem zvědav,s jakým zákonem zase přijdou.
Také je tu další věc.Proc jsou majitele aut nuceni Stare auto sesrotovat????Auto si koupím a je to Můj majetek.Auto dojezdí, a postavíme si z vraku třeba trakturek,nebo sekačku,nebo jen přístřešek na nářadí.Co je komu do toho.A zase jsme narazili na dutého hlavy ve sněmovně.Nene,bud budeš platit povinné ručení,nebo to dej sesrotovat a s papírem přijď na dopravak a auto se vyřadí z provozu.Papír o srotaci ale nedostanu,pokud tam auto ne přivezu cele.Tak dejte úplatek a oni vam dají papír.Mi řekla bruneta na dopravaku.To jsou zákony???To je veřejný podpora šedého obchodu.A ten chudák,který chce dělat VŠE podle zákona a nedávat úplatky,tak aby kvůli tomu,ze si z 1203 udělal zahradní domek.Dnes prodal dum, aby mohl zaplatit dlužne vypočtene pojisteni.Tim se taky přece musí někdo zabývat,aby udělal někdo zákon se zpětnou platnosti a už neřekne B.Ano,ten kdo bude chycen na silnici s vozidlem bez pojistky,tak ať ho třeba zavřou za veřejné ohrožení,ale kutila,který si naloží se svým majetkem,jak uzná za vhodne,nutit svou věc ses rotovat a ono to ani není možne,nutit platit pojistku za domek na nářadí,mi připadá absurdní,jak chytat ryby na strome,v jedné pohádce.Zákonodárci,chodTe mezi obyčejné lidi a poslouchejte,jak mají problémy a ty reste,než od souhlasíte zákon a pak zjistíte,jaky je to vlastně špatný vtip a pak budete jen ukazovat na toho druhého,ze to on a běžný člověk,aby se z toho pos.....
Udělejme zákon o povinném pojištění cizí škody, ale pojistí se každý sám. Takže v případě že vas někdo nabourá a vy máte řádně zaplaceno, pojištovna vám škodu uhradí. Navíc můžete výběrem pojistitele vybrat si i kvalitu pojištění a poskytovaných služeb, a taky nejste bezmicně odkázán na ochotu viníka škodu nahlásit, ale stačí vám policejní protokol a nahlášení vaše. Toto pojištění by bylo stejně povinné jako dosavadní pov.ručení a kontrolovalo a vymáhalo by se stejně. No a kdo nemá zaplaceno, v případě cizího zavinění dostane kulový, a nikdo nemusí nic řešit. Ani za cizího platit....
Ze obcan se pojisti na 50 mega, zpusobi skodu za 60, do smrti se nedoplati.
Neplatic bude chranen limitem 300 tisíc....
Zajimave taky bude vymahani tohoto vypalneho v kombinaci s novou moznosti nuceneho prepisu vozidla - nekdo prohlasi ze vam prodal auto, pozada urad o pomoc, ze si ho nechcete prepsat. Ten vas sice vyzve k soucinnosti, ale zname jak muze dorucovani vsechno mozneho dopadat. Takze usoudi ze nespolupracujete, prepise to vas a za rok buch, CKP a exekutor.
Platit ano,ale za vozidla která se vlastnila před desíti a více lety když se prováděly poloprevody a podobne machinace a úřady to více či méně neresily,protože když někdo prodal někomu auto a provedla se pouze prehlaska s tim,že kupující si to přihlásí a ono se tak nestalo tak je skoro nemožné dohledat co se s vozem stalo.takže ano,platit,ale udělat ten zákon s rozumem a ne takovej paskvil jakej to byl předtím.
Pojišťovna není dobročinná organizace, ale business generujici zisky, za které jak je videt velmi úspěšné lobuje u zkorumpované vlády. Ať sama pojišťovna přispívá ze sveho zisku do fondu. V době EET by mohl fungovat systém, kdy policie při lustraci SPZ nebo mýtny systém snadno on-line zjistí, jestli má vozidlo pohybujici se v provozu pojistku či ne a pak řidiče dostatečně pokutovat. Provozovatel by on-line activoval nebo deactivovat pojistku, podle toho jestli vozidlo provozuje či ne, případně zavedení balicku ze strany pojistovny pro ruzne typy provozovatelů. (Proc mam platit za auto stojící na soukromém pozemku/parkovišti???) Misto tohu tu stále budeme mit "nový" archaický a obtezujicí system, který nahrává pouze pojišťovnám. Technologie to umoznuje. Otazka je co všechno si necháme líbit.. tohle je ale jen jednda z mnoha kapek v pomyslném moři. Hezký den
Naprosto nevěřím, že nároky jsou vymoženy soudně v tak malé výši. Před zrušením povinného poplatku dokázal exekutor vymlátit z dlužníka i padesátinásobné navýšení povinného ručení - za odstavené a neprovozované vozidlo během dlouhodobé nemoci (zažito v příbuzenstvu).
ČKP se chovala jako banda debilů a jejich pravomoci byly v právu nevídané. V žádném případě už by se jim neměly vracet a fond by měla plnit výhradně ze soudně vymožených náhrad. A výhradně podle práva !
Takže když náhodou pachatel (viník) zahyne při nehodě, měla by mít ČKP smolíka, jako všichni ostatní smrtelníci...
Myslim ze je to pojisteni za skody zpusobene provozem motoroveho vozidla, proto mi neni jasne proc kdyz vlastnim vice vozidel musim platit za vsechny kdyz stejne mohu jet pouze s jednim.... asi by mel mit pojisteni kazdy majitel ridickeho opravneni a bylo by to vyreseno... omlouvam se nemam instalovanou cestinu
Stalo se mi, že jsem v r.2014 sešrotoval auto. potvrzení o likvidaci dones s RZ na úřad a zrušení odnesl na pojišťovnu. Oni to zrušili, ale nějakým nedopatřením pojišťovna v nějakém jejich hlášení spletla rek 5014 a napsali 2013. A mě za nějaký čas přišli peníze, že jsem měl rok předplacený. Měl jsem honičku aby ty peníze ode mě vzali zpátky. Ze začátku mi řekli, ať jim je převedu a hotovo, ale já po nich chtěl písemně doklad, že vůči sobě nemáme žádnou pohledávku. Naštěstí jsem tam měl známého, tak to vyřešil a po zaplacení peněz co mi nepatřily v jejich pokladně mi i když neradi, že prý jeto zbytečné potvrzení dali. Nakonec po tom všem mi přišel dopis z té kanceláře pojistitelů, že jim dlužím peníze a to tu částku, co mi omylem zaplatili a já jí vrátil. Kdybych neměl to potvrzení, které jsem jim zaslal, tak by mě vykostili.