U PS jsem již několik let a 3 roky vlastním MAXkartu. Ještě se mi nestalo, že když vypotřebuji limit při nákupech nebo při výběru z bankomatu, že by mi "zmizel" limit pro výběr na poště. V období zvýšených výdajů tento způsob výběru praktikuji velmi často a nemám s tím problém. Pokud se někdy vyskytne problém při placení, mají tento vždy i vlastníci karet jiných ústavů. Je také vhodné si zjistit, jaké povinnosti má prodejce, pokud mu jeho zařízení platební kartu neveme. ON se má spojit s "kartovým centrem" a zjistit příčinu. Pokud jsem si jist, že je z mé strany vše v pořádku, NIKDY bych platbu v hotovosti neprovedl i za cenu řešení přes policii. Je to jenom usnadnění pozice těm, kteří mají bordel ve svém zařízení.
Pokud máte neembossovanou kartu (což MAX karta je), tak v případě, že nejede kartové centrum nebo domovská banka, která by transakci elektronicky autorizovala, tak máte smůlu.
Pouze v případě embossovaných karet má prodejce povinnost provést autorizaci náhradním způsobem (telefonicky, s vyplněním papírového dokladu na imprinteru nebo ručně). Ovšem i v tomto případě, pokud při telefonické autorizaci kartové centrum řekne, že nemáte peníze nebo že máte přečerpaný limit, tak máte smůlu.
Z čeho plyne povinnost obchodníka při nefunkčnosti (ať už z jakéhokol důvodu) online spojení použít imprinter? Několikrát se mi stalo, že obchodník prostě prohlásil, že mu nefunguje telefon a že proto nebere karty. Velmi časté to je v supermarketech nebo teď v době po povodních.