Článek hájí bankovní poplatky za vedení účtu. Jenže: Banka podniká, jako každý jiný, zcela dobrovolně právě v tomto oboru a ne v jiném - nepeče třeba housky- a má proto jistě své důvody. Faktem zůstává, že peníze na účtech si banaka prostě jen vypůjčuje od klientů a povinnost spravovat takový účet je samozřejmostí, vždyť jinak by jí nikdo peníze nesvěřil.Klienti si sice mohou kdykoli peníze vybírat či převádět, banka má jinou výhodu. Hospodaří s jejich penězi dle svého a také se jich na nic neptá, už vůbec se samozřejmě nedělí s nimi o své zisky. Ziskovost bank vlastně i dokazuje, že tyto poplatky za nejzákladnější služby jsou vlastně jakýmsi nadbytečným bonusem bank a o peníze, které takto získaly navíc, prostě jen tak trochu ožebračily své klienty.
Píšeš že podniká jako každej jinej, tak co jí kafráš do cenový politiky ? Taková fabie je dražší o 50 procent než konkurence a taky jí tu nikdo za to nepopotahuje.
Jak jsem psal u jineho prispevku: Zahranicni banky (z tech co jsem zkoumal konkretne SG a rakouska pobocka Erste) maji z poplatku cca 30% prijmu. Stejne jako jejich pobocky tady - Komercka a Sporka.
Ten duvod, ze tam je urcity rozsah sluzeb "zadarmo", je v jine strukture vyuzivanych sluzeb.
A co se tyce "odirani" - mBank sice poplatky nema, ale jeji sluzby jsou take o dost omezenejsi (cimz nerikam, ze se nenajdou lide, kterym vyhovuji) - proste je to neco za neco.
Poplatky za využívané služby, proč ne, banka, která je bude mít o 50% vyšší než ostatní asi zkrachuje, to je její věc. Ale vedení účtu rozhodně není žádná služba. To je samozřejmá povinnost toho, kdo si peníze vypůjčil. Poplatek za vedení, případně za zřízení či zrušení účtu a nebo za došlé platby je nesmysl. Všechny ostatní služby, proč ne.
Na vedeni uctu potrebuje banka bankovni system, ktery se sam nenapise, pocitace, ktery jim nikdo neda zadarmo, serverovnu, ktera neco stoji... Naopak tipuju, ze vetsina nakladu bank je fixnich, spojenych prave s infrastrukturou.
No vidíte, banky, které mají o mnoho vyšší poplatky, nekrachují, ale ještě se v médiích capí 2ciferným růstem zisku.
Teď sice v souvislosti s krizí vyšlo najevo, že třeba ČS nebo Erste měla nějaké "malé, nevýznamné" aktivity na Islandu, tak že se jí sníží rating a hlavně svůj roční nebo 1/4letní zisk (teď si nejsem zcela jistý, tak abych nekecal, uvádím obě varianty) musí obětovat na blaho Islandu. Tak se klienti těšte, pokud se budou chtít v médiích prezentovat stále stejným ziskem, tak ten zisk musí oproti "zdravému období" ještě jednou zdvojnásobit.
Co se týče výpočetní techniky, tak ta se musí obměňovat ve všech bankách, tedy i těch, které neúčtují poplatky za každý prd. Představa, že banky s nízkými poplatky jedou na technice z 50. let a v úřadovnách mají kamna na tuhá paliva, je absurdní...
Souhlasím, že banky mají i s vedením účtů určité náklady. Ale přece: Řezník Vám taky exstra nezapočítá do ceny nákupu pytlík, náklady na vážení, krájení, nebo za úsměv prodavačky. To vše jsou jeho náklady, jistě započítané v ceně zboží. Banky by tedy mělly své náklady stejným způsobem započítat do ceny svých služeb. Do cen za úvěry, trvalé příkazy, inten.bank., karty, a.t.d., do všeho, co lze nazvat "prodejem služeb". Já jsem jen přesvědčen, že založení, vedení, zrušení účtu, 1* výpis za rok a příjem platby na účet není služba banky, neměla by tedy být placená a myslím si, že kdyby naši představitelé ve vládách a spol dělali za naše peníze normálně svoji práci, dávno mohl existovat zákon: "Chceš podnikat v bankovnictví? Dobře, ale tyto a tyto konkrétní úkony nesmíš zahrnovat do placených služeb." Vždyď když příjde ČOI k řezníkovi a zjistí, že do váhy zboží započítal i váhu pytlíku, má problém.
zahrnovat do placených služeb.
Souhlasím, že banky mají i s vedením účtů určité náklady. Ale přece: Řezník Vám taky exstra nezapočítá do ceny nákupu pytlík, náklady na vážení, krájení, nebo za úsměv prodavačky. To vše jsou jeho náklady, jistě započítané v ceně zboží. Banky by tedy mělly své náklady stejným způsobem započítat do ceny svých služeb. Do cen za úvěry, trvalé příkazy, inten.bank., karty, a.t.d., do všeho, co lze nazvat "prodejem služeb". Já jsem jen přesvědčen, že založení, vedení, zrušení účtu, 1* výpis za rok a příjem platby na účet není služba banky, neměla by tedy být placená a myslím si, že kdyby naši představitelé ve vládách a spol dělali za naše peníze normálně svoji práci, dávno mohl existovat zákon: "Chceš podnikat v bankovnictví? Dobře, ale tyto a tyto konkrétní úkony nesmíš zahrnovat do placených služeb." Vždyď když příjde ČOI k řezníkovi a zjistí, že do váhy zboží započítal i váhu pytlíku, má problém.
.
> Banky by tedy mělly své náklady stejným způsobem započítat do
> ceny svých služeb.
No, a kdyz to udelaji, tak zase ruzni chytraci jeci, jaktoze musi platit za zmenu trvaleho prikazu 30,-, kdyz je to jen zmena par cisilek v systemu banky, ktera prece banku nic nestoji :-D
Ono je hňupství na entou si vůbec nějakou škodovku kupovat, nezáleží na tom, zda venku či v tuzemsku.
Škodovce každoročně klesá podíl prodejů na tuzemském trhu, lidi asi konečně dostávají rozum, že za tak hnusná auta je opravdu škoda peněz. Nebýt různých škudlících firem a hlavně státní správy, kterým vyhovuje, že jejich zaměstnanci tráví celý den v kostitřase bez klimy a po každém vystoupení / nastoupení musí řidič obíhat celé auto, aby ručně pozamykal všechny dveře, tak to tu může Škodovka zabalit.
Horší je, že se sem tahají vraky ze západu, takže tam ušetří za jejich likvidaci a tady si ničíme životní prostředí a vozový park nám stárne a stárne. Aby se pomalu začal měnit zákon, protože tu brzy většina vozidel bude jezdit se zvláštními SPZetkami pro veterány.
Já když jsem rušil účet u ČS, tak sice měli zrušení účtu zdarma, a teoreticky i všech trvaláků, nicméně jejich zrušení mi napočítali s plnou parádou. Sice jsem se ohradil, že by měly být taky zdarma, ale prý to celé dělá systém, obsluha tam žádné poplatky extra nezadává. Tak jsem oželel poslední nemravné peníze a byl rád, že jsem z té trotlovny pryč. Vřele doporučuji i osttaním mne následovat. Ušetříte nervy, peníze atd. A to jsem nešel k mBank, ta tu ještě nebyla.
Mně letos vykoupení se z Poštovní spořitelny stovek skoro 7. Když už viděli, že jdu pryč, tak: no jó, vy jdete tam, co je to zadarmo (a tvářili se, že tam jdou jen socky). Když se dozvěděli, že ne proto, že je to zadarmo, ale že mi skoro s 16-letou historií zrušili kontokorent a dělali na mně bubáky, tak jen protočili panenky. To bylo hned: jste náš VIP klient. No, že jsem nebyla, když mi rušili ten kontokorent. Holt jsem ho potřebovala dva měsíce, než mi na účtu přistála šestimístná víc než rok zpožděná platba. To jsem si taky říkala, na co banky potřebujou nějakou historii, že mi po 16 letech bez dluhu dělají takové oprsky. A mimochodem, ten kontokorent byl na nějakých usmolených 10.000,- Kč, takže žádná velká suma ani tunelování banky.