Mně se například pravidelně stávalo, že doporučenou poštu pro firmu A sídlící v ulici Národní třída doručovali firmě B (název podobný firmě A, nikoliv však stejný) sídlící v ulici Vodičkova (která to pak z vlastní dobré vůle donesla do firmy A). Když jsem to reklamoval mailem, tak jsem se dozvěděl toto:
Dle našich záznamů veškeré zásilky adresované (Firma A), doručujeme do jejího sídla na Národní tř. (číslo), Praha 1.
Až když jsem poslal podací lístky, tak najednou jejich záznamy hovořily jinak (viz citace z mailu):
... Naši pracovníci při třídění pošty pochybili.
Bratr nedávno posílal doporučenou zásilku do USA. Přestože ho poštovné vyšlo na hodně peněz, když to zkouše reklamovat (zásilka nedorazila), tak po něm jednak chtěli 50Kč za reklamaci a pak mu řekli, že to reklamovat stejně nemá smysl, protože doporučenou zásilku posílanou do zahraničí nejde dohledat. Proč tedy službu "doporučená zásilka do zahraničí" pošta nabízí a inkasuje za to nehorázné peníze nabízejí je otázka.
nevim, jestli je zlamana gresle za pochybeni jedne pracovnice uplne adekvatni. Jednou jsem byl take na pochybach, jaky je stav mnou odeslane dodirky (penize na ucet neprisly, zatimco druha strana je na poste zaplatila), zasel jsem na postu, na reklamacnim jsem byl srozumen (po te, co zjistili, ze jsem vyplnil zrejme vse spravne), ze prosetri vzniklou situaci -- tj. jestli byly penize na te druhe poste, jestli je chyba ve zpracovani apod.
Vysledek mi mel prijit postou a pred podanim reklamace jsem byl srozumen (a souhlasil jsem :)), ze pokud Ceska Posta neudelal chybu, zaplatim 50 Kc. Souhlasil jsem, reklamace byla cca do 1,5 tydne uspesne hotova a penize byly na ucte.
Nechci postu moc hajit, protoze jeji ceny jsou uz temer neunosne (a stale se zdrazuje), ale (skoro jako vsude jinde) zalezi, na koho narazite. Nemyslim si, ze to, co se stalo v clanku, bude standardni postup ;)
Tady proste doslo k chybe, protoze posta tomu cloveku nerekla, ze za tu vec zaplati - a nebyt toho, ze ten clovek napsal do redakce, tak na to doplatil. Uprimne, me by to taky pekne nastvalo a citil bych se pekne podvedeny.
Svědčí to o tom, že na úřadech pracují lidé bez vzdělání. Komunikace je na nule. Lidské pochopení je na stejné číslici.
Zákon výše uvedené nemůže nahradit.
Tak to já mám docela dobré zkušennosti s reklamacemi na poště. Docela často posílám cenné balíky a měl jsem problém s tím, že na poště je obvykle považovali za nedostatečně zabalené (přitom odpovídaly poštovním předpisům). Napsal jsem pár reklamací (vždy jednu na konkrétní pobočku, kde jsem byl, protože nechodím vždy na tu stejnou) a od té doby naprosto v pohodě. Dokonce mi jednou i vrátili přeplatek, protože jsem zásilku musel poslat jako obchodní balík (nižší požadavky na zabalení, než cenný balík), přestože byla dostatečně zabalena i pro cenný balík.
Faktem je, že jsem to vždycky řešil přes e-mail.
Jestli někdo zaslouží zlámanou grešli, tak je to v první řadě www.mesec.cz, protože se pasoval na soudce. Bohužel nikoliv na nestranného soudce. Jeho soudy jsou silně tendenční. Ne vždy je dán stejný prostor napadené instituci a ta, i když poskytne řádné vysvětlení, je za každou cenu zlámanou grešlí oceněna, takže sečteno podtrženo. Nyní jsem se postavil do role soudce já a protože jsem silně zhnusen způsobem, jakým jsou čtenáři informováni, tak udílím www.mesec.cz ne jednu, ale plný pytel zlámaných grešlí.
P.S. snažil jsem se změnit jméno a e-mail protože nemám rád spam, nicméně iniciály jsou z mého pravého jména.