"Na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak."
nemáte zač.
Pokuty sú obvykle udelené v správnom konaní, kde odvolanie ruší pôvodné rozhodnutie, takže de facto má odkladný účinok, ten nemá až súdne konanie na základe správnej žaloby.
Toto svinstvo so "zľavou z pokuty" je už v tom prvotnom správnom konaní, teda (príklad) dostaneš príkaz na pokutu 10000 korún s tým, že ak zaplatíš do 30 dní (a teda tú pokutu uznáš a nebudeš žiadať dokazovanie oprávnenosti, odvolávať sa, dávať protiargumenty/dôkazy, atď.), stačí zaplatiť 5000. Bez tohto svinstva by bol risk straty pri prehre v správnom konaní 1000 korún (trovy konania) voči potenciálnemu zisku 10000, takto je risk 6000 korún voči potenciálnemu zisku 5000.
V takejto situácii to vzdá každý, koho dôkazná situácia voči správnemu orgánu nie je takmer jednoznačná. Úrady totiž na dodržiavanie práva a predovšetkým "in dubio pro reo" príliš nedbajú. A správne súdnictvo na tom nie je oveľa lepšie.