Vlákno názorů k článku Pokladní se spletla při platbě kartou. S reklamací ale neuspěl od anonym - Tohle bych viděl jako poměrně jednoduché. Zákazník má...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 3. 2018 11:19

    bez přezdívky

    Tohle bych viděl jako poměrně jednoduché. Zákazník má v ruce papír, že nákup stornoval.
    Albert nemá v ruce nic, čím by doložil, že zákazník hotovost převzal.

    Pokud by Albert platit nechtěl, dal bych to studentovi dvoutýdenního magisterského právnického studia v Plzni a prachy od Alberta budou doma nejpozději do měsíce.

  • 5. 3. 2018 11:35

    AAA (neregistrovaný)

    No tak určitě. Důkazní břemeno na je straně žalujícího (kdyby to chtěl tedy žalovat). Takže o víkendu šupaj do Plzně...

  • 5. 3. 2018 13:21

    bez přezdívky

    Ano, žalující dokáže celkem snadno, že nákup udělal (má účtenku a strženo z banky) i to, že nákup stornoval (má účtenku o stornu z obchodu).
    Albert bude prokazovat, že ty peníze skutečně vrátil, ne zákazník - ten to totiž nemá jak prokázat.

    Je to fakt vtipné, když vám třeba v OBI vrací 5Kč za hmoždinku, stejně si to nechají podepsat - a v Albertovi vám údajně vrátí 1500 a nenechají si to nikde potvrdit?

  • 5. 3. 2018 13:38

    AAA (neregistrovaný)

    Albert bude prokazovat, že ty peníze skutečně vrátil

    - ne, nebude. Proč by měl?

    zákazník - ten to totiž nemá jak prokázat.

    - no a právě proto má peška :)

  • 5. 3. 2018 13:50

    rogue11

    Nikoliv, vážený. Z banky nic strženo nebylo a banka dodala prohlášení, že transakce byla vypořádána v hotovosti. Stejný doklad dodal obchodník a zákazník ho poskytl autorovi článku.

    Účtenka byla stornována, což znamená, že obchod neproběhl. K tomu je zase doklad od obchodníka, že vydal 1500,-

    Takže zákazník musí dokázat, že ty peníze převzal, protože obchodník peníze vydal a má na to doklad. A jestli to zákazník nijak nedokáže, neudržel důkazní břemeno a hypotetický spor by prohrál. Což by pro něj znamenalo úhradu nákladu řízení, pokud by vůbec někdo soudný takové řízení vůbec spustil.

    Prostě si zákazník nezkontroloval doklad, toť celé. Proč neupozornil pokladní "podle tohodle papíru mi máte dát 1500,- Kde jsou?"

  • 5. 3. 2018 14:03

    bez přezdívky

    Přiznám se, že se mi vyplatilo nejprve si daný text přečíst, pochopit ho a až pak se k němu vyjadřovat. Vřele Vám doporučuju dělat to také tak, potom se stává méně často, že člověk vypadá... no jako trouba.

    Pokud se v článku píše, že zákazník platil kartou, peníze mu z karty strhli, ale po stornu nákupu je už nevrátili, pak je nade všechnu pochybnost jasné, že mu z banky (=jeho bankovního účtu) strženo bylo a on to může prokázat.

    Účtenka byla stornována, tento doklad má zákazník, a nijak z něj nevyplývá, jakým způsobem bylo vypořádání provedeno. To, že někdo usuzuje, že kvůli zaokrouhlení šlo o hotovost je hezká spekulace, já zase mohu říci, že na storno-účtence je číslo platební karty, takže je evidentní, že se storno jde ve prospěch zde uvedené karty.

    Obchodník nemá žádný doklad (ve smyslu důkazu), že peníze vydal. Obchodník má pouze své vlastní tvrzení a nemá ho podložené, pokud jsem článek četl dobře, vůbec ničím.

    Ještě k poslední větě vašeho příspěvku (Proč neupozornil pokladní "podle tohodle papíru mi máte dát 1500,- Kde jsou?"). Kde na storno-účtence něco takového vidíte? Já se považuji za poměrně finančně gramotného a přesto jsem si ničeho takového nevšiml.

  • 5. 3. 2018 14:27

    rogue11

    Opravdu a skutečně? Proto vám velmi slušnou formou sděluji, že jako trouba možná nejen vypadáte...

    Na účtence na obrázku NAPRAVO je pod "ZAOKROUHLENÍ VÝDEJ" (skoro dole) napsáno : Vrátit CZK -1548,00.

    A protože se hotovost vrací v celých korunách, je naprosto jasné, že jde o výdej hotovosti.

    Tolik k vaší poměrné finanční gramotnosti.

  • 5. 3. 2018 16:19

    bez přezdívky

    Když jsme u těch troubů, byl jste to vy, kdo tvrdil "Z banky nic strženo nebylo", přitom to naprosto bez diskuze není pravda, protože o tom je celý ten článek. Že banka strhla, ale zpět nepřipsala.

    Podívejte se, zkuste jen nežvanit a někdy se do spořebitelského sporu skutečně pustit. Tím skutečně pustit myslím fakt s právníkem, ne zkoušet posílat ubrečené maily obchodníkovi.

    Chápu, že pro někoho, kdo s tím dělá dnes a denně, je jasné, že tečka v pravém horním rohu účtenky znamená, že kupujícím byla žena, že pokud je napsáno "zaokrouhlení výdej", tak to znamená hotovost v bankovkách a pokud je tam napsáno "výdej zaokrouhlení", tak to signalizuje hotovost v mincích, ale skutečnost prostě je, že to všechno jsou pouze vaše dohady.

    Na účetence není NIKDE slovo hotovost, na účtence JE uvedeno číslo platební karty, na kterou storno mělo jít, takže zkoušet to stylem, že je jasné, že se pozná, že šlo o hotovost, protože je to v celých korunách, je asi tak relevantní, jako tvrdit, že se pan Martin neoprávněně obohatil o jídlo, které mu Albert omylem dal, protože na účtence je napsáno VÝDEJ a všichni víme, že se vydávají obědy, zatímco peníze se VYPLÁCÍ. Jinými slovy zkusit to samozřejmě můžete, o tom žádná, ale o úspěchu se dá reálně pochybovat.

  • 5. 3. 2018 17:39

    rogue11

    No tak naposled, když jste ani po několika hodinách nevzal, že diskusi jsem s vámi ukončil a to proto, že technické obory mají svůj způsob jednání, řešení a ustálenou terminologii a obchodní obory zase ten svůj.

    "Ubrečené maily obchodníkovi" ??? To už je malinko přes čáru, vážený. Za prvé, já nejsem nějaký uhrovatý šmudlík, čerstvě vylezlý ze školy. Za druhé, vím velice dobře, na co má právo spotřebitel, protože to na mne bylo v práci zkoušeno dnes a denně.
    Pro vaši informaci vedl jsem mimo jiné spor s eshopem v britské jurisdikci přes ESC a jeho britský protějšek Trading Standards. A právě pro dvojí započtení nákupu. Protože se platilo v GBP, šlo o peníze poměrně nemalé. Spor jsem vyhrál, britská společnost se písemně omluvila, peníze vrátila, poslala ještě všimné jako kompenzaci potíží a navíc dostala od Trading Standards pokutu.

    A ten váš poslední odstavec, to je už je totální blbost. My zase všichní víme, že existuje zcela standardní formulář s názvem "Výdajový pokladní doklad". A světe div se, slouží na potvrzení toho, že byly peníze VYDÁNY z pokladny. Výplata se vyplácí, ale peníze na tu výplatu jsou někde podchyceny v souborném výdajovém dokladu, třeba v přehledu plateb odešlých z účtu firmy.

    Albert má dva páry dokumentů - pár č. 9652- účtenka a její kopie z účetního systému - doklady o tom, že bylo cosi načteno do systému a byla použita platební karta. Příjmový doklad. Druhý pár č. 56058- storno účtenky a kopie storna z účetního systému, kde je vidět to samé cosi a bylo to v plné výši stornováno. Vráceno v hotovosti. Výdajový doklad.

    Plus se zde srovnal s mínusem a výsledkem je nula.

  • 5. 3. 2018 21:40

    bez přezdívky

    Pane, vy sice tvrdíte, že pracujete v obchodu, ale neustále dokazujete, že se živíte jako komik (a nebo to děláte zdarma jako koníčka, ale věnujete tomu fakt dost času). Například "diskusi jsem s vámi ukončil" jako příspěvek do diskuze. Jestli podobně relevantní jsou i ostatní vaše argumenty, tak to potěš koště.

    Připomínáte mi jednu paní z vedení Lidla. Ta to na mě taky zkoušela stylem "víte, kdo já jsem" a "nikdy jsme za tohle nevraceli" a podobné perly a samozřejmě to nakonec skončilo omluvou a vrácením peněz. Pokud vedete spory přes ESC, tak jste mi k smíchu. ESC není na vedení sporů, ESC je pro socky, které nemají na právníka a chtějí to zkusit zadarmo. Relevantní by bylo, kdybyste mi odpověděl, kolik sporů jste již vedl s využitím vlastního právníka. Záměrně nepíšu "soudních sporů", protože moc dobře vím, že už jen to, že protistraně přijde dopis od advokátní kanceláře, která mne zastupuje, stačí k tomu, že vyměknou a rádi uhradí náklady na advokáta dřív, než se to dostane k soudu. Samozřejmě, najdou se výjimky, jako třeba firma LIMAL, kde si otvírali hubu podobně sebevědomě, právníka poslali do háje a když jim přišla žaloba, tak se najednou chtěli mimosoudně dohadovat a hrozně se divili, že bez zaplacení mé advokátní kanceláře žádná dohoda nebude. To píšu proto, že je skutečně velký rozdíl se za svá práva skutečně postavit a nebo jen plkat.

    Už jsem to do diskuze jednou napsal, napíšu to naposled: Albert má v ruce papír, který nedokazuje naprosto nic, zatímco jejich klient Martin má v ruce papír- stornoúčtenku, kde jsou jasně uvedeny údaje k jeho platební kartě (z čehož bych já jako laik usuzoval, že jde o storno platby kartou), aniž by mu kdy peníze na kartu byly vráceny (když už mu vůbec byly strženy). Výsledek samozřejmě nevyřešíme spolu tady v diskuzi, ale stojím si za tím, že Martin (zvlášť jako slabší strana konfliktu) má hodně dobře nabito. Protože ješte má v zásobě druhé podání ve smyslu odvolání k bance - pokud mu banka zamítla reklamaci, že obchodník vydal hotovost, měla by to mít dobře podchycené - ostatně proto normální obchody u podobných transakcí vždy vyžadují podpis klienta. Současná situace je ta, že Martin tvrdí, že obchod v hotovosti nic nepředal a obchod tvrdí, že ano. Důkazy pro své tvrzení nemá ani jedna strana. Martin má v ruce stornoúčtenku, kde je jeho karta uvedena, a na tom bych to stavěl. Kdyby šlo o hotovost, není jeden jediný důvod, aby na stornoúčtence byl záznam o kartě, která se dané transakce vůbec netýká.

    Vám jsem to také už párkát psal a buď jste to nepochopil nebo neberete na vědomí - když vám ukážu výdajový doklad, že jste ode mě dostal mega, a budu ho chtít zpět, má to asi podobnou relevanci, jako když Albert vytáhne nějaký interní (tzn. neveřejný, zákazníkům nedaný) papír, že bylo vydáno v hotovosti.

    Tím považuji téma diskuze za vyčerpané, nic nového relevantního se zde neobjevilo a upřímně bych byl moc rád, kdybych se dozvěděl, jak to dopadlo. Poměrně dost bych si vsadil na výhru Martina. Dobrou!

  • 5. 3. 2018 22:47

    rogue11

    Hm, gratuluji, za komika jste vy. ESC není pro socky, vy chytráku. ESC je součástí sítě takových organizací po celé Evropě. Na rozdíl od nějakého právníka, který si řekne litr jen za to, že u něj otevřu dveře, je ESC partner stejných vládních organizací na druhé straně jako třeba Trading Standards ve Spojeném království. Pro tyhle cizí organizace není nějaký český právník nic, uznávají jen vlastní, registrované v jejich zemi.
    A promiňte, jestli si myslíte, že bych zaplatil 20 tisíc právníkovi, aby z někoho vytáhl 10 tisíc (ilustrační příklad), nejste trouba. Jste něco úplně jiného...
    Právník si klidně za sepsání a podání jednoho ne zrovna složitého dokumentu (v češtině) naúčtuje 25 tisíc. Si myslíte, že jsem snad Petr Kellner?
    Konec debaty.

  • 6. 3. 2018 9:27

    Bakala (neregistrovaný)

    I proto že spory namísto přes advokáty řešíte přes ESC se nemáte jako Kellner :)

  • 7. 3. 2018 10:24

    L. (neregistrovaný)

    Na to, že tvrdíte, že jste technik. je vaše schopnost chápání psaného textu a logického myšlení pozoruhodně nízká. Shrňme si fakta:

    1) Zákazník koupil zboží a zaplatil ho kartou
    2) Zboží bylo dodáno a transakce kartou zaúčtována
    3) Následně zboží vrátil a obchodník měl vrátit peníze
    4) Zákazník to pochopil tak, že peníze měly dojít na kartu
    5) Zákazník reklamoval u banky, že peníze nedošly a doložil to potvrzením od obchodníka
    6) Banka se zeptala obchodníka a ten upozornil, že podle toho potvrzení byly peníze vydány v hotovosti
    7) Tudíž banky se vrácení peněz netýká, protože transakce vůbec nevznikla. Jestli peníze byly nebo nebyly vydány v hotovosti těžko může řešit, protože to není její věc. Že bylo zboží původně zaplaceno její kartou je irelevantní, protože ta transakce ani jednou stranou zpochybněna nebyla.
    8) Doložený doklad je (přes jeho určitou zmatenost) evidentně dokladem o tom, že peníze byly vydány zpět v hotovosti. Co si o tom myslí nějaký laik je irelevantní.
    9) Zákazník doložil stejný doklad jako obchodník, tedy doklad je pravý a argumentace některých zde, že "si ho mohl obchodník vytisknout" je nesmyslná.

    Na základě předložených faktů prostě nelze kvalifikovaně rozhodnout, jestli si o 1500,- chtěl přilepšit zákazník, pokladní, nebo to byl prostě omyl. Chtělo by to vědět:

    A) Jaká jsou pravidla obchodníka pro vracení hotovosti, tedy jestli bylo možno podle nich opravdu vrátit peníze v hotovosti, jestli se v takovém případě nemusí podepisovat ještě další doklad atp.

    B) Výsledek uzávěrky pokladny ten den (měl by význam pouze pokud by se našel přebytek)

  • 7. 3. 2018 11:30

    bez přezdívky

    Na to, že tu chcete ostatní poučovat, jste mimořádně nepozorný a máte tendenci vydávat pojmy za dojmy. Ve vašem hodnocení máte minimálně následující chyby:

    3) Ne "následně zboží vrátil". Pokud byste byl pozorný, všiml byste si, že obě účtenky (hlavní i storno) od sebe dělí 6 minut, takže to vrácení je víceméně okamžité, obratem.
    4) Ne "zákazník to pochopil tak". Řekla mu to přímo pokladní. I to v článku máte, pokud byste jen trochu pozorněji četl
    5) Ne, zákazník nedokladoval potvrzením od obchodníka, že peníze nedošly. Potvrzením od obchodníka dokladoval, že opravdu stornoval nákup placený kartou a že má tudíž na vrácení peněz nárok.
    7) Vzhledem k tomu, že (a to tu tvrdím od počátku) obchodník nemá JAK prokázat, že ty peníze v hotovosti vrátil (normální je totiž mít podpis zákazníka tuto skutečnost potvrzující), si myslím, že tvrzení banky by se dalo úspěšně rozporovat. Zákazník má doklad o platbě kartou, zákazník má doklad o stornu na tu kartu (opět si projděte diskuzi, prostě údaje k jeho kartě na stornoúčtence jsou) a naopak, neexistuje žádný doklad, ze kterého by vyplývalo, že zákazník hotovost převzal. To, co tady jeden chytrák pořád opakoval - ten interní doklad ze systému Alberta - je irelevantní, protože zákazník nic takového nedostal ani nepotvrdil a jde tedy o neověřené jednostranné tvrzení, k němuž má navíc Albert velice pádný důvod
    8) Nic takového není pravda. Z dokladu nevyplývá, že by bylo placeno hotovostí, všechny ty spekulace o zaokrouhlování, výdeji apod. jsou pouze a jedině spekulace. Naopak, jak jsem opakoval, je tam jasně uvedena identifikace platební karty. Zase můžete spekulovat, proč tam je, obchodník bude tvrdit, že proto, že byla původní účtenka zaplacena kartou, zákazník bude tvrdit, že pokud se storna nákupu karta netýkala, vůbec tam neměla být. Jakýkoliv argument, proč by stornoúčtenka měla být "evidentním dokladem" o tom, že šlo o hotovost, jste nedodal. Takhle se s fakty nepracuje, vážený.
    9) Opět je zřejmé, že jste diskuzi pořádně nečetl. Stornoúčetnku mají oba stejnou (zákazník i Albert) a její obsah nikdo nezpochybňuje. Dohady jsou akorát o tom, že někteří z naprosto nejasných náznaků spekulují, že by mohlo jít o vrácení hotovosti, jiní naopak doklad o tom, že to mělo jít na kartu. To, co se rozporuje, jako že si "mohl vytisknout", je ten obrázek v článku označen jako "Výpis stvrzenky doložené obchodníkem s návratem hotovosti". Tento doklad totiž zákazník ani nedostal, ani nepodepsal, a pouze na tomto jediném je uvedeno, že vratka proběhla v hotovosti. Žádný jiný doklad, ze kterého by totéž vyplývalo, v článku zmíněn nebyl.

    Jediné, s čím se dá souhlasit, je závěr, že nyní je to víceméně tvrzení proti tvrzení. Ale vzhledem k tomu, že zákazník má doklad o tom, že za nákup zaplatil, zákazník má doklad, že nákup stornoval a Albert nemá doklad, že by hotovost vrátil, tak proto sázím na zákazníka. Jestli Albert v pravidlech pro vracení hotovosti něco má či ne není až tak podstatné, podstatné je to, že Albert nemůže prokázat, že hotovost vrátil, zatímco zákazník vrácení nákupu prokázal.

    No, uvidíme, zda to nějak dopadne.

  • 11. 3. 2018 0:46

    L. (neregistrovaný)

    Máte pravdu v tom, že jsem si nevšiml, že to bylo vráceno víceméně obratem, tedy už po několika minutách a ne až po několika dnech. Za to se omlouvám, nicméně ten omyl nemá žádný vliv na další argumentaci.

    4) Dobře, tak přeformuluji: Zákazník pochopil, že mu pokladní řekla, že to bude vrácené na kartu. Nahrávku rozhovoru nemáme k dispozici.

    5) Jestli je nebo není stornovaný nákup je ale pro banku irelevantní; pro tu je podstatné, jestli byla nebo nebyla stornována transakce.

    7) "normální je totiž mít podpis zákazníka tuto skutečnost potvrzující" a tohle svoje tvrzení zakládáte konkrétně na jakém předpisu?

    "zákazník má doklad o stornu na tu kartu" to právě nemá. Projděte si diskusi. Má doklad o stornu s vyplacením hotovosti. Viz též další bod.

    8) Systém při stornu vydává dva různé doklady. Doklad, když jsou peníze vráceny na kartu a doklad, když jsou vyplaceny v hotovosti. To, co zákazník předložil je doklad pro případ, kdy jsou peníze vyplaceny v hotovosti. To je neoddiskutovatelný fakt. Pokladní opravdu do systému zadala vrácení hotovosti. Jestli je opravdu vyplatila nebo ne nedokážeme z podaných důkazů posoudit (viz můj předchozí příspěvek).

    9) Viz předchozí bod. Doklad potvrzuje, že storno proběhlo verzí procesu pro vrácení hotovosti.

  • 12. 3. 2018 7:46

    Pavel (neregistrovaný)

    Ad 8: Zákazník má doklad, že kterého pouze zkušení odborníci jsou schopni odhadnout, že by se mohlo jednat o vrácení hotovosti. Zákazník nemá šanci to z toho dokladu poznat, a tedy ani může odhalit chybu pokladní.

  • 12. 3. 2018 10:00

    bez přezdívky

    ad 5) záleží na tom, jak moc chcete slovíčkařit. V tomto případě "storno nákupu = storno platby". Pokud zákazník reklamuje, že stornoval nákup a mělo dojít ke zrušení transakce (buď jejímu stornu nebo k vrácení již stržené částky - což jsou ale implementační detaily, které klient neřeší), tak po něm banka samozřejmě bude chtít doložit, že nákup (potažmo transakci) rušil.

    ad 7) vidíte věci, co nejsou. Já jsem nepsal "předpis vyžaduje", ale "je normální podpis mít". Je to podobné jako v případě řady smluv, jejichž formu zákon připouští i jako ústní - a přesto to lidé sepisují, protože v případě problému se pak výrazně lépe prokazuje, na čem se to vlastně domluvili. Stejně tak jak jsem psal jinde v této diskuzi, pokud je zákazník schopen prokázat, že transakci stornoval a obchod není schopen prokázat, že zákazníkovi vrátil peníze, obchod je v důkazní nouzi.

    ad 7b) o tom, jaký má zákazník v ruce doklad, jsem tu už taky několikrát psal. Má v ruce doklad potvrzující storno celé transakce a na tomto stornodokladu je uvedena i karta, kterou původní transakce probíhala. O nějaké hotovosti tam není ani čárka. Z toho jako laik mohu usuzovat, že jde o doklad storna karetní transakce. Opět jako laik se mohu domnívat, že není jediný relevantní důvod, proč by na stornoúčtence měly být detaily platební karty uvedeny, pokud by se storno té platební karty netýkaly. To zdůrazňuji proto, že (a opět jsem to tu už psal) v případě soudního sporu bude zákazník brán jako slabší strana sporu a detaily jako tyto pravděpodobně vykládány v jeho prospěch.

    ad 8) Žádný neoddisktuovatelný fakt to není. Opět platí, že zákazník nemůže (ve smyslu "nemůže být po zákazníkovi požadováno"), aby měl přehled o tom, jaké typy dokladů systém vydává a že (s trochou nadsázky) pokud je v horní části dokladu kolečko, znamená to, že zákazník peníze vrátit nechce a pokud je ve spodní části dokladu křížek, znamená to, že zákazník bude asi prudič. Doklad má být naprosto jednoznačný i laikovi a to tento doklad prostě není. To, že někdo, kdo ten systém zná, ví, "jak by to mělo vypadat, kdyby to bylo správně" apod. je opět irelevantní. Prostě doklad je naprosto nejednoznačný, dá se vykládat řadou způsobů, kdy všechny ze svého úhlu pohledu dávají smysl a z tohoto pohledu je zmatečný.

    ad 9) Doklad nepotvrzuje nic. Viz výše. Doklad je zmatečný a to, že expert, který systém zná, z toho pozná něco navíc, není důležité. Důležité je to, že obchod žádný doklad o tom, že zákazníkovi vrátil hotovost a on ji převzal, nemá.

  • 5. 3. 2018 11:47

    rogue11

    Albert má ale v ruce papír, že peníze z dotyčné transakce vydal. Je to i vidět v článku. Důkazní břemeno je na zákazníkovi, dokázat, že mu je nevydal. Jestli je nepřevzal, je jeho boj. A vy si to celé představujete jako Hurvínek válku, prý za měsíc, ROFL...

  • 5. 3. 2018 13:28

    bez přezdívky

    Představy Hurvínka máte spíš vy. To, že má Albert v ruce papír, že peníze vydal, má asi takovou průkazní hodnotu, jako když si vyjedu já z počítače doklad, že jsem vám před hodinou půjčil pět milionů. Pokud to stále ještě nechápete, tak nějaký papír bez toho, aby byl potvrzen druhou stranou, má naprosto nulovou váhu. Resp. ne úplně nulovou, v případě, že by doplňoval jiné, další důkazy, to malou váhu mít může.

    Pro tento případ je zcela podstatné, zda Albert má v ruce papír, kde zákazník potvrdil přijetí peněz (nebo videozáznam, ze které by vyplývalo totéž). Pokud nemá, tak zákazník nebude mít sebemenší problém prokázat, že transakci zaplatil (viz výše, doklad z Alberta i doklad z banky), že transakci stornoval (viz výše, doklad z Alberta o stornu) a protože se dokazuje existence a nikoliv neexistence, tak dokazovat bude Albert, že ty peníze skutečně předal.

    Ad měsíc a to vaše válení po podlaze - netuším, zda jste někdy podobný spor absolvoval, ale tady to je jasné jak facka a měsíc to může trvat jen tehdy, pokud si to v Albertu budou přehazovat z oddělení na oddělení. Jakmile to dostane jejich právní, tak je jim jasné, že jejich argumentační schopnost je na nule a zatímco "normálního" člověka by klidně poslali do háje a přidali k tomu pár paragrafů, aby to vypadalo učeně, u dopisu od právníka vědí, že to naprosto nemají šanci uhrát a pokud se poženou do sporu, bude je to stát jen na přímých výdajích výrazně víc. A na nepřímých ještě mnohokrát víc (novinové titulky "Albert chtěl podvést zákazníka" jsou k nezaplacení, že?).

  • 5. 3. 2018 14:30

    Referent (neregistrovaný)

    Existuje papír, ze kterého vyplývají dvě věci: 1) zákazník nákup stornoval 2) zákazníkovi byly vráceny peníze v hotovosti, proč těmto v podstatě stejným "důkazům" přičítáte tak rozdílnou hodnotu? Tady došlo na pokladně (stejně jako na přepážce banky) k peněžní transakci, kde se mohla stát chyba (zákazník nemusel peníze dostat i kdyby podepsal stvrzenku). A je přece podstatný rozdíl, je-li reklamace učiněna bezprostředně, ještě než zákazník opustí obchod, nebo až za týden. A zkuste se vžít (čistě hypoteticky) do té pokladní, tvrdí, že peníze vrátila a vydala o tom účtenku (která existuje) a zákazník po delší době tvrdí, že peníze nedostal. Vracet peníze zákazníkům (i když v menších částkách), bez podepsané stvrzenky, je přece běžná věc.

  • 5. 3. 2018 14:49

    bez přezdívky

    NEEXISTUJE papír, ze které ho vyplývá, že byly zákazníkovi vráceny peníze v hotovosti. Resp. opakuji, takový papír, který by byl relevantní. Papírů, které mohou tvrdit cokoliv, vám udělám na počkání hromadu. On dokonce ani ten papír, co dostal klient (a sice ho nepotvrdil, ale tím, že ho vytáhl, dokázal, že ho dostal a nerozporoval), neobsahuje nic o tom, že dostal hotově peníze.

    Jak jsem psal níže - je významný rozdíl vracet peníze zákazníkům (ve smyslu "nákup stál 280, platíte tisícovkou, dostane zpět 720"), což je každodenní rutina, a stornovat platbu platební kartou. Sám osobně jsem toto dělal 3x v životě, z toho jednou v USA a dvakrát u nás, vždy jsem jim to podepisoval, mimochodem.

  • 5. 3. 2018 15:23

    Referent (neregistrovaný)

    Z článku: "Martin převzetím stornovací stvrzenky zároveň převzal hotovost za neuskutečněný nákup. Teoreticky. Jenže to se nestalo" Takže sám autor článku uvádí, že pro převzetí hotovosti svědčí nějaký doklad (možná sporný), ale proti tomu je jen tvrzení, že peníze nedostal.

  • 5. 3. 2018 14:34

    rogue11

    Heleďte, uživateli tutti frutti, můžete mi odpovědět, čím se živíte?
    Nejste náhodou student nějakého humanitního oboru?
    Já mám za sebou skoro 25 let praxe v obchodě z toho více než polovinu v nějaké vedoucí funkci s odpovědností a výjezdy do ciziny...

  • 5. 3. 2018 14:45

    bez přezdívky

    Já mám za sebou 30 let praxe v technickém oboru, když vás to tedy tak zajímá. Ale abych odpověděl na otázku, protože moje technická historie neznamená, že nemůžu na stará kolena studovat nějakou fildu - nejsem a nikdy jsem nebyl student humanitního oboru.

  • 5. 3. 2018 14:55

    rogue11

    To jako nic ve zlém, ta vaše poslední argumentace tak vypadala.
    Takže obchod vám nic neříká, co? V tom případě tato diskuze s vámi postrádá smyslu.
    Hezký den.

  • 5. 3. 2018 16:11

    bez přezdívky

    Fajn, já jsem vás do diskuze nenutil. Nicméně obchod mi něco říká - nenechám si dělat na hlavu a zvlášť od vykuků typu v článku. Celé je to prostě o tom, že Albert nemá v ruce nic, čím by prokázal, že hotovost vrátil, zatímco klient má v ruce papír, ze kterého vyplývá, že nákup stornoval a na kartu (číslo jeho platební karty je na stornoúčtence uvedeno). A navíc je v případném sporu brán jako slabší strana, takže vám garantuju, že pokud nesklapne podpatky, tak to dotáhne do úspěšného konce.

  • 6. 3. 2018 1:55

    luky 77 (neregistrovaný)

    Je vidět, že Jste si článek pořádně nepřečetl. Zákazník dostal stvrzenku, že mu byla platba vrácena v hotovosti. Takže platbu banka z účtu ztrhla ve prospěch obchodníka, ten ji následně vyplatil v hotovosti zákazníkovi, tedy podle účetních záznamů. Že si zákazník účtenku nezkontroloval, a tudíž platbu v hotovosti fyzicky nepřevzal, je bohužel jeho chyba. Částka tak fyzicky přebývala pokladní v kase. To, zda si ji pokladní nechala, nebo přiznala obchodu, není už tak důležité. Důležité je fakt, že účetně! je vše v pořádku, tj. banka platbu strhla, a ta byla následně zákazníkovi vyplacena v hotovosti. Takže nemáte pravdu, že Albert nemá v ruce nic, čím by dokázal, že platbu zákazník převzal, Albert má účtenku že platbu vyplatil v hotovosti. To, že si účtenku nezkontroloval zákazník, a platbu v hotovosti, nepřevzal, přesto, že to na té účtence je napsáno, je bohužel velká chyba zákazníka.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).