Vlákno názorů k článku Pojištění po telefonu: Má šanci? od jezevec - nebyl v tom, že by nabízeli pojištění po...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 5. 2007 1:03

    jezevec (neregistrovaný)
    nebyl v tom, že by nabízeli pojištění po telefonu - problém byl v tom, že nabízeli pojištění JENOM po telefonu. A k tomu nic navíc, ani lepší ceny, ani žádnou jinou zřetelnou přidanou hodnotu. Takže jako už mnohokráte - velká reklama na produkt bez obsahu.
  • 30. 5. 2007 7:17

    Patrik (neregistrovaný)
    Přesně. Dokonce bych řekl, že je to přesně obráceně, než je uvedeno v článku:
    Dokonce i řada zákazníků disponujících přístupem k internetu se na nabídku na stránkách pojišťoven ráda podívá, ale pak zamíří na nejbližší pobočku vybrané pojišťovny. Potvrzenou pojistnou smlouvu by si stejně nejspíš museli vyzvednout na poště. Při osobním jednání si navíc mohou snáze nechat vše vysvětlit.
    Naopak, většina lidí se přijde seznámit s produktem (je jedno jestli je to vysavač, pračka nebo pojištění) na kamennou prodejnu a pak (jestliže je to levnější) si to koupí přes Internet. Větší šanci prodeji přes Internet dávám krátkodobým nárazovým produktům - např. cestovní pojištění; typický případ, někam jedete a na poslední chvíli zjistíte, že nemáte sjednané cestovní pojištění (nebo se rozhodnete jet na poslední chvíli). V tu chvíli je vám jedno, jestli nákupem přes Internet něco ušetříte, víte, že si ho stejně musíte sjednat, že rozdíl mezi pojišťovnami bude maximálně stokoruny (což vzhledem k ceně dovolené je zanedbatelné). Naopak vidím díru na trhu na prodej pojištění přímo s produktem. Např. auto, proč by si automobilka (nebo místní dealer) nemohla založit vlastní pojišťovnu? Jednak by vypadalo celkem zajímavě v reklamě uvést jako jeden z kladů, že "povinné ručení na tohle auto jen za 2000 Kč" a plnění z havarijního pojištění by si zase lépe ohlídala opravami ve vlastních servisech. Marketingové reklamy veškeré žádné, provizemi by také nemusela plýtvat (obchodník vydělá už na prodaném autě, něco málo za prodej pojistky by byl už jakýsi příjemný bonus)
  • 30. 5. 2007 9:12

    nemo (neregistrovaný)
    U sjednávání povinného ručení na dálku je problém, že s novým autem bez dokladu o zaplacení pojištění by se nemělo vyjet na silnici. V případě sjednání po telefonu nemáte v ruce vůbec nic až do doby, než si vyzvednete doporučený dopis, pro který stejně budete muset na poštu. Přitom vlastně kupujete zajíce v pytli, protože nemáte ani pojistné podmínky. Navíc u některých pojišťoven je cena stejná jako při sjednání na pobočce. Sečteno a podtrženo: nevidím důvod, proč si povinné ručení po telefonu vůbec sjednávat.
  • 31. 5. 2007 8:04

    Jyxo (neregistrovaný)
    Řada prodejců vám pojistí auto v salonu před prvním vyjetím, ale použije produktů pojišťoven, se kterými má smlouvu. Je otázkou, jestli vám nabídne pro vás skutečně to nejlepší, protože prodejce jistě nebude mít uzavřeny smlouvy se všemi pojišťovnami, které na našem trhu působí. Nebo bude záležet na výši provize od jednotlivých ústavů. A nevím, jestli prodejce v autosalonu má možnost zohlednit různé "plusy" typu že máte bydliště v obci s malým počtem obyvatel nebo že už máte u pojišťovny nějaký produkt uzavřen a tyto plusy vám pak snižují konečnou cenu pojistky a klasický pojišťovák vám to zohlední - buď vás osobně zná nebo to vycucne z databáze. U leasingu máte většinou pojištění přímo ve splátkách.
  • 2. 6. 2007 20:38

    Pavel (neregistrovaný)
    Navíc je povinné ručení specifické v tom, že zákazníci (až na vyjimky) mají jediné kritérium - cenu. Použil jsem jejich cenovou kalkulačku a nejlepší nabídka přesáhla 1800 Kč. Takže si ponechávám svoji pojistku u Triglav za 1450,- Kč/rok (do 1350 cccm).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).