No, podle mého názoru je toto jen další z řady článků, které mají vyvolat nenávist k seiorům. Z grafů je celkem jasně zřetelné, že senioři nezaviňují na počet řidičů v té kategorii nijak výrazně více nehod se smrtelnými následky, než v jiných věkových kategoriích, ale je třeba si do nich kopnout, protože to je dnes takový celospolečensky oblíbený sport.
jsou právně způsobilý , já sám jsem měl na „pincka" od 15 let , tuším to bylo do 50kubic.cm jak je to dnes nevím zřejmě je taky jen se to udává v KWh ovšem bavíme se o jízdě v autu. Ale co mi hlava nebere jsou kolaři a koloběžkáři myslím že tam by se taky hodilo nějaké povinná zkouška a vybavenosti ani nemluvě reflexku na každého z nich povinně provoz houstne a množství účastníků taky , kolikrát jedu a jedinné co vidím jsou sklíčka ve špicach , no osobně bych se na kole ověšal kdečím ve vlastním zájmu
20. 12. 2023, 11:03 editováno autorem komentáře
Podle vašeho vyjadřování se, nejde u vás o rodinu vysoké inteligence. V USA taková babička, která má např. 85 let pilotuje osobní letadlo. Je to všechno individuální. Pokud navrhujete, aby ve věku X, např. 80 - ten strop, jak vy píšete, se občanům odebralo volební právo a řidičský průkaz, budou tato práva odebrána později i vám.
Ať už budete v jakkoliv dobré fyzické a psychické kondici.
Řidiči nad 70 let jsou povinni se každé 2 roky podrobit lékařskému vyšetření a lékař jim vydá potvrzení, že jsou i nadále schopni řídit motorové vozidlo. Pokud praktický lékař zjistí nějaký zdravotní nedostatek, pro který nemůže potvrzení vydat, doporučí tomu řidiči, aby si nechal vyšetřit zrak u odborníka nebo provést psychologické testy u psychologa nebo psychiatra. Pak potvrzení o schopnosti řídit motorové vozidlo vystaví příslušný odborník. Nebo nevystaví. Takže omezení pro řidiče vyššího věku ze zákona existuje. A pokud já vím, tak je lékaři dodržují. Vy chcete od např. 80 let věku odebrat lidem volební právo. To znamená, že vy chcete, aby byla porušena základní listina lidských práv a svobod a dále, aby se nedodržela ústava České republiky.
NO,mohu vás ujistit, že k neznalosti "přednosti zprava" opravdu není třeba seniorského věku. O tom se přesvědčuji celkem často právě na parkovištích OC, kde přednost zprava neuznávají daleko maldší řidiči, než seniorští. Takže by bylo dobré, abyste se neobouval do seniorů ve věcech, kde daleko mladší lidé chybují naprosto stejně.
První povinná lékařská prohlídka čeká každého řidiče nejdříve šest měsíců před dovršením 65 let, nejpozději v den jeho 65. narozenin. Následuje prohlídka v 68 letech a dále se pak opakuje každé dva roky. Na základě výsledků může však posuzující lékař stanovit termín další prohlídky v kratším časovém úseku.
Nemám rád zápaďácky korektní výraz "senior". Jsem už starý? Jsem. Byl jsem kdysi i mladý. Ne každý se toho dožije, aby byl starý. Tedy, uvedené statistiky a poznatky o chování starých lidí za volantem jsou zajímavé, dávají smysl a řekl bych, že právě pro staré řidiče jsou poučné.
Je však ošemetné hovořit o problematice starých lidí izolovaně ve společnosti lidí ostatních věkových skupin. Vždycky se najdou rejpalové zlé vůle, kteří tyto argumenty berou nikoliv věcně, ale jako argumenty proti řízení starých lidí obecně. Každý ať si zamete před vlastním prahem. Přece známe další rizikové skupiny: čerstvé řidiče, kteří nemají praxi v ovládání vozidla a také zmatkují, dále řidiče po 20 tisících kilometrech, kteří právě nabyli jistoty a mají dojem, že jsou že řídí jak bohové a tak dále.
Jsem tu už nějaký pátek . Co vnímám zcela objektivně, že lidí totálně zhloupli. A hlopnou dále a dále. Omezování, přikazování, selekce ,rozdělování . Proč ? Pak se podíváme na tvrdá data a vidíme, že mnohé je jen dojmologie. Ale už chceme omezovat, regulovat , nastavovat . Touha bezpečí a nesmrtelném životě dělá z lidí bezprávné idioty. Kolik máme dnes různých bezpečnostních prověrek , tu na to, tu na ono. Každá pitomost potřebuje vysvětlení .. pozor, nůž je ostrý. Pozor, oheň pálí . Tím se ztrácí přirozná schopnost člověka existovat . Bez návodu a certifikátu ani ránu .Nést odpovědnost. za svůj život, za své vzdělání . Miliony revizí, na cokoliv , atestací, prověkek , mnohdy zcela formálních . Jen jako fiktivní zaměstnání . Mistrování, omezování, regulace životů ......Pro pocit bezpečí ? Sterilní život bez rizika ? Stejně umřeme, život sám je riziko, které vždy končí smrtí .
On každý stárne jinak. Jsou lidi, co v 80 letech jsou nesoběstační a jiní, kteří ve stejném věku lezou na 8 tisícovky. Od toho tu jsou lékařské prohlídky, aby posoudily, zda je či není člověk schopen řídit.
Jako pojistný likvidátor můžu říct, že hlavním důvodem nehod není věk, ale agresivita. Velmi často se setkávám s ujetím od nehody, zapíráním způsobení škody a podobně.
Bohatneme, takže čím dál více lidí si může (a chce) dovolit auto. Na vesnici je to navíc čím dál větší nutnost. Takže se nedivím, že lidé, kteří jsou toho schopni, že si dělají řidičák klidně v důchodu.
A co má být? Když to vezmu podle sebe, ač ještš mi pár let do seniora zbývá: Od domu na nejbližší zastávku to mám cca 350 m. Když autobusem dojedu do města, tak od zastávky, která je nejbližší od mého praktického lékaře (lékař, který je v naší obci, nové pacienty nepřibírá, tudíž musím do města cca 15 km vzdáleného), k onomu praktickému lékaři je to pěšky cca dalších 300 metrů. Pokud jedu autem, vyjedu ze dvora a jedu až na parkoviště u pracovištěm onoho praktika, tudíž to do jeho ordinace mám cca 50 m včetně jízdy výtahem do 2. patra. Pro zdravého člověka v tom rozdíl není, ale pro člověka, který má problémy s dolními končetinami, to je rozdíl podstatný.
Vedle v Rakousku nejsou žádné povinné lékařské prohlídky, každý jezdí do doby na kterou se cítí. A zkuste na stránkách OAMC najít, kolik řidičů způsobilo dopravní nehodu ve věku nad 65 let. Je to jen o 1,5% méně než u nás, zřejmě proto, že tam se jezdí mnohem ohleduplněji a taky pokuty jsou 3 x vyšší než u nás. Tož tak. A ti co píšete mějte aspoň tolik odvahy přihlásit se občanským jmémem. Když už mám názor, tak ZA NÍM STOJÍM JAKO CHLAP A NE JAKO MÁTOHA. ladislav Písařík, 81 let.
Vede k tomu velká benevolentnost jejich lékařů. Ať mi nikdo neříká, že ve věku 80+ má někdo třeba zrak takový, aby mohl bezpečně řídit vozidlo. O rychlé reakci a psychické kondici nebo orientaci ani nemluvě. V případě nehody, kdy příčinou byl takový problém na straně seniora, by měli být lékaři trestáni za špatnou práci při zdravotní prohlídce.