Ano, některým to funguje. A některým už ne. Viz screen v odstavci o Hello bank. I sama banka to píše: https://www.hellobank.cz/o-nas/novinky/platby-eshop/
"SMS s autorizačním kódem vám již nepřijde."
20. 1. 2021, 09:18 editováno autorem komentáře
Nevím to jistě, ale myslím že jsem někde četl něco v tom smyslu, že pokud obchodník nepodporuje 3D secure, tak některé banky nedovolí (asi ne teď, ale v dohledné době) kartou zaplatit, ať už máte ePINů nebo aplikací nainstalovaných kolik chcete.
Jinak ohledně ePINu to vidím tak, že když půjde nastavit, dám si tam stejnou hodnotu, jako má PIN pro platby a výběry, a pokud nastavit nepůjde, napíšu ho fixem na kartu vedle CVV kódu. Bezpečnost to nesníží - bude stejná jako doteď.
20. 1. 2021, 08:29 editováno autorem komentáře
Jen pro jistotu, jsem si jist, že většina plateb prochází bez jakéhokoliv ověření. Vím, že občas to někdy chce nějaké ověření, ale už si nejsem jist, jaké to ověření je. Možná jsou různá, je těch ověření několik a dle nějakého klíče to vybírají. Předpokládám, že je to sms. Ale chodí tak zřídka a mám víc karet, že si nejsem úplně jist. A od prosince navíc kartu vlastně nepoužívám, protože skončili bonusy pro podkladovou kartu, když člověk nemá mobil s NFC.
Ta mobilní aplikace je navíc regionálně omezená. Pokud máte v Google Play (na App Store nejspíš obdobně) nastavenou jinou zemi než Česko, řekne vám obchod, že tato aplikace není ve vaší zemi dostupná. A změnit zemi v Google Play můžete nejvýše jednou ročně. Vůbec nechápu, co banku k takovémuto umělému omezení vedlo.
Tak nyní už jsem nastavil e-pin v internetbankingu banky Equa. Ke zobrazení tam žádný nebyl, tak v nastavení karty (to je zubaté kolečko) vyberete nastavit e-pin a pak dvakrát zadáte libovolnou číselnou kombinaci a potvrdíte heslem a kódem z smsky. Akorát v smsce přišlo napsáno: změna pinu místo e-pinu takže se snad až při placení člověk dozví, jakýže to změnil pin.
Řešil jsem v KB základní problém: když bydlím v místě "bez signálu" (zjednodušeně řečeno) a tedy vůbec nemám potřebu mít mobil (pevná linka a Internet fungují), octnu se ve slepé uličce. Buď si pořídím chytrý mobil nebo mobil, jinak smůla.
Nakonec to řešilo "dočasné" číslo pro aktivaci aplikace KB klíč, instalované na virtuálním Androidu.
Takže současný "modus operandi" vypadá takto:
+ chci zaplatit na Internetu kartou, vyplním obvyklé údaje (číslo, platnost, kód...),
+ zároveň startuji vityuálku s Androidem,
+ je-li třeba, do aplikace KB klíč přijde kód, který opíšu,
+ vypnu virtuální Android, je zaplaceno.
Ano, protože ten mobil používám i jinde, než doma. Spíš bych si troufal tvrdit, že to byl i jeden z důvodů, proč se mobily tak rozšířili - lidé mohli telefonovat (nebo být na příjmu) i když nebyli doma. Dost času lidé tráví v práci, nějaký čas také na cestě do práce, někteří tráví dost času také někde v přírodě... Na spoustě těch míst se člověku může i stát něco, kdy by si potřeboval přivolat pomoc. Nebo někomu jinému.
A i když ten mobil mám, tak doma dost často telefonuji z pevné linky (resp. je to VoIP telefon), protože je to ještě o něco levnější, než z mobilu.
Nebo to formuluji takto - to, že bych měl doma špatný signál, by asi nebyl důvod k tomu, abych si mobil nepořizoval vůbec. Snad jedině, že bych byl v plném invalidním důchodu a z bytu prakticky nevycházel, pak uznávám, že bych zvažoval, zda se mi takový mobil, který by v místech, kde bych trávil 99 % času, vyplatí. Ale opět - i takovému člověku se občas nevyhnou příležitosti, kdy je mimo domov (třeba návštěva lékařů, nějakých úřadů, nebo přímo hospitalizace) a za takových příležitostí se ten mobil nejen že "může hodit", ale může to být často nezbytnost a něco, co může někomu (nejen dotyčnému) zachránit život...
Nechápu banky, které ignorují ePIN. I když má člověk chytrý telefon, z praxe vím, že ve spoustě případů se nelze mobilem k internetu přihlásit, i když jste na PC připojeni a to nemluvím o telefonech, které jsou "klasické" a technicky nemají vůbec možnost se k internetu připojit. Znám spoustu lidí, co používá starou Nokii 3310, protože potřebují telefon na telefonování, který jim vydrží týden a ne přenosný miniaturizovaný počítač s telefonním modulem, který většinu energie vloží do displeje... Zpět k bankám. Nejvíc mě fascinuje výmluvy u jedné z bank "klient by si musel pamatovat další číslo" nebo "chceme klientům nabízet řešení, která jsou jednoduchá na obsluhu" či "zkušenosti ze zahraničí, ..., klienti mají často potíže a velkou část plateb nejsou schopní dokončit". Žijeme v ČR a ne v zahraničí. Když se to firmám hodí, tak to je ČR "specifický trh", ale najednou jsou klienti v ČR stejní jako jinde ve světě? No, nedá se nic dělat. Budu prostě platit z jiné banky, kde nejsou líné lemry a myslí na všechny své zákazníky.