On totiž je taky problém se spolehlivostí a důvěryhodností českých e-shopů - např. když ještě dva měsíce po platbě předem nemám knihu od "jednoho z největších" doma, ačkoliv byla údajně na skladě, tak si prostě příště tu platbu předem rozmyslím. Navíc u nás je zákazník pořád na tom příslovečném kratším konci provazu, takže když se něco podělá, trvá dlouho, než se předem zaplacené peníze vrátí (nehledě na to, že ani policie, ani soudy většinou nehnou prstem a situaci zpovzdálí sledují).
Takže nemá smysl házet to na zákazníka, ten se jenom snaží chránit své peníze. Vítejte v českém Absurdistánu...
V podstatě máš pravdu - spousta e-shopů je nespolehlivých a opravdu nabízejí věci skladem, které nemají a pak se není čemu divit, že dobírka stále vládne.
soucasti ceskeho abusrdistanu je, ze narozdil od civilizovanych zemi se pri platbe kartou plati okamzite pri zadani objednavky. V emerickych shopech se plati pri shipmentu, pri odeslani zbozi. To je rozdil. Nenazranost ceskych obchodu, chteji prachy hned a pak teprv zacnou zjistovat jak by sehnali zbozi.
Taky souhlasím. Např. u Quelle trvá i dva měsíce než pošlou zboží, kolikrát už o ně ani nestojím. Objednala jsem si jednou na začátku zimy kozačky, pořád nešly, já neměla v čem chodit a asi po třech měsících mi napsali, že je nemají na skladě a poslali jako odškodný stokorunový šek. Ještě, že jsem v tom neměla svoje peníze. Na internetu nakupuje poměrně hodně a mimo Aukro jedině na dobírku. Aukro je trochu jištěný tím, že si tam o prodávajích a kupujících povinně a veřejně předávají uživatelé reference, takže i prodávajícím zaleží na tom, aby proběhl bezproblémový obchod.
Kdysi jsem platival prevodem predem. Od te doby, kdy jsem udelal zkusenost, ze dobirkou mam zbozi vzdy driv a mohu v pripade prutahu objednavku snadno zrusit, tak jinak neobjednavam. Nejak se nam eshopy zhorsily, protoze prutahy jsou posledni dobou temer vzdy .
Myslím, že tohle není dobré vysvětlení. Je přece jedno, jestli zaplatíte debetní kartou z vlastních peněz, nebo zaplatíte kreditní kartou a pak musíte stejně ty prachy bance splácet a navíc ještě s úrokem.
Pro kazdou kreditni kartu existuje bezurocne obdobi min. 45 -55 dni, tj. platim cely mesic a mam dalsich 15 - 25 dni na splaceni uveru. Pokud ho splatim vcas, neplatim ZADNY urok.
Ujišťuji vás, že na tuhle vějičku se chytají jen lidi u nás. Angličani, američani, francouzi, ti všichni vesele splácejí v pravidelných splátkách s úroky. Navíc, ačkoliv ten stoural to podává tak, jako kdybych nevěděl, o čem mluvím, tak má pravdu v tom, že v oněch státech skutečně kreditky slouží jako úvěrové nástroje.
Že se ze mě snaží udělat pitomce, to je jiná. Jenže kdyby si vyložil ten příspěvek stejně jako já, pochopil by správně i mou reakci.
No a mimochodem, u nás je už přenejmenším stejně široká nabídka kreditek, jako kdekoliv jinde a jejich dostupnost je taky taková. Jen je trochu rozdíl v tom, že tady ještě mnoho lidí nechápe, jak si vybrat a jak je taky používat.
Problém podle mne není v konzervatelnosti národa. Problém je ve vymahatelnosti práva. Když zahraniční obchod nedodá zboží a přesto si strhne částu z mého účtu (ať již z kreditky nebo debetní karty), tak případný soud netrvá 5 let, ale pár týdnů (reálně, když nic neposlali tak z hlediska práva není co řešit). Zatímco bohužel v Čechách částku lidé radějí odepíší, než aby čekali a soudili se 5 let kvůli několika tisícům. Mezitím neseriozní firma zanikne a majitel vesele otevře novou pod názvem firma2. Proto ta obliba na dobírku. Další věcí je chování českých bank. Důkazní břemeno neoprávněně stržené platby je na mě, jakožto držitele karty, zatímco ve státech s jiným právním povědomím, musí obchodník prokázat, že částku strhnul oprávněně.
Přesně tak, u nás se pořád potýkáme s tím, že si každý právo vykládá po svém. Vzniká tak prostor pro podvodníky, kteří těží ze soudních průtahů a obvykle také z toho, že lidé se kvůli známým důvodům odmítnou do sporu pustit - raději se chtějí vyvarovat soudních průtahů, zbytečných výdajů a energie, kterou to všechno stojí.
Horsi nez dobirka a Ceska Posta uz je jen PPL. Posta ma u nas otevreno pouze v dobe, kdy jsem v praci. Takze vzdycky musim naklusat s listeckem a vyzvednout si to stejne osobne a odnest domu. PPL v nasi vesnici dorucuje jen mezi 10 a 11 hod. dopoledne a neexistuje zpusob jak je primet prijet jindy. Muzu si to sice nechat dorucit do prace ale pak to budu vlacet vlakem domu :-(.
Při poštovní dobírce vám aspoň dají lísteček do schránky a můžete si to vyzvednout možná v sobotu, má-li v tomto dnu pošta u vás otevřeno. Kdybyste platil předem a přišlo vám to normální zásilkou, mohou vám to hodit někde ke dveřím baráku (když se to nevejde do schránky). Já takto obdržel výhru od Visy - batoh. Byli jsme sice doma, nikdo nezvonil, až když jsme náhodou šli okolo schránky, všimli jsme si, že na zemi cosi leží. Možná že kdybych zásilku popřel, mohl jsem mít batohy dva. Ale jelikož na výhru není právní nárok, mohl bych také ostrouhat úplně.
Kurýrní služby jezdí v rámci nějakého rozvozného plánu a je jasné, že pokud byste chtěl a oni respektovali váš požadavek rozvozu např. mezi 16 - 18 hodinou, museli by zase k někomu jinému zavítat mezi 10 - 11. A zase v odpoledních a večerních hodinách by nebyl nikdo k převzetí a zaplacení zásilek ve firmách. A trasu asi nepojedou jednou dopoledne a pak ještě večer. I když nějaké přepravní společnosti (tuším že vč. České pošty) schou schopny (za tučný příplatek) ve velkých městech (vesnice jsou furt diskriminovány) zajistit doručování v podvečerních hodinách.
Mne se stále jeví nejschůdnější služby České pošty, i když ta vám nedoručí např. mrazák nebo TV. A na převzetí zboží od kurýrní služby si musíte vzít dovču nebo pokud máte blízko bydliště depo, tak si zboží nechat vydat tam, ale to jsou pro vás zase další starosti a náklady, takže nakonec zjistíte, že koupíte-li některé zboží v kamenném obchodě u místního prodejce, který vám zboží přiveze zdarma i na večer, mnohdy mnoho netratíte.
Neznám jediný e-shop, který by posílal zboží jako obyčejnou zásilku nebo balík. U takového bych ani nenakoupil. Pokud Pošta nechala balík u dveří (tomu bych i věřil), tak je to samozřejmě na stížnost.
Pokud neváznou na zásilce nějaké poplatky, mohou vám poslat cokoliv "obyčejně". A jestli vám jakoukoliv obyčejnou zásilku vhodí do schránky, mimo ni (když se např. do schránky nevejde) či ji zkrátka zahodí někam úplně, tak dle mého názoru přepravce nesese žádnou odpovědnost. Nevím, že by pošta měla povinnost občejné zásilky předávat nějakým průkazným způsobem. A i když na převzetí obyčejné zásilky uděláte vy nebo někdo jiný za vás nějaký klikyhák bez ověření totožnosti, tak můžete tvrdit, že vy konkrétně jste žádnou zásilku nepřevzal. Odesílatel zásilku odeslal, na obyčejnou však nemá žádné potvrzení (u pošty se dají zásilky zasílat jako "psaní" až do 2 kg - tam nárok na náhradu není vůbec žádný, balíkové průvodky jsou snad nějak evidovány, ale náhrada za ztracenou obyčejnou balíkovou zásilku se počítá dle kg a je směšná), vy budete tvrdit, že jste nic nepřevzal - a včíl mudruj (= nikdo nic nedostane). A věřte, že lidi i firmy z titulu drahoty přepravních služeb se mnohdy snaží ušetřit kde se dá ...
I balík (až do 15 kg) je možné poslat jako obyčejný - t.j. bez pojistky, bez průvodky.
Ale je možné ho pojistit a to až na jeden milion. V "mé" bývalé firmě, patřila Česká pošta k nejlepším odběratelům :-), prostě stačilo balík pojistit a když se ztratil, bez keců, dokladování faktur, atd.(na rozdíl od PPL), vyplatila náhradu.
Takle jsme za poničenou papírovou krabičku dostali 5000 Kč nebo za ztracenou zásilku 50 000 Kč.
Před zdražením stával 2 kg balík, pojištěný na 30 000 Kč jen 50 Kč.
Jo, jasně, špatně jsem se vyjádřil. Obyčejný balík je bez pojistky a průvodky, ale je možné ho (balík) pojistit až na milion (a pak se jmenuje samozřejmě cenný balík).
Vy zřejmě nečtete názory, na které regujete. Píšu, že neznám jediný e-shop, který by posílal zboží jako obyčejné zásilky, ne že to nejde. Ikdyž vlastně z nějakého knihkupectví mi zásilka přišla jako obyčejná, což jsem si ale vybral při způsobu dopravy.
No, na obyčejnou se nepotvrzuje, ale nechat ji na zemi nesmí, měli by hodit lístek o schránky, s tím, že jde o nadměrnou zásilku. Listovní tajemství platí pro všechny.Ale dokazujte, že něco, co nemá ani podací číslo, bylo vůbec odesláno a navíc pohozeno někde po zemi. A jelikož občas neoznámí ani doporućenou, tak.....
To by Pošta musela mít v sobotu otevřeno! Takhle tam v týdnu posílám bráchu s mým pasem a vejmluvou, že už mám zase zlomenou nohu atd.. Jinak jsem s dobírkou spokojen.
Trochu odbočím, ale
S. Nečas by stále někoho nutil, ať za prací dojíždí. Ale občan má i nějaké soukromí, nechce ani nemůže být 24 hodin k dispozici zaměstnavati. Jak to pak má řešit, když si soukromě něco objedná? Má si snad vzít dovolenou (má-li pošta nebo jiný přepravce v sobotu zavřeno), která slouží k jiným účleům než k přebírání zásilek?
Když chcete v létě ochladit minerálku objednáte si do ní kostky ledu nebo zmrzlinu? PPL je prostě jiná služba, která evidentně není pro Vás. Já naopak PPL a DPD využívám raději něž ČP, protože v 99% případů se ČP ani neobtěžuje s pokusem doručit domů a nechají rovnou lísteček. V době kdy PPL doručuje (dopoledne) bývám většinou doma, vždy zavolají a domluvíme se předem, prostě pro mě maximální komfort.
Paypal si může vstupovat kam chce, ale dokud nepřeloží rozhraní nemá šanci více uspět. Osobně si myslím, že dokonce porušuje české zákony, protože ty říkají, že každé nabízené zboží musí být opatřeno českým návodem. Nevím ale jak je to u poskytování služeb.
Každopádně je pro mne Paypal nedůvěryhodná a neseriózní společnost.
Jinak osobně platím buď kartou a nebo převodem (eBanka), když není jedna z těchto variant tak dobírka.
Když holt je pro Vás Paypal nedůvěryhodná a neseriózní společnost,, tak plaťte třeba na eBay převodem z účtů našich důvěryhodných a seriózních bank (bohužel jen velmi málo prodejců beude tento způsob akceptovat) ;-).
BTW zkuste nějakou cvičenou opici, jestli by Vám těch pár slov potřebných k registraci na Paypal nepřeložila...
Můj příspěvek se vztahuje v Paypalu v ČR ne v zahraničí.
Já nevím jak vy, ale něco tak citlivého jako jsou finanční transakce nemůže být provozováno v cizím jazyce. Tedy pokud mluvíme o rozšíření v ČR. Jasně vy anglicky umíte, já také, ale umí ji všichni češi? Ano? tak proč je čeština pořád úředním jazykem? Proč jste příspěvek nenapsal anglicky? Proč není tenhle web česky?
K čemu je vlastně zákon o tom, že všechny výrobky musí mít český návod?
Řekl bych, že je rozdíl mezi výrobkem prodávaným v ČR a službou Paypal bude trochu rozdíl... Ostatně zkuste si otevřít www.paypal.cz, takže jaký český Paypal? Nikdo Vás nenutí Paypal používat - buď použijte pro platbu jinou metodu nebo nakupte jinde. Já používám Paypal poměrně dlouho jak při nákupech na eBay, tak při platbách za software, a nemám s ním problémy. Shareware Vám zaregistruje spousta firem u nás, ovšem nesmíte se pak divit, že dolar vyjde na 40,- Kč...
Ukážu vám tisícovku webů, které jsou pod doménou .com a jsou výhradně česky a pro české návštěvníky. Než začnete argumentovat doménou, měl byste si o tom něco zjistit.
A už jsem psal, že nemluvím o platbách v zahraničí. Mluvím o českých e-shopech a platbách v ČR. Tak prosím přestaňte neustále argumentovat eBayem.
Asi jste to moc nepochopil, co? On ten paypal.cz totiž nemá s paypal.com absolutně nic společného, ale to byste se na tu stránku musel podívat...
A opravdu nechápu, proč by paypal.com měl nabízet své služby v češtině. Nejste schopen porozumět pár anglickým slovům = používejte dobírku České pošty.
Co nechápu? Na jaké doméně běží, nemá absolutně nic společného s tím kde služby poskytuje. Už to chápete nebo vám to mám nakreslit?
Tak když poskytuje služby českým občanům a to dokonce v českých korunách, tak by měl být česky. Docela by mne zajímalo, kolik z vás odborníků, kteří jste tak strašně chytří si dokáže přečíst podmínky a porozumět zcela správně všem anglicky psaným právním obratům.
Jo ták... Takže eBay by měl být taky česky, protože si tam můžete objednat zboží do Česka a dokonce to do toho Česka zjistí poštovné? A neměly by vlastně všechny webové stránky být povinně v češtině, protože se na ně může kdokoli z Česka podívat?
Jenže vy mícháte hrušky a jabka dohromady. eBay nečinil kroky k tomu, aby působil na českém trhu, ale jen přidal možnost zasílat kamkoliv kdo bude chtít. Paypal naproti tomu zařadil podporu české měny a "vstoupil" na český trh. To je úplně něco jiného.
On člověk není kolikráte sto pochopit význam právních obratů psaných v češtině. Natož v angličtině.
Asi byste se divili, kdybyste zavítali do obchodu na českém území vlastněném zahraničním vlastníkem a tam vám ke zboží poskytli cizojazyčný návod. V bance vlastněné zahraničním vlastíkem by vám dali smlouvu o úvěru psanou v jejich jazyce. V zahraniční firmě by vám zaměstnavatel poslal oběžník v jeho mateřštině (i když jsem už slyšel, že v některých firmách skutečně zaměstnanci mezi sebou musí komunikovat skutečně v cizím jazkyu, i když jsou všichni Češi - ó jaký to blbismus).
A ti, co nás nutí, abychom se stále vzdělávali, učili cizím jazkykům, tak hlavně ti mají okolo sebe celý ansábl poradců a překladatelů.
Situace je taková, jaká je. Tuzemsné e-shopy díky nepružnosti své, bank a pošty často nabízejí lepší podmínky. Drobné součástky raději kupuji na druhém konci světa, protože je to rychlejší a poštovné je levnější.
Objednávka drobné elektroniky z Hong-Kongu přes E-Bay, platba přes PayPal: Poštovné 100Kč, žádné jiné náklady, doba vyřízení 10 dnů.
Objednávka drobné elektroniky v Čechách: Nutno objednat na dobírku, dobírečné 50Kč, poštovné a balné 70Kč, doba dodání 14 dnů.
Pro mě je PayPal naopak způsobem platby, který bych u našich prodejců maximálně uvítal. Využívám ho pro platby v zahraničních e-shopech a na eBayi a považuji ho za rychlý, levný a bezpečný způsob platby, při kterém nemusím sdělovat obchodníkovi více údajů než je nutné pro doručení zboží.
Absence češtiny je pro mě nepodstatná, se seriózností to podle mě nemá nic společného. Když si zřídím účet u banky ve Švýcarsku, tak se tam se mnou taky nikdo česky bavit nebude. Ale souhlasím, že pro Čecha, který neovládá žádný "západní" jazyk, je PayPal nepoužitelný.
Imho seriózní obchodník se přizpůsobuje trhu, ne že se trh bude přizpůsobovat jemu.
Když si zřizuji účet v bance ve Švýcarsku tak si jej zžizuji ve švýcarsku a ne v ČR.
Je mi úplně jedno z které světové strany ten jazyk je. Důležitý je fakt, že jsme češi a neměli bycho se za to stydět a pořád se cpát amíkům do prdele. Těší mne, že dnes je situace taková, že obchodníci u nás na Paypal kašlou a to nejen proto, že není v češtině.
Jinak opakuji, že se vyjadřuji k působení Paypalu v ČR.
nabízí paypal služby uživatelům v ČR? (tzn. takovým uživatelům, kteří při registraci jako zemi uvedou ČR)
nabízí
to, na jaké doméně je web nebo v jakém státu je fyzicky umístěn server, který danou doménu obsluhuje, je nedůležité
Proč ne? Kdyby to byl přijatelný obchodní model, třeba pro tamní immigranty z ČR. Jinak pochybuji že by většina vzdělaných Američanů uměla česky, ale předpokládám že většina vzdělaných Čechů anglicky umí.
PayPal používám dlouho a docela pravidelně.Perfektní nástroj pro placení komukoliv ve světě.Nevidím důvod, proč by stránky měli být v české mutaci.Když se ti nelíbí, tak nepoužívej a plať dobírkou.
Nechapu tu zalibu v necem tak strasnem jako dobirka, uz jen z toho slova mam pocit, ze si me nekdo "dobira" :-) Nakupuji na Internetu uz mnoho let, platim budto kartou nebo prevodem z uctu a nikdy jsem nemel zadny zasadni problem. Chce si to ovsem vybirat obchod i podle jinych kriterii, nez ze tam maji danou vec o deset korun levnejsi nez jinde. Ale tohle v CR bude trvat jeste dlouho nez to lide pochopi.
Autor by měl trochu přibrzdit se svými teoriemi o konzervatismu českých uživatelů. Spíš je to v nechopnosti českých obchodníků. Podobně jako mnoho jiných jsem dřív platíval předem (eBankou, kartou, převodem), ale po mnoha špatných zkušenostech už zase často raději volím dobírku (především u nevyzkoušených eshopů), protože tak zabráním tomu, že mi bude někde zbůhdarma ležet několik tisíc, aniž bych věděl, kdy a zda vůbec za ně něco dostanu.
V zahraničí nakupuju přibližně stejně často jako u nás, a tam platím výhradně kartou nebo přes Paypal. Narozdíl od našich eshopů se mi tam totiž ještě nestalo, že bych zaplatil předem a nedostal objednané obratem. To máslo mají na hlavě neschopní, nespolehliví či dokonce vyčůraní čeští "obchodníci" (ty největších a nejznámější eshopy nevyjímaje) a nikoli my, "konzervativní" zákazníci.
Nejenom e-shopy. I WS International postupuje tak, žeje Vám zboží předvedeno, Vy ho zakoupíte, složíte zálohu a dodatečně je Vám posláno, protože prodavač má obvykle jen jeden kousek. Když ale nepřišlo do 3 měsíců, klidně jsem smlouvu zrušila a za další měsíc vrátili peníze. Sice trochu prskali, ale situace byla jasně prokazatelná.
Nevím jak dneska, ale u některých e-shopů se taky stávalo - hlavně v začátcích našeho raného kapitalismu - že řada lehkoživků pochopila internet po svém. Takže Vám buď neposlali vůbec nic nebo poslali jiné zboží, nebo třeba krabici s čímsi, vyhrabaným z popelnice. Pokud jste měli odvahu to vrátit nebo reklamovat, klidně by se s Vámi i soudili, protože málokdo rozbaluje zboží za přítomnosti kamery a notáře. Špatná vymahatelnost práva pak dokončila zbytek, protože řada lidí neměla chut na to, aby se po soudech tahala taky 10-15 let kvůli několika stokorunám. I tam vidím jednu z příčin dnešního stavu.
Na hrubý pytel hrubá záplata. Pokud v některé zemi (případně tak "vychcané" jako ta naše) panuje taková obecná "důvěryhodnost" a "spolehlivost" obchodů i přepravců jako u nás, pak není divu že se tam dobírka používá.
Dobírka znamená přímou úměru mezi dobou zdržování dodání a počtem dělaných problémů ze strany obchodu a přepravce na straně jedné, a dobou do obdržení platby od zákazníka na straně druhé. Čím méně problémů, čím rychlejší vyřízení, tím dřív jsou peníze na účtě. Netřeba žádných slov nebo výmluv, proč ještě to či ono nebylo odesláno nebo kdo za co může. Věc se vyřeší sama.
Je to výborná motivace pro obchodníka i přepravce, aby sami vlastním úsilím "zařídili", aby všechno objednané došlo adresátovi včas (co nejdřív) a v bezvadném stavu. K tomu "úsilí navíc" je totiž nic jiného než pozdržení peněz nedonutí, protože reputace pro ně dnes neznamená nic, a pokud ano, rozhodně míň než peníze.
Ostatně dobírka není nic jiného než zjednodušená verze zadržení plateb, a to je standardní nástroj i v mezinárodním obchodu, nejen v Česku - tak se dá "motivovat" po celém světě i sebehorší firma nebo partner s platební neschopností.
A ještě jedno - schválně si objednejte zboží, kterého je na skladě jen pár kusů a je o něj převis zájmu. Když to uděláte dobírkou, dostanete ho vy, protože obchodník ví, že jinak přijde o kšeft. Když ale zaplatíte předem, bude mít obchodník peníze už jisté, z vás se tím okamžikem stává obtížný hmyz a méně důležitý "dotěrný věřitel", a vy dostanete zboží až z příští dodávky, třeba za měsíc nebo dva, s výmluvou že u zboží bylo napsáno "obvykle do tří dnů", ne "do tří dnů".
Koukám, že spoustu lidí se spálilo na českých eShopech (v dodacích lhůtách, platbách předem...) Já udělám na internetu tak 20 nákupů za rok a v naprosté většině případů platím přes eBanku, občas kartou, když eBanku neberou. Problém s dodací lhůtou jsem měl jen jednou. A když to do měsíce pořád neměli, zrušil jsem po telefonu a prachy měl na druhý den na účtu. Fakt nevím, jestli mám štěstí nebo si umím dobře vybrat obchodníka... Myslím si, že když už někdo podepíše smlouvu s bankou na nějaký platební systém, má fakt zájem na tom, aby vše běželo tak, jak má. Banka umí smlouvu zrušit během několika dnů, když bude problém - nenechá si kydat na své jméno díky nějakému zoufalci. Nehledě na to, že má taky prachy na to, aby si poškozenou pověst nechala zaplatit (po vyhraném soudním sporu).
Obvykle se těchto diskuzí nezúčastňuji, ale čtu skoro jenom samou kritiku, to mně velice mrzí, já provozuji e-shop, každou chvíli kontroluji nové objednávky, každé ráno kontroluji zda-li přišly platby předem na účet za objednávky z předchozích dnů, expeduji zboží ihned po připsání platby, i při objednávce na dobírku expeduji ještě týž den, popřípadě následující pracovní den, a ke každé objednávce se snažím přidat i nějakou maličkost,drobnost pro radost.Když si objedná zboží někdo s mého města, dovezu zboží až domů, bez dalších poplatků. Snažím se o to když nějaký sortiment není na skladě aby byl označen " není skladem", jenže se mi stalo, že poslední kus který jsem měl na skladě,si objednala paní z Prahy, zadala platbu předem, peníze neposlala, neodpověděla na mé tři emaily, se žádostí o zrušení či potvrzení objednávky,tři týdny jsem měl zboží zablokováno a odloženo. Po třech týdnech jsem ho vrátil na e-shop, poté co jsem jí kontaktoval telefonicky, a bylo mi sděleno abych se nepo.r.l. Nevím co bych ještě dodal, snad jenom, neházejte všechny do jednoho pytle, a problémy s poštou to je jiný problém, to vyřeší jedině nějaká konkurence, která tady bohužel ještě není.
Nic si z těch rádobykritiků nedělejte. Většina z nich své odsudky vyvozuje z jediné negativní zkušenosti (často ani ne osobní), kterou se snaží generálně napasovat na všechno podobné. Např. - v roce 2000 se jednou spálil s neseriózním e-obchodníkem, ale do teď jsou pro něj všechny e-obchody jen podvodné a pochybné firmy. Co na to, že mají statisíce a miliony spokojených zákazníků, on věří jen svému vlastnímu prožitku a samozřejmě pomíjí naprosto skutečnost, že se jednalo o úplně jiný subjekt a navíc v úplně jiném čase.
Kdybyste se měl vy chovat stejně, tak po zkušenosti s onou paní byste musel rezignovat, ale jak vidím, asi se tak nestalo. Snad vás uklidní, že stejný postup ti samí uplatňují i při hodnocení čehokoliv jiného - aut, bank, obchodů, národností, států atd. atd.
To chce klid :-)
Nebojte se, oni si to lidi mezi sebou řeknou, že byli s daným obchodem spokojeni. Sice je pravda, že pozitivní zkušennost se nešíří tak rychle jako negativní, ale přecejen se šíří. Já jsem do "svého" e-shopu nalákal nějakých půl milionu korun.
Bohužel trochu "zpychl" a dost zdražil, takže už má u mě utrum :-(
Přeju hodně štěstí a hlavně VYTRVAT !
Jen dotaz, co máte za problém s poštou? Zkuste balíky pojišťovat na 30 000 Kč, ze zkušennosti vím, že docházely do druhého dne, na rozdíl od balíků do 5000 Kč, které jdou týden. Rozdíl v ceně minimální (před zdražením to bylo 6 Kč; a výrazně levnější než Obchodní balík, nebo PPLka) a v případě ztráty je to docela dobrej kšeft :-)
Jo a ať na Vás nezkoušej nějaký fígle ohledně požadavků na balení, pokud tam není zlato, šperky a "obdobné cenné předměty", můžete mo mít zalepený třeba izolepou.
S tím cenným balíkem nad 5 tisíc je to pravda. Už jsem to vyzkoušel. Navíc je takový balík evidovaný i ve sledování zásilek na rozdíl od těch pod 5 tisíc.
Tak to jsem nevěděl, vyzkouším, asi se ale na té poště na mně bude dívat jako na blázna. Dobírka např. 350,- pojištění na 30000,-. Chci vidět ten jejich obličej.
Úplně v pohodě. Dělal jsem ve velkoobchodě s hodinkami a takových balíků jsem posílal stovky (dělali jsme totiž i opravy, třeba výběna baterky vyšla zhruba na tolik, ale hodinky mohly mít hodnotu i vyšší než 30 000 Kč).
Problém s poštou, některé balíky došly až po 10 -ti dnech, no a jak zacházejí s takovým balíkem, zaplatím si pozor křehké a ještě na poště vidím jak s ním hodí z metrové výšky, nevím jak ten balík putuje k zákazníkovi, ale asi chvíli vzduchem a pak zem. :-).K zákazníkům došlo zboží i rozbité,myslím že dvakrát, což jsem vyřešil zasláním nového zboží zdarma.
Česká pošta se u nás chová velice, řekněme nesystémově. Oni mají služební auto, do kterého jak přijdou balíky, tak je naloží a objíždějí adresy. Jenomže jak na tu adresu přijedou, tak se nijak nekontaktují, nikoho neshánějí, snad ani nemačkají zvonky, jak náhodou není někdo u schránky, tak tam jen vhodí oznámení o zásilce a s naloženým autem odjedou. Místo toho, aby ten balík rovnou udali, tak ho odvezou zpátky na poštu, tam ho musí vytahovat z auta, manipulovat s ním, skladovat na poště ještě několik dnů na poště, než si zákazník najde čas ho vyzvednout. Třeba jsem si dal poslat na dobírku balík z Řempa, vážil nějak 12 kilo, ale byla v něm plastová deska 100 x 150 centimetrů. Oni ten balík nechali projet autem, pak ho dovezli zpátky na poštu, kde ležel několk dní, než jsem si ho vyzvedl.
Fakt je, že Česká pošta je poměrně zkostnatělý podnik, na druhou stranu, jak se říká "líná huba, holé neštěstí". Také jsem měl pár problémů v bývalé práci s jednotlivými pobočkami, ale pomohlo několik stížností - myslím, že v odboru "podání" visí někde moje fotka s "Wanted" a "Reward $ 1000" :-)), nicméně to zafungovalo.
Další "záchranou" je stížnost přímo ta Český telekomunikační úřad, přes ten se mi podařilo prosadit, že nám do firmy vozili i dražší balíky, kdy dříve jen hodili oznámení "nebylo doručeno pro vysokou udanou cenu".
No, jedna moje zkušenost s e-shopem. Objednám dražší variantu zboží, od něj nejž měli v nabídce dvě varianty, zaplatím předem. Přijde mi (do pár dnů) balík, a v něm ta levnější varianta. Volám do e-shopu, že mi přišlo, co jsem nechtěl, tam mi řeknou, že přece přesně tohle je v katalogu. Tak jsem je musel navigovat v jejich vlastním katalogu, aby byli schopni zjistit, že nabízejí i něco jiného. Protože jsem něchtěl ztrácet čas posílání zpátky, atd. tak jsme se domluvili, že mi vrátí rozdíl ceny. Po dvou měsících čekání a několika urgencích (bude to zítra) mě volali, že jsem jim asi dal špatné číslo účtu, že se jim platba vrací. Tak se zeptám, na jaké číslo účtu to posílali no a zjistím, že nenapsali předčíslí. Prý "já myslel, že to před tou pomlčkou není důležité". No, co si myslet o e-shopu, kde se nevyznají ve vlastním katalogu a neumějí vyplnit příkaz k převodu?
Vážený pane,
sám provozuji e-shop (platforma Zoner inShop), vedle občasných problémů s nevyzvednutím objednávky zaslané dobírkou, způsobených buď nesolidním zákazníkem nebo Českou poštou, která s oblibou nedává do schránky oznámení o uložení zásilky, jsem před nedávnem znovu (asi po 2 letech) zkoumal implementaci plateb kreditní kartou přes KB. Nic se nezměnilo.
Bohužel jsem zjistil, že pořád ještě se platí krásný zřizovací poplatek 13000,- Kč společnosti GPE (+ případně za implementaci, viz http://www.miroslavnovak.com/pay-muzo-cenik_cz.php) a další poplatek bance za každou platbu.
Takhle ale jako menší e-shop prostě nemohu fungovat!
Může to nakonec skončit tak, že pokud Zoner implementuje Paypal jako platební metodu do své aplikace inShop, pak si i Češi budou platit tímto e-převodem, neboť domácí poskytovatelé jsou prostě nenažraní, abych si dovolil tento expresivní výraz.
Ostatně, Paypal už používám pro přeshraniční platby sem i tam, protože jeho poplatky jsou mnohem nižší, než u většiny českých bank včetně KB.
Běžný bankovní poradce vám sice potvrdí, že poplatky za převod jsou nehorázně vysoké, ale zároveň vám sdělí, že jejich manažeři na stížnosti klientů neslyší. Co pak chcete dělat?
Za tento poslední odskok, který nesouvisí s hlavním tématem, se omlouvám.
Měl byste se ovšem před napsáním článku informovat, co taková implementace do e-shopů finančně obnáší, a to venkoncem a všehovšudy.
Pokud vim GPE neni jediny PSP v CZ. Zkuste se informovat napr. v Ceske sporitelne - zadny zrizovaci ani mesicni poplatek, pouze poplatky z transakce (nejsem jejich zamestnanec, jen jsem cca pred 14 dny zjistoval situaci na trhu).
Znám i KB docela dobřa a tak vím, že když budete dostatečně tlačit a pokud jste klient, tak i vyhrožovat, můžete je donutit nejen k instalaci za nulový poplatek, tak k poměrně zajímavé sazbě provize. Samozřejmě za to budou něco chtít a v tomhle případě to určitě je dostatečný objem transakcí, což ale lze jen odhadnout z toho, jaké máte tržby celkem. Logicky s výhledem na 15000 tržeb přes karty měsíčně slyšet na nějaké výjimky určitě nebudou, spíš bych to viděl tak na vizi aspoň nějakých 50000. Když jsou schopni dát zadarmo terminály na fyzické přijímání karet, tak v tomhle se určitě budou chovat podobně. Jen nesmíte dát na první reakci nějakého bankovního poradce na přepážce, ale spíše se bavte s někým výš.
Konecne nekdo, kdo zminil jak "vyhodne" je pro obchodniky prijimat platby kartami. Osobne se vyhybam platbam jakoukoliv kartou (kreditni, debetni). Odmitam podporovat spinavy byznys (zlodejinu). To at radeji ty cca 3% z ceny zbozi zustanou obchodnikovi nez je platit za nic institucim typu VISA a bankam. Jinak cely clanek je naprosto smesny. Asi ma autor dobre provize z prodeje kreditnich karet a tak se snazi.
Když se na to podíváte pouze takto jednostranně, tak se vám může zdát, že máte pravdu. Jenže jako každá mince, i tahle problematika má dvě strany - obchodník zaplatí bance, zabezpečovateli technické stránky a karetní asociaci určité procento (to se odvíjí od obratu obchodníka, trhu, sortimentu apod. a to v rozsahu 1% (velké maloobchodní řetězce) až po cca10% některé služby především v USA). Za to se mu dostane zvýšení tržeb. Protože ale zdroje lidí jsou do jisté míry v každém okamžiku omezené jejich současnými příjmy a úsporami, nasadily kdysi úvěrové společnosti a banky takové nástroje jako kontokorenty a kreditní nebo charge karty. A protože lidé se chovají v globále velice předvídatelně, chytří obchodníci je takovém chování podporují, protože vědí, že ty vypůjčené peníze stejně nakonec zase zvýší jejich tržby, byť je to bude stát onu provizi.
A teď mi řekněte - obchodník zaplatí 3% (to je tak horní hranice u nás) a za to u něho jeho zákazníci utratí místo 1 mil. měsíčně, ale 1,3mil. Je to výhodné nebo ne?
Podle mě záleží na druhu prodávaného zboží / poskytovaných služeb. Nikdo nemůže dlouhodobě utrácet víc, než vydělá a je jedno, jestli platí hotově nebo kartou.
Platba kartou má dle mého mínění smysl tam kde:
a) je pravděpodobnost vyššího pohybu turistů, ti samozřejmě dají přednost platbě kartou než (obvykle nevýhodnou - neboť se na trhu příliš neorientují a nemohou tak využít výhodnější nabídky) výměnou hotovosti ve směnárně
b) prodeji zboží a služeb "s okamžitým dodáním" - typicky prodej filmů, písniček, vstup na www stránky, atd
V případě prodeje ostatního zboží to už není tak jasné, myslím, že spíše dá klient přednost slevě, ale samozřejmě ne vždy.
Nejsem sociolog, abych hodnotil, proč se lidé chovají, tak jak se chovají. Takže mohu jen říct, že sice máte naprostou pravdu v teoretické rovině, ale skutečnost je poněkud jiná.
Pokud se podíváme na trhy, kde má používání platebních a kreditních karet delší tradici, zjistíme, že na dluh se dá prožít skoro celý život. Ve své podstatě se jedná o to, že ti, kteří si to jen trochu mohou dovolit, tak celý život na jedné straně spoří na stáří, aby si na straně druhé skoro na všechno půjčovali.
S trochou nadsázky se dá říct, že jednu půlku platu si spoří a druhou umořují dluhy.
Ačkoliv to vypadá z pohledu českých zvyklostí nelogicky, tak to zase tak hloupé není, pokud se tedy výše dluhu nevyšplhá nad úroveň určitého procenta úspor. Jen to předpokládá předvídatelné chování ekonomiky, aby lidé mohli jednak počítat s určitým vývojem svých příjmů a jednak mohli v případě nepříznivého vývoje korigovat tempo nárůstu dluhu.
Pokud jde o platby kartou, tak vaše logika je postavená současném stavu u nás, kdy je stále nevelká penetrace akceptace karet mezi obchodníky a tím i na předpokladu nestejných podmínek. Ve chvíli, kdy bude výrazně více obchodů, které karty přijímají, než těch nepřijímajících, stane se marže za karetní transakce všeobecně kalkulovaným nákladem, který bude do ceny zboží promítnut plošně, a tak bude sleva za platbu v hotovosti nejen proti ustanovením smlouvy o akceptaci karet (jak je tomu i nyní), ale především ztratí na logičnosti.
A to platí jak pro kamenné tak pro internetové obchody.
Na tomhle základě je postaveno také to, že banky nemusejí potom účtovat nic za transakce a za vedení účtů, protože klienti jim tyhle náklady uhradí právě například takovým málo okatým zprostředkovaným způsobem.
A ještě jedna douška k tomu předchozímu odstavci, ani ne tak pro vás, jako spíš pro ty, co si myslí, že by bylo možné banky donutit k nižším poplatkům výběrem všech peněz - to není uskutečnitelné, protože hotových peněz není v oběhu dostatek, aby se to dalo vůbec uskutečnit. No a kdyby si snad všichni lidé chtěli založit účty u levných kampeliček či bank, aby si tam mohli převést peníze bezhotovostně, tak ty by díky své velikosti absolutně kapacitně takový nápor nezvládly (pokud by se to tedy mělo uskutečnit tak nárazově, aby se tomu ony vysokopoplatkové banky nemohly přizpůsobit). Takže by musely přijmout nové lidi, jenže těm by se muselo začít platit hned, kdežto zisk z nových klientů by z pouhých marží z depozit a z úvěrových produktů začal plynout až s odstupem, takže by se musely tyto banky uchýlit k nějakému rychlejšímu získání peněz - třeba k jednorázovým poplatkům. Dalším úskalím by byla nutnost začít vykonávat také nákladově náročnější činnosti - třeba práce s hotovostí a nakonec by je to spíš zlikvidovalo než aby jim to prospělo. - Ano, je to jen takový čistě teoretický rozbor, protože takový situace určitě nenastane, ale nemohl jsem si to odpustit.
Ale "nemožnost dlouhodobě utrácet víc než vydělám" a "žít celý život na dluh" si navzájem neodporuje. Pokud měsíčně vydělám 20 000 Kč, nemůžu dlouhodobě utrácet 25 000 Kč. Samozřejmě mohu po určitou dobu (měsíce, možná i roky) takto žít, ale v momentě kdy dluh dosáhne určité výše tak se dál zadlužovat už nemůžu (nikdo mi nepůjčí) a buď to ho splatím nebo ho můžu "valit před sebou", splácet jen úroky a tedy - "žít tak celý život na dluh" při splnění druhého pravidla - "nemůžu utrácet víc než vydělám".
Takže pro určité obory je přijímání karet nutnost (turisté a zboží a služby s "okamžitým dodání přes Internet"), někde je to jen výhodné a někde se to prostě nevyplatí. Je na každém obchodníkovi, jakou zvolí strategii a je to tak dobře.
schopni pochopit neobyčejnou výhodnost plateb předem. Ale to se plete. Tuto výhodnost, pro obchodníky, chápeme. Pouze máme v našem Kocourkově silně vyvinutý pud sebezáchovy a peníze vydáváme proti zboží pěkně z ručky do ručky. Systém dobírek je celkem spravedlivý. Dodáš zboží a hned dostaneš zaplaceno. Jestli to je nebo není módní a v intencích směrnic EU je nám zákazníkům vcelku jedno.