"Přestože dvě banky již akceptaci platebních karet přes internet v systému 3D-Secure již nabízejí (ČSOB a Česká spořitelna) a třetí ho již má připravený (Komerční banka), čeští klienti si plných výhod bezpečného systému zatím příliš neužijí - na zapojení karet do 3D-Secure ještě není připravena žádná z našich bank. Podle slov České spořitelny si budou muset její klienti minimálně jeden rok počkat."
Prosím o vysvětlení. Banky to nabízejí a zároveň nejsou na to připraveny?
Pro plné využití výhod 3D-Secure je třeba, aby byl zapojen obchodník a přijímal tímto systémem platební karty (to již zmíněné banky nabízejí), a jednak musí být do systému zapojena i platební karta platícího (to zatím žádná česká banka "neumí").
V případě, že budete platit vaší kartou u obchodníka, který již 3D-Secure využívá, a vaše karta do 3D-Secure zapojena nebude (ani nemůže, využíváte-li služeb českých bank), odpadá autentifikace karty (tj. při platbě se přihlásíte pouze k bance obchodníka a zaplatíte zadáním čísla karty a CVV2 kódu uvedeného na kartě).
Podle slov ČS ani většina zahraničních bank nenabízí 3D-Secure pro karty, ale snaží se především vybavit obchodníky.
Díky za vysvětlení. Ve finále tedy bude docházet ke dvojímu přesměrování. Z webu obchodníka na web obchodníkovy banky a posléze na web zákazníkovy banky? S jakým způsobem autentizace se počítá u nabízených (v budoucnu) 3D-Secure karet?
Z článku je to jasné. V transakci vystupují dvě banky, banka obchodníka a banka zákazníka. Naše banky jsou připravené na roli banky obchodníka (akceptují karty systému 3D-Secure), ale ne na roli banky zákazníka (tedy tyto karty nevydávají).