"Pro názornost: u investičního životního pojištění je provize řekněme kolem třiceti tisíc. Když klient platí pojišťovně pravidelně 1500 Kč měsíčně, tak dvacet měsíců vydělává jen na provizi „poradci“, který mu pojistku sjednal."
A o čem to vypovídá? Odpovím si sám - o ničem. Je to stejné jako porovnat spotřebu aut jen na základě finálního čísla. Tvoje auto sežralo 7 litrů, moje spotřebovalo 5,5 litru. Proto je moje auto lepší.
Ve skutečnosti je to tak, že frajírkům s placeným "poradenstvím" nejdou kšefty, tak si zaplatili reklamní článek. Na každoroční placení 4 750 Kč (přičemž tu částku budou muset časem zvyšovat) se jim každej vykvákne. Nabízejí jen to, co všichni ostatní. Pouze se to snaží dělat jinak. Přirovnal bych to k Guarenty Group. Taky prodávali jiné pojištění než ostatní agenti.
S publikací článku jsem souhlasil, na účet mi nic nepřišlo a koukám, že nic nedostalo ani vydavatelství. Asi to s tou placenou/skrytou reklamou nebude tak žhavé, nemyslíte? Takovéto témata na Měšec patří a je mi jasné, že v tom momentě se tábor rozdělí na lidi, kteří to vidí jako zaplacené PR (nebo jinak "vybátrované") a lidi, kteří to vidí přirozeně normálně a umí se k tématu zdravě kriticky postavit. Ostatní části názoru jsou OK, díky za něj.
Dalibore, Dalibore...
Dobrá, dejme tomu, že článek není zaplacenej. O čem to však vlastně svědčí? No jednoznačně o tom, že autor článku je zatracenej lhář a pokrytec. Blábolí o placeném poradenství, přitom na českém trhu žádné bezprovizní produkty neexistují. Protože všechny finanční společnosti, resp. jejich manažeři, dobře vědí, že jedině smysluplně (= ne málo, ale ani ne moc) zaplacený obchodník je výkonný.
Ano, s tím souhlasím. A od toho je diskuze, kde mohou čtenáři, a to odborní i neodborní, poukázat např. na to, že to, co píše autor, je v realitě odlišné, nebo přinejmenším obtížně dosažitelné. Jak píše autor, a ostatně to mohu potvrdit i z osobních konzultací s poradci, názor na placené poradenství není jednotný. A co znám ze svého okolí dobré poradce (cca 10), žijí z provizí a o klienty se starají automaticky. Dva z nich to sice kdysi napadlo, ale se slovy "přece mám následnou provizi" tu myšlenku zavrhli. Při slušném pojistném kmeni už následná provize může udělat stabilní příjem a je tak v rukou poradce, aby si udržel zdravý kmen klientů a tedy se o ně staral. To se ale často neděje. Ukážu svůj příklad: zatím co od ING mi každý rok poradce volá, píše SMS k narozenimám, na Nový rok, chce se sejít k výročí apod., tak od ČP, PČS a BCAS ani ň :-)