Hlavní navigace

Názor k článku Paušální účet jako pomocník i pastička od starosta nejmenované obce - Inspirován jinými příspěvky na Měšci si dovoluji přidat...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 10. 2007 10:54

    starosta nejmenované obce (neregistrovaný)
    Inspirován jinými příspěvky na Měšci si dovoluji přidat názor:
    Rušení a uzavírání poboček české spořitelny: Rakušáci si vzali trochu velký chlebíček. Hlavně, když ČS přetáhla řadu podniků a hlavně obcí a měst od konkurence. Slibovala jim nemožné a jen ptáčka chytli, už jim dává co proto.
    Nestačí velké fronty v těch pobočkách, co ještě zbyly. I v těch zrušených pobočkách byly fronty, protože o ty pobočky byl zájem. Nevím přesně, podle jakých kritérií pobočky rušili - občané vyjadřovali svůj nesouhlas s rušením, ale bylo to prd platné. Ale rakušáci musí oslňovat neustále stoupajícím ziskem, tak aby na něj měli, musí rozprodávat nemovitosti a dělat různé účetní čachry, nehorázně vysoké poplatky a úroky (ale jen z úvěrů) už na to nestačí. Bál bych se jim svěřit nějaký peníz, když jsem od známých slyšel, jak v ČS je vytloukán klín klínem, tak se jen divím, že ještě nejsou v nucené správě. Naštěstí jsem od nich odešel pryč a vřele to doporučuji i ostatním. Jde jen o to přestat být konzervativním, přestat nadávat, rozhoupat se a jít ke konkurenci. Jen na vesnicích je to asi těžší, protože to znamená vzít auto, půl den dovolené a jet do okresního města nebo bez auta, ale veřejnou dopravou a tam už ta kunkurence je! Je otázkou, zda se časová ztráta a náklady na benzín vyplatí. Pokud je ale někdo podnikatel a může si to dát do nákladů, případně ještě jezdí na jiné úřady, tak není s úprkem jinam co otálet. Na www. měsec (ale i jinde - třeba finance.cz) jsou vyhodnocovací kalkulátory, tam zadáte počet operací v měsíci a podle čeho chcete účty (ale i karty, pojištění, stavební spoření atd.) srovnat a už to máte vyhodnocené. Pak ještě stačí u nejlépe vyhodnocené banky ověřit detaily a jde se. Já když měl sporožiro, tak ony ty poplatky na první pohled tolik nekřičely. Za vedení účtovali pár korun. Ale k tomu pak poplatky za položky, za clearing atp., platební karta, výpis a za měsíc z toho byly docela velký prachy. Však mi také kalkulátor vyhodnotil spořitelnu jako jednu z najdražších ... Přešel jsem tam, co mi kalkulátor vybral jako z jednu z nejlevnějších. I když tam taky zdražují, ne o tolik a vždy mezi posledními. Navíc ke kartě dávají jedno z nejlepších pojištění (to není můj výmysl, ani PR, ale seriozní rozbor v Hospodářskách novinách).

    Pokud musím do pobočky, která nám zbyla náhradně po té zrušené, je to děs a běs. Pracovníci se sice chovají slušně a slušně umí taky klienta poslat do prd*le. Je cítit, že mají v lokalitě monopol a podle toho se taky chovají. Každý má holt své priority. Pro banku - odřít klienta s cílem co největšího zisku. Dle mého cítění je to krátkozraké a časem by se to mohlo vymstít. A klient zase chce být brzy, erudovaně a levně obsloužen. Což si víceméně protiřečí ...
    Obdobně se chovalo mnoho firem i z jiných oborů - a dnes už na trhu nejsou.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).