Vlákno názorů k článku Paušální účet jako pomocník i pastička od Q - Měl jsem pojištění bytu u bývalé Živnostenské pojišťovny...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 10. 2007 12:00

    Q (neregistrovaný)
    Měl jsem pojištění bytu u bývalé Živnostenské pojišťovny (Pardubice) a pojistka měla číso účtu u dřívější IPB /5100 kód banky/. Platba neprocházela. Věděl jsem či tušil, že Živnostenskou pojišťovnu převzala Pojišťovna České spořitelny a tak jsem při jedné z návštěv ČS vznesl dotaz, co s tím mám jako dělat. Mladá slečna nic nevěděla, svolala konzilium, kde byla i vedoucí pobočky (dle jmenovky). Vyřešilo se to: musíte do ČSOB a tam vám už řeknou co a jak. Tak jsem do obchodky zavítal, tam mi paní prolustrovala databázi, zjistila, že kdysi učet u IPB již obchodka nemá a aniž by musela, zjišťovala, kam by mne tak mohla poslat. Ve spořce mne poslali do pr*ele, tady ... Nakonec vyzjistila, co jsem tušil, že pojistky jsou u FS ČS a že mají i u stejné fin. skupiny i účty. Tak jsem zase navštívil spořitelnu, ale jinou pobočku, kde mi informaci potvrdili, že účet je již delší dobu u nich. Pojistku platím jen 1x ročně, o změnách jsem ale informován nebyl. Každou chvíli jsem od finanční skupiny dostal nějakou "důležitou" nabídku či informaci končící v koši, ale takovouto závažnou informaci jsem neobdržel. Pak mne ještě vytočilo, když jsem chtěl zaplatit v zase jiné pobočce ČS pojistné, že po mne budou chtít občanku kvůli identifikaci platby a za tuto identifikaci poplatek tuším že 50 CZK! Prý že nejsem osoba s účtem disponující a dle nově platného sazebníku je hotovostní transakce s uvedením čísla pojistné smlouvy a provedená cizí osobou zpoplatněna právě touto částkou. (toto okopírovala např. i Česká pojišťovna / eBanka, která donedávna platbu pojistného brala grátis).
    No, napsal jsem písmo, že takto si tedy služby finanční skupiny ČS nepředstavuji. Ze spořitelny ani z pojišťovny ČS mi neodpověděli, i když jsem písmo adresoval jim. Odpověď mi přišla z Kooperativy, která mezitím převzala neživotní část pojistek Pojišťovny ČS. Omlouvali se za to, co nezapříčinili. Tak jsem jim napsal, že chci znát skutečného viníka (včetně neinformovanosti slečny na přepážce v ČS - kdybych chtěl uzavřít nové pojištění, to by se v ČS smekali, ale sdělení nového čísla účtu není asi honorovaný úkon) a hlavně aby věděli, jaký bordel v ČS fin. skupině panuje. Napsali mi tedy, že stížnost předávají FS České spořitelny. Od té doby se z ČS nikdo neozval. Tomu říkám vážit si zákazníka. Abych to dokončil - jelikož hořel termín zaplacení pojistného, šel jsem na pracoviště pojišťovny, tam složil pojistné hotově a bez jakýchkoliv dalších poplatků. Když jsem jim říkal o poplatku v ČS, tak mi sdělili, že oni to provedou zrovna tak - půjdou do spořky a tam tu moji platbu složí hotově na účet. Ó, to je Kocourkov ...
    Paradoxem ještě bylo, když jsem chtěl platit jinou pojistku Pojišťovny České spořitelny v Kooperativě. Tam mi řekli, že i když teď spadám pod ně, databázi pojistek nemají a že musím buď do ČS nebo do Pojišťovny ČS. V ČS na mne zase chtěli poplatek za vklad 3. osobou, tak jsem skončil v Pojišťovně ČS. Tam jsem si ještě do nich rejpnul, jestli si u nich mohu vybrat z vkladní knížky nebo změnit trvalák ke sporožiru, když v pobočkách spořitelny lze sjednat pojištění. Nejde, funguje to jen jednosměrně. Pak jsme se shodli na tom, že uzavírat nějaké pojistky na přepážkách spořitelny je pěkná blbost. I když pracovníci spořitelny prodělají školení na pojišťování, nevědí o tom tolik, zvláště když udělají třeba dvě pojistky za měsíc. Pak následuje to, že klienti ČS chodí do pojišťovny ČS brečet, že něco nepochopili nebo že něco blbě podepsali. Navíc berou pojišťovákům kšeft - ale jinak je to v rámci jedné fin. skupiny .... A perlička na závěr: ač pojistku uzavřete v pobočce ČS, likvidaci pojistné události vám tam už neudělají - musíte do pojišťovny.

    Znovu tedy - Ó JAKÝ KOCOURKOV !!!
  • 3. 10. 2007 15:53

    Bořivoj (neregistrovaný)
    Pevně věřím, že v okamžiku, kdy jste zrušil svůj účet, vypukly na všech pobočkách ČS v celé ČR mohutné oslavy. Stavíte se do pozice znalce bankovnictví z velkého města. Mám však obavu, že se silně přeceňujete. Kdybyste byl jen trochu bonitní klient, pak byste měl svého osobního bankéře. Tomu stačí předem zavolat či kontaktovat mailem, sdělíte mu, co potřebujete a ve smluvenou hodinu příjdete a vše je připraveno. Pro opravdu zajímavé klienty má ČS navíc tzv. mobilní bankéře, kteří s Vámi vše vyřídí v klidu Vaší kanceláře, domova či oblíbeného baru. Zbývá mi jen doufat v jediné - že se nikdy nestanete klientem naší firmy a nebudu muset s takovým "géniem" komunikovat. Pár takových zákazníků už samozřejmě máme a jaké přezdívky jsme jim přidělili, to si raději nechám pro sebe. Podle Vašich příspěvků usuzuji, že Vy byste byl No.1. Gratuluji k prvenství.
  • 3. 10. 2007 20:27

    Pet (neregistrovaný)
    Pokud je firma neschopná, nepomůžou vám žádný miliony. Lepší odejít.
  • 3. 10. 2007 21:51

    Q (neregistrovaný)
    Koukám, že pokud někdo chce po peněžním ústavu, aby za nemalý peníz fungovalo vše tak jak fungovat má, tak je "genius" hodný opovržlivých přezdívek. Trochu se zamyslete nad úrovní služeb, které poskytujete, hájíte-li Českou spořitelnu, a.s. Určitě bych nechtěl být klientem firmy, která zákazníkem opovrhuje, jakmile po ní něco chce. Kdysi platívalo "náš zákazník - náš pán". Dneska asi platí jen "náš zákazník - vhodný zdroj zisků, ale jinak po nás nic nechtěj!"

    Nevím, jak by se vám líbilo, kdybyste šel k lékaři a on vám vyšmikl zdravou místo nemocné ledviny. Nebo by vám navrhl amputaci zdravé nohy zatím hrazené plně ze zdravotního pojištění, neboť za dva roky to bude nadstandardní úkon placený pacientem. Nebo uhradíte za opravu auta a za měsíc vám autopravna zašle novou, vyšší fakturu.

    Neuváděl jsem, že jsem z velkého města, ale "takže ty zkušenosti, co uvádím, nejsou z jedné pobočky, ale z různých koutů ČR. Jak vesnice, tak malá města, tak okresní města i Praha." Máme v rodině zaměstance z finanční sféry, takže přehled o bankovních službách skutečně mám, ale nikde se tím moc nechlubím. Jen mi je někdy trapné, když musím nějakého lháře a vnucovače produktů usměrňovat, aby tak nelhal a nezamlčoval podstatné.

    Operace, které tu zmiňuji, nevyžadují sjednávání a plánování schůzky s osobním bankéřem, ale jedná se o běžné přepážkové úkony. Pokud si jdu do obchodu koupit 10 deka salámu a 2 rohlíky, taky si je předem neobjednávám, a to ani u vedoucího obchodní jednotky. Naopak je ve spořitelně na přepážkách běžné, že si někteří klienti po oslovení a 15 minut přednášení o "výhodách" odnášejí s sebou smlouvu na obchod se závazkem na dlouhou dobu. Uzavření takovéhoto obchodu by mělo spadat mimo přepážku do kompetence osobního bankéře. Mnohde ve spořitelně nejsou ani jiné prostory než přepážky.

    Je zajímavé, že v současné bance se s takovým chaosem, omyly, nefunkčností čehokoliv nesetkávám.

    A jak jsem také uvedl, musím do poboček ČS i nyní: "A i občasné návštěvy poboček v nynější době mne stále přesvědčují o neschopnostech pracovníků a celého systému ČS. "

    Doporučoval bych vám příště si vše důkladněji a raději opakovaně přečíst, abyste nenapadal skutečnosti, které se staly, nestaly, či se staly jinak ...
  • 3. 10. 2007 16:35

    Pan D. (neregistrovaný)
    No, když už to sem rveš všechno, tak to aspoň zkrať. Neztožňuji se v osobních útocích s tím předchozím příspěvkem reagujícím na tvoje stesky, ale považuju za hodně neduchaplné, takhle opakovat.
    Jak jsem už uvedl, jsi zaujatý a není vůbec jisté, že problém není také na tvé straně. Osobně jsem se setkal s hodně chybami různých institucí a úřadů, ale ještě se mi nestalo, abych si nedokázal sjednat nápravu. Víš, ono přistupovat ke všemu á priori jako k naschválu a zlému úmyslu a ne jako k pochopitelné lidské chybě, to už samo o sobě předurčuje nositele takových ideí do postavení potížisty, který nikde nebude oblíben a co víc, nikdo pro něho neudělá ani maličko navíc.
    Nevím, jestli chápeš, v čem tkví smysl poskytování služeb (nejen finančních, ale jakýchkoliv) a v důsledku i vytváření si spokojených zákazníků a co všechno patří k základním předpokladům oboustranně dobrého vztahu. Ovšem podle tvých příspěvků si myslím, že v tomto ti správné informace buď chybí úplně nebo máš o nich hodně chabé znalosti. A jestli sám děláš ve službách, potom by ses měl najdříve podívat mezi své zákazníky, jestli opravdu všichni od tebe odcházejí spokojeni. Ne, nemusíš to tady přiznávat, to má být především vodítko pro tebe samotného, ale nesmíš sám sobě lhát.
  • 3. 10. 2007 22:34

    JirkaZ (neregistrovaný)
    No, nemáte to jednoduché => zvlášt, když jednoduché věci vyřizujete tak složitě.

    Když Pojištovna ČS převzala Živnostenskou poj., poslala oznámení o změně. Stačilo ten papír neztratit. Pokud se tak stalo, neptat se někde na pobočce, ale v Pojištovně ČS.
    Když Kooperativa převzala neživotní kmen PČS, posla oznámení o změně. Protože částka bylajiná než na smlouvě,zavolal jsem do Kooperativy na zelenou linku. Do hodiny se mi po telefonu ozvala jejich pracovnice a následně vše zařídila.

    Pokus ČS vyplací dividendy jiným pro jiné firmy, vždy posílá oznámení.

    Frontu jsem NIKDY nestál déle než 5 minut - pravda je, že tam chodím jenom pro ty dividendy.
    Pokud něco jiného, tak VŽDY volám osobního bankéře - vše připraví a dojdu to tam jenom podepsat. ...atd.


    Pozn: od ČS odcházím do FIO kvůli poplatkům, přechodné období je trochu delší s ohledem na dobíhající hypotéku.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).