V době kdy všechny velké banky mají účet zadara přijdou s účtem za 50 nebo dokonce 100 korun měsíčně? Nějak tam furt nevidím ty devoluční výhody proč bych za to měl platit a to ještě za tu cenu dostanu spíše vykastrované bankovnictví. Pohádka o bezpečnosti je jen kec pro lidi aby nemuseli říkat že nechtěli za internet banku dávat velké peníze. Celý to vypadá spíš jak nějaká parodie na banku..
To, co má každá banka - tj. individuální účet, má zdarma. Peníze chce za něco navíc, co moc bank u nás nemá - společný účet. Pokud je to v článku správně, nejedná se o účet majitele + disponenta, ale skutečně o společný účet a to u nás moc bank nenabízí, vím o mBank a pak snad Unicredit (ale to je hodně hraní si s ohněm).
Výhodu skutečného společného účtu poznáte třeba v případě úmrtí druhého z partnerů, kdy účet funguje dál bez jakýchkoliv omezení.
Třeba mBank sice umí společný účet, ale už není zároveň možné, aby každý z majitelů měl ještě svůj vlastní.
Partners banku "stavěli" stejní lidé, kteří spouštěli Air Bank nebo Equa banku. Jejch "podpisem" je agilní přístup, tj. vypustit do světa produkty co nejdříve i za cenu, že se ještě budou v čase měnit nějaké jejich vlastnosti dle reakce trhu. Takže očekávám, že i Partners bude vlastnosti (a možná i ceny) časem upravovat.
Záleží na tom, jak to má konkrétní banka nastaveno ve svých podmínkách. Např. Air bank v podmínkách tvrdí, že i v případě smrti majitele účtu zůstávají veškerá práva disponenta zachována. Takže pozůstalý nemůže s účtem dělat úplně všechno, ale také to není tak, že by byl od něj odříznutý úplně.
Pro mne je ale absolutní blocker ta absence Internet bankingu, to je prostě obrovský úlet. (A zdůvodnění je ještě absurdnější.)
Zdůvodnění je celkem logické. Do internetového bankovnictví se můžete dostat z jakéhokoliv přístroje, když se dostanete k potřebným údajům. U mobilního bankovnictví pouze ze svého telefonu. Když se tam chcete dostat z jiného, musíte se ověřit naskenováním OP. Navíc většina lidí využívá převážně mobilní bankovnictví. Já třeba otevírám to internetové pouze kvůli věcem, které nemůžu udělat v appce.
Já tu banku mám a zatím jsem teda hrozně spokojená.
Je vidět že tomu vůbec nerozumíte a přesně takové lidi ten reklamní kec nachytá.
"Do internetového bankovnictví se můžete dostat z jakéhokoliv přístroje, když se dostanete k potřebným údajům" neplatí tak 15 let od doby co se zavedly další faktory jako SMS nebo mobilní aplikace.
A víte vůbec že nejspíš většina útoků probíhá právě "únosem" mobilní aplikace skrz sociální inženýrství?
Do internetového bankovnictví se můžete dostat z jakéhokoliv přístroje, když se dostanete k potřebným údajům.
...což je jeho obrovská výhoda.
U mobilního bankovnictví pouze ze svého telefonu.
Háček je ale v tom, že se do něj ze svého mobilního telefonu dostat nemůžu. Takže smartphone only banka pro mne naprosto nepřichází v úvahu.
Když se tam chcete dostat z jiného, musíte se ověřit naskenováním OP.
Jestli to měl být pokus o vtip, tak ani tenhle se vám moc nepovedl, vážené marketingové oddělení. Jestli to je myšleno vážně, tak by to byl další důvod se této parodii na banku vyhnout obloukem. Protože dovolávat se bezpečnosti jako důvodu absence Internet bankingu (což je samo o sobě nesmysl) a na druhé straně při spárování aplikace ověřovat identitu "naskenováním OP", to by bylo ještě absurdnější než to, co už tu zaznělo.
Naopak. U aplikace stačí kompromitovat jeden přístroj - mobilní telefon, např. podstrčením nějakého mallwaru. Ať už jako součást jiné uživatelem chtěné aplikace, nebo pomocí sociálního inženýrství (někdy stačí jen uživatele požádat, aby si nějakou aplikaci instaloval), nebo prostě manuální instalací, pokud máme k danému telefonu přístup.
Pak už stačí kdykoliv později jen vzdáleně k telefonu přistoupit a na kompromitovaném přístroji udělat, co potřebujeme.
Naopak ve starém modelu počítač + telefon muselo dojít ke kompromitaci dvou přístrojů.
Bohužel tady musím nesouhlasit. Ne že by to tak TEORETICKY nebylo ale ono to tak není PRAKTICKY. Tento komentář totiž popisuje scénář hackingu zařízení. Ale to už dneska dělá málokdo. Naprostá většina útoků je dnes přes sociální inženýrství.
A k původnímu článku že mít jen apku je bezpečnější v situaci sociálních útoků - NENÍ. Mobilní banka partners bude mít natuty scénář aktivace dalšího/nového mobilu. A předpokládám že přes sociální inženýrství nebude problém apku unést k útočníkovi. Protože to nená problém u mnohem větších bank co mají na bezpečnost 10x tolik peněz, ne-li 100x víc.
Přemýslím, jak ten příspěvek napsat tak, aby byl ještě víc mimo realitu a moc možností mě teda nenapadá.
"Kompromitovat přístroj" je naprosto nesmyslná metrika, srovnáváte hrušky a jablka. Mobilní OS mají oddělení aplikací, mají biometriku, tedy i pokud uživatele donutíte instalovat si vaši aplikaci, moc vám to nepomůže - maximálně pokud jí udělá práva na SMS, tak je mužete číst - proto se jich taky banky chtějí zbavovat. Ale rozhodně "neuděláte co chcete".
Stejně tak v modelu počítač + telefon nebylo nutné kompromitovat obě zařízení, pokud byla použita zastaralá a nebezpečná SMS autorizace - tu SMS lze totiž odchytit kdykoli po cestě, protože jde nešifrovaná, můžete přesvědčit mobilní síť, aby vám ji poslala do vašeho telefonu atp.
Biometrika může být výborná věc, pokud tedy jaxi ehm funguje. První, co mi na počítači a posléze na mobilu přestalo fungovat, byla právě biometrika. Rady jako očistit čtečku prstů, jsou výborné, ale bohužel nepomáhaly, neb oba přístroje měly na věc svůj názor. Počítač se prostě rozhodl, že můj prst nezná, stejně jako ho nezná mobil, který mi neustále tvrdí, že můj obličej není mým obličejem :-) (asi bych měla vykrádat banky, protože by mě žádná kamera s rozpoznáváním obličejů neidentifikovala :-) ). Tudíž mi k otevření telefonu zbývá jen starý dobrý PIN. Vzhledem k postupujícímu Alzheimeru nic moc představa do budoucnosti, ale asi se dožiju nirvány, protože budu mít všechno, na co si vzpomenu. Včetně PINu k mobilu a k platební kartě :-).
To zní sice zodpovědně, ale pokud opravdu ta konkurenční výhoda je (pouze!) scénář "smrt partnera" a ještě za peníze!! tak kolik to asi přiláká klientů? 150 v celé ČR? Jako já to asi chápu ale toto přece není něco na čem založím výhodu banky proti konkurenci ne?
Takže ano pokud to vezmu v globálu tak trvám na označení "parodie na banku".
Mně varianta "zadarmo, co mají všude a za peníze něco, co jinde nemají" přijde nejlepší možný.
Nechci platit, použiju stejnou službu, jako dostanu jinde. Chci službu, kterou jinde nemají? Zaplatím si.
Jestli se to hodí jen pár set lidem a nebude o to zájem, tak asi zruší zpoplatnění, nebo celou službu, aby nikoho neiritovalo, že může mít něco za peníze :D
Já tomu rozumím. Ale co je ta funkce "navíc"? Ochrana proti smrti partnera? KDO tohle řeší? Těch 150 lidí. A v tom základu zadarmo není NIC navíc, naopak třeba absence internetové banky je stále pro hodně (půlku? většinu?) lidí totální NO GO. Furt se tam snažím najít byť jediný argument proč si ten účet pořídit a fakt mě nenapadá.
Jakkoliv jsem Equa Banku měl "rád", tak po počátečním nadšení z nové Partners banky nastoupily rozpaky. Jednak z absence internetového bankovnictví (a "omlouvat" to "bezpečnostní", je opravdu krajně ironické až cynické: 2 nezávislé přístupové kanály vyměníte za 1 - to je opravdu krok vpřed...) a jednak z poplatků.
K IB: Z bank, co znám, (a pokud odhlédnu od pokročilejších metod typu HW token) má tohle nejlíp řešená RB: IB + autorizační appka mi přijde dobrý poměr bezpečnosti k jednoduchosti použití pro takovéto "běžné bankování". RB příliš nemusím od dob inteligenci urážejících reklam "mějte u nás účet a my vám dáme dvacku (ale zaplatíte pade za vedení)", o aktivitách matky v Rusku ani nemluvě, ale v tomhle by se od ní ostatní mohli učit.
Opakovaně se s RB setkávám, když skoupí nějaký můj produkt (Citibank, Equa), a IB celkem chválím i přes tu marketingovou povodeň, co to znepřehledňuje. Ale jinak vše šlape. Včetně předschválených nabídek, které zatím skutečně vždy znamenaly poskytnutí produktu v řádu jednotek dní.
K poplatkům: Jak jste, Patriku, poznamenal, tak mBank spolumajitelský účet nabízí a bez poplatku. Jsa v zajetí úvahy "mám v bance peníze, co může půjčit, tak ať žijí z toho a poplatky sem netahají (když to jiní taky umí)", mne nabídka dost zklamala. Musím si ale povzdechnout, že takové logické produkty (jako partnerský/rodinný účet/služby) bych na trhu spočítal nejspíš na prstech jedné ruky obsluhy cirkulárky. A přitom z reakcí níže (mimochodem díky za ně Patriku a komunito Měšce obecně - rád čtu zákulisní info) vyplývá, že rodiny (s dětmi) jsou pro banku poměrně žádaní klienti a informace o jejich finančním stavu taky (kvůli úvěrování). A jak lépe tohle nasát, než poskytováním rodinných účtů/služeb?
Toto řešení ovšem "překvapivě" banka svým klientům nedoporučuje. Možná se bojí, že by si pak (potenciální) klinti mohli položit otázku, proč si vlastně zakládat účet u nich, když pak stejně kvůli běžným základním operacím potřebují ještě druhý u konkurence.
7. 3. 2024, 10:21 editováno autorem komentáře
Operace s hotovostí je asi nejvíce nákladná (a nejméně zisková) činnost, proto i velké banky operace s hotovostí omezují (poplatky, zaváděním bezhotovostních poboček...).
Jelikož banku stavěli stejní lidé jako Equa (vklady neuměla vůbec, výběr jen přes bankomaty a to ještě ani ne vlastní a řešilo se právě poštovní poukázkou), a Air (pouze přes bankomaty), tak se nedivím, že ani Partners se do operace s hotovostí nehrne.
Většině lidí to asi vadit nebude a ti, co to potřebují, si otevřou účet (i) u jiné banky.
S dovolením vás opravím. Equa bank zavedla později své vlastní bankomaty a zároveň i vkladomaty a jako jediná banka v ČR uměla ve vkladomatech přijímat české koruny, eura a i dolary.
Co se týká Partners banky, budou to mít na začátku asi hodně těžké, podle mně vsadili na to, že veškeré své klienty "ukecají", aby přešli k nim do banky. Protože pro ostatní klienty jiných bank je jejich aktuální nabídka absolutně nezajímavá...
Banky operace s hotovostí omezují, zato v prodejnách jen kvete, po zrušení EET se k platbě hotovostí vrací i ti, co se u nich dalo platit kartou. Já jsem dobře 5 let debetní kartu nepoužívala, platila jsem výhradně kreditkou. Pokud mi banka zadarmo půjčuje peníze a já jí to v bezpoplatkovém období splatím, tak proč ne, pro mě je to obrovská výhoda, že na výpisu z účtu nemám desítky položek, ale jen jednu. Jenže od cca poloviny minulého roku jsem debetku musela aktivovat, protože potřebuju hotovost, kterou kreditkou nevyberu, tedy přesně můžu vybrat, ale draze. Když mluvím s prodejci, tak oni tvrdí, že hotovost je jejich ochrana před neplatiči a berou ji proto, že jejich dodavatelé také chtějí jen hotovost.
Ono to je pochopitlené a já to dělám naprosto stejně. Prostě ve výpisu z běžného účtu mám ohledně většiny nákupů pouze jednu položku, a to splátku kreditky. A většinu nákupů realizuji kreditkou, tudíž na výpise z kreditky mám historii nákupů daného měsíce. Cashback je sice fajn, ale nikde to není tolik, aby to byl hlavní důvod k používání kreditky. Alespoň pro mě ne.
Nikdo nikoho přece nenutí, aby si zakládal partnerský nebo rodinný účet. Klasický účet je celý zdarma. Včetně výběrů ze všech bankomatů apod. Zdarma je i karta, navíc můžete mít i kartu virtuální a jednorázovou virtuální, což je super, když nakupujete někde, kde tomu úplně nevěříte a nechcete, aby měli dál přístup k vaší kartě. To vím že má Revolut a jinak nevím. Spořící účet s úrokem 6,03% bez limitu taky nenajdete. A další výhody? Jediná banka, přes kterou sjednáte cokoliv z celého českého finančního trhu, tzn ne jen produkty vlastní značky a nasmlouvaných partnerů, jak to je u jiných bank. Z jedné aplikace budete moct spravovat a ovládat vše ohledně svých financí, včetně bankovních účtů u jiných bank, jiných spoření, pojištění, investic, apod. Účet vás navíc vede k chytrému hospodaření. Můžete si tam na pár kliků srovnat pojištění auta, majetku, cestovní pojištění, a rovnou si i vybranou variantu sjednat.
Internetové bankovnictví chybí jak kvůli bezpečnosti, tak kvůli tomu, že většina lidí dnes už používá čistě mobilní bankovnictví, které je ale u jiných bank omezené a když chcete provést jiné než běžné akce, musíte do internetového.
Navíc máte svého vlastního poradce, který vám v případě potřeby se vším pomůže. Tzn nemusíte volat na infolinky a pokaždé mluvit s jiným člověkem, který vám navíc často prd poradí.
Jinak za prvních 5 dnů od spuštění mám pocit že přibylo cca 4tis klientů. Takže myslím, že jim nebude vadit, že si vás nebo pár důchodců, kteří nemají chytrý telefon, nezískají.
To je jen pár věcí, co mě rychle napadly a které už jsem si s bankou vyzkoušela. Ale máte pravdu! Banka jako každá jiná. Nic navíc nenabízí. Zbytečnost. Blbost. Parodie.