Vlákno názorů k článku OSVČ vs. zaměstnanec: kdo se má lépe? od miki - Asi není třeba komentovat ty nesmyslný čísla. Kdo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 7. 2015 8:33

    miki (neregistrovaný)

    Asi není třeba komentovat ty nesmyslný čísla. Kdo se má "lépe" je jasné, OSVČ. Na jednu stranu nesou trošku vyšší míru nejistoty, ale ta je mnohem více vyvážena výhodami, především různými odečitatelnými položkami. Kdo se má jako OSVČ hůře, tak toho nechá a jde se zaměstnat. Ale to neznamená, že pak bude mít jistou mzdu. Dnešní firmy mají zaměstnance až na posledním místě a klidně firmu potopí, hlavně že management má odkloněno.
    Lepší příjmy OSVČ jsou taky díky tomu, že platí minimální odvody. Ono se není celkem čemu divit. Co neodvedou si uloží lépe, protože náš stát ty odvody stejně akorát prožere a rozkrade. A až dojde na lámání chleba, tak náš sociální systém je tak štědrý, že toho OSVČ s minimálními odvody stejně umřít hlady nenechá (minimální důchod + různé sociální příplatky = normální důchod).
    Znáte někdo ve svém okolí chudého OSVČ? Nulové nebo záporné oficiální příjmy, ale auta, domy, dovolené... (budiž jim to přáno, měli rozum a nenechají se okrádat státem)

    Stačí se taky podívat na statistiky MFČR, kolik odvedli do státní kasy OSVČ a kolik zaměstnanci. Proto taky ty finty s odvody zaměstnavatele, aby se tyto masy nezačaly bouřit. Přitom i zaměstnanec má své náklady a sliby typu "paušál zaměstnance" zůstanou jen volebními sliby.

  • 22. 7. 2015 12:22

    l0l (neregistrovaný)

    ackoliv jsem pres 20 let delal v oboru dane/ucetnictvi a dodnes jsem teto firmy komplementarem, tak jsem si nikdy nevsimnul, ze by existovaly dva zakoniky ohledne dane z prijmu fyzickych osob. tedy jeden pro osvc a druhe pro zavislou cinnost (zamestnance) tudiz bych potreboval osvetlit, jake odcitatelne polozky ma osvc navic oproti zamestnanci. jediny rozdil vidim v tom, ze pri pouziti vydajove pausalu u osvc tato prijde o veskere bonusy na dite a slevu na manzelku, coz jste ale tak nemyslel ze?
    proc byste mel videt ve svem okoli chude osvc? ti lide makaji na sebe, mnozi na hrane uzivitelnosti, ale nemaji potrebu remcat jako jini ale delaji. jelikoz to budou ve vetsine sikovni lide, tak si holt vydelaji, jenze oni nekoukaji na hodinky aby ve 14:30 vypadli z fabriky, delaji dokud je prace.
    a o tech duchodech, davkach ci podporach u osvc si neco nastudujte at nemlatite prazdnou slamu.

  • 22. 7. 2015 13:38

    chobot (neregistrovaný)

    vy jste pane opravdu jeliman, takze treba mi poradite, jak si mam jako zamestnanec odecist z dani:

    - naklady na dopravu
    - naklady na osaceni
    - naklady na vlastni IT a jine pomucky

    Plky o tom, ze by mi to mel platit zamestnavatel nechte modrym a cervenym mozkum ve vlade.

  • 22. 7. 2015 20:55

    VlK (neregistrovaný)

    V článku jsou použity výdajové paušály, tím pádem náklady na dopravu, ošacení, IT atd. OSVČ už dále využít nemůže, jsou v nich zahrnuty.
    Pokud bychom měli příklad bez výdajových paušálů, je situace také nejednoznačná. Zaměstnanec sice služební cesty nemůže dát do výdajů, ale jsou mu také proplaceny. Cesty do práce si do výdajů dát nemůže, ale o jakou částku se průměrně jedná? 4500Kč (roční šalinkarta) až cca 12000Kč (denní dojíždění vlakem 50km)?
    Ošacení, které si může dát do výdajů musí mít logo firmy apod. Běžné oblečení nelze. Oblečení, které má logo firmy zaměstnanec opět dostane od zaměstnavatele. A takto bychom mohli pokračovat...

    Jinak statistiky MFCR je třeba číst pečlivě, bohužel podrobné statistiky nejsou a odvody zkreslují např. lidé co mají vedlejšák při zaměstnání, nebo mají aktivní živnosták při rodičovské, mateřské, důchodu nebo jejich výdělek nepodléhá sociálnímu pojištění jako příjem z nájmu, autorské honoráře či půjček. Ti všichni mají nulové odvody a pokud mají živnosták, protože kdysi něco dělali soustavně nebo jen jsou poctivci a důsledně pro prodej na aukcích mají živnosták, dost výrazně zkreslují statistiky...

    Autorovi děkuji za článek, který z objektivních hledisek porovnává OSVČ a zaměstnání.

  • 26. 7. 2015 14:30

    Jarmila (neregistrovaný)

    Mno, zaměstnanec může taky dojíždět až 100 km denně autem, protože vlakem je to pomalé a autobus jede jen na nádraží, poté je třeba přesedlat na MHD. Těch 100 km autem denně vyleze na nějakých 12.000+ měsíčně, k tomu je třeba dále mít denně provozuschopné auto, jehož opravy, dálniční známka atd. taky něco stojí. Pravda, pokud budete dojíždět na takovouto vzdálenost, nemůžete brát minimální mzdu.

  • 27. 7. 2015 7:32

    l0l (neregistrovaný)

    proc dojizdet delat nekvalifikovanou praci za minimalni mzdu 100km dalleko? takove prace najdete v okoli do 10km snad v cele cr plno.

  • 22. 7. 2015 22:51

    Jeliman (neregistrovaný)

    Tohle může napsat opravdu jenom chobot. Začněte nebo si zkuste sám podnikat a třeba Vám to po čase tím chobotem osvítí mozek. Pán, kterého nazýváte jelimanem to popsal naprasto výstižně.

  • 23. 7. 2015 21:44

    chobot (neregistrovaný)

    No napadate mne zbytecne. Dlouhe roky jsem podnikal a optimalizace ucetnictvi, to byl presne ten duvod, proc jsem si najimal ucetni. Takze vim o cem mluvim. Pokud opustite modrou ideoprirucku, zjistite, ze jako osvc date bez problemu do nakladu skoro vsecko.

    Ano, moje chyba je, ze jsem pozapomnel na ty vydajove pausaly, ale pokdu podnikate (nemyslim svarcsystem), tak pred bernakem obhajite treba aji zaclony, myci prostredky na hajzl, tuny jizdenek od cele rodiny a znamych a pod. Nikdy jsem to nemel potrebu sam delat, ale dobre vim, o cem mluvim. Jako zamestnanec muzete leda tak prd a vas sef bude optimalizovat vlastni zivotni naklady nikoli vase :)

    Pokud chcete pravdu, nalijte si cisteho vina. Jako zamestnanec pred zdanenim neutecete, jako osvc sice taky ne, ale mira "optimalizace" muze dosahnout 0 a nebo jeste nize.

    Velkym problemem v tomto ohledu je svarcsystem. Ten docela zkresli jakekoliv statistiky, protoze nejde o skutecne podnikani, jen o optimalizaci odvodu a prenaseni zodpovednosti.

    Takze ikdyz nazveme lejno jinym nazvem, porad zustane lejnem. A v tomto pripade fakticky jeden prispeje politikum na dovolenou v Toskansku a druhy s usmevem na rtech cituje modrou prirucku socialni inteligence doplnenou argumentem: Bez tak jen zavidite, proste se zaridte stejne.

  • 22. 7. 2015 23:53

    jezevec (neregistrovaný)

    jak si může zaměstnanec odečist z dani náklady na dopravu, ošacení, IT a jiné pomůcky? velmi snadno. odečte si je z daní zaměstnavatel, a o to si může zaměstnancům dovolit platit vyšší platy. včetně například toho, že zaměstnancům "zapomene" nechat zaplatit benzín na dojíždění domů, a/nebo jim "zapomene" přidanit hodnotu auta k soukromému užívání ke mzdě, atd. tyto a jiné náklady včetně tech na IT může zaměstnavatel naopak využívat daleko efektivněji, protože se rozloží ve větším objemu a jsou jen velmi obtížně kontrolovatelné. zatímco když si osvč koupí auto nebo noutbuk, nebo má účet za telefon - berňák mu automaticky sráží půlku investice, za to, že mu jakože nevěří že tyto komodity částečně používá i pro sebe osobně. u sro-čka se zaměstnanci je tohle daleko jednodušší.
    i s drobným přihlédnutím k tomu, že daňový odpis na dopravu a ošacení je daňový podvod.

    druhá možnost je, že SAMOZŘEJMĚ nikdo vás nenutí, aby vám i jako zaměstnanci vypočítával a srážel daně zaměstnavatel. jakýkoliv zaměstnanec má právo požádat mzdovou účetní, že si daně bude počítat sám, a zaměstnavatel je povinen vyhovět. takže srazí vám jen zákonem stanovené zálohy a vy si daně můžete počítat sám - můžete si k tomu třeba přibrat nějaké své připodnikávání nebo pronájem, a můžete si zkusit uplatnit do nákladů úplně cokoliv jako každý jiný osvč. a samozřejmě pak to před berňákem uhájit a obhájit. v oblasti uplatnění nákladů má zaměstnanec téměř stejná práva jako osvč! a rozhodně stejné zákony.

  • 23. 7. 2015 9:18

    xf (neregistrovaný)

    "ak si může zaměstnanec odečist z dani náklady na dopravu, ošacení, IT a jiné pomůcky? velmi snadno. odečte si je z daní zaměstnavatel, a o to si může zaměstnancům dovolit platit vyšší platy."

    Takže sice nezdaní jeden, zato zdaní druhý. Otázka nezněla "jak nedanit 2x", ale jak nedanit.

    "včetně například toho, že zaměstnancům "zapomene" nechat zaplatit benzín na dojíždění domů, a/nebo jim "zapomene" přidanit hodnotu auta k soukromému užívání ke mzdě, atd. "

    Otázka nezněla jaký se dá udělat daňový podvod. Otázka zněla, jak si legálně odečíst náklady na dojíždění.

    "zatímco když si osvč koupí auto nebo noutbuk, nebo má účet za telefon - berňák mu automaticky sráží půlku investice, za to, že mu jakože nevěří že tyto komodity částečně používá i pro sebe osobně. "

    Opět, bavíme se o legálních daňových odpisech, ne o daňových podvodech. Samozřejmě že ti berňák uzná nákup auta a NB jako náklad, žádné 50% srážky. Ovšem, pokud si jeden člověk koupí 2 auta a 3 počítače, tak je zcela jasné, že to není pro účely podnikání, ale pro osobní potřebu rodiny, což jak jako daňový odpis nelegální.

    Stejně jako když si je koupí zaměstnancec, tomu to berňák, jak také jinak, také škrtne.

  • 24. 7. 2015 1:52

    jezevec (neregistrovaný)

    jak si může zaměstnanec odečist z dani například náklady na dopravu? elementary, dear watson. například tak, že se se zaměstnavatelem dohodne, že bude dostávat dvacku/měsíčně jako mzdu, a k tomu mu bude zaměstnavatel platit oktávku na lízink za bratru desítku měsíčně. zaměstnanec tedy musí vytvořit hodnotu na 20(mzda) + 20(odvody) + 10(auto) a to je cekem pade. z 50 hrubé mzdy by zaměstnanec uviděl jen 25 - zatímco v režimu s autem může dostat zdaněnou dvacku na ruku a k tomu auto v hodnotě 10/měsíčně. auto je pro firmu náklad takže se nejen nedaní ale naopak daně snižuje a navíc lze odečíst dph.
    jak nedanit benzín na dojíždění domů, nepřidanit hodnotu auta k soukromému užívání ke mzdě, a neudělat daňový podvod?
    elementary, dear watson. zřídíte si provozovnu u sebe doma, a pak nedojíždíte do práce z domova, ale přejíždíte mezi několika provozovnami zaměstnavatele, to je daňově uznatelný náklad. navíc můžete za domácí pracoviště dostávat i nájemné, které se při definovaném limitu nedaní jak příjem.

    atakdále, evidentně o tom víte naprostý kulový, takže na zbytek si najděte daňového poradce, nebudu vás školit zadarmo. jen poslední rada zdarma - informace o účetnictví nehledejte v nedělní příloze rudého práva.

  • 24. 7. 2015 10:00

    xf (neregistrovaný)

    "a k tomu mu bude zaměstnavatel platit oktávku na lízink za bratru desítku měsíčně."
    Obávám se, že to není ten případ, kdy babička platí vnoučkovi lízing na jho Octávku. Tam by to jistě šlo, ta to platí ze zdaněných peněz. Ale aby firma platila ze svých peněz cizí auto? A jedná-li se o lízing na firemní auto, potom je ale zbytečné říkat jakým způsobem ho platí, tak zpátky k předchozímu, je to daňový podvod.

    Zcela vážně: buď hodně hloupě trolluješ, nebo jsi hodně hloupý. V každém případě další diskuze s tebou postrádá smysl.

  • 24. 7. 2015 10:40

    xf (neregistrovaný)

    "zřídíte si provozovnu u sebe doma, a pak nedojíždíte do práce z domova, ale přejíždíte mezi několika provozovnami zaměstnavatele, to je daňově uznatelný náklad"

    Takže zase podvod. No napadá mě, že třeba netrolluješ, a že ta tvá příhoda o seškrtání 50% nákladů berňákem je možná pravdivá.
    Zkrátka jsi blb, co druhé považuje za blby, sebe za chytráka, a potom čumí jak puk a považuje za nespravedlivé, když mu na jeho naivní dětské podvody přijdou. To jediné by dávalo smysl, v kontextu tvých příspěvků a rad.

  • 23. 7. 2015 9:46

    xf (neregistrovaný)

    "ak si může zaměstnanec odečist z dani náklady na dopravu, ošacení, IT a jiné pomůcky? velmi snadno. odečte si je z daní zaměstnavatel, a o to si může zaměstnancům dovolit platit vyšší platy."

    Ještě mě napadlo, jak jsi na to přišel: ty nechápeš, že mzda (a odvody) jsou daňově odečitatelná položka. Takže to co navrhuješ se děje a vždy dělo, tudíž nic neušetří, tudíž žádný možný vyšší plat.

  • 23. 7. 2015 1:09

    l0l (neregistrovaný)

    aha, takze vy neznate vyznam slov ktera pouzivate.

    1. odcitatelne polozky opravdu nejsou realne vydaje ci vydajove pausaly.
    2. vydaje co jste uvedl (doprava, osaceni, it) se skutecne z dani odecist nedaji jak u zamestnance tak i u osvc, snizuji pouze zaklad dane, coz je dost podstatny rozdil v konecne cifre (klidne v radech).
    3. to jak mate nastavenou pracovni smlouvu vcetne jejich bonusu je vase vec. sam jste si ji dojednal a podepsal. tak s cim mate problem?

  • 23. 7. 2015 9:38

    miki (neregistrovaný)

    Když dojdou argumenty, začne se slovíčkařit.
    Není to sice přesné, uznávám, ale pro 90% normálních lidí odečíst z daní = platit nižší daň.
    Tj. na rozdíl od zaměstnance má OSVČ způsob, jak legálně snižovat základ a tím i daně.
    Když má stejný náklad zaměstnanec, nesníží si nic.
    Pokud ušetří zaměstnavatel, dá zaměstnanci velké nic (pokud mám být slušný). Zisk jde akcionáři (majiteli), nebo managementu.
    Znám dost OSVČ a fungují logicky, urvi co můžeš a co nemusíš, státu neodváděj.
    Nekritizuji to, je to logické chování. Ale článek byl o tom, kdo se v tomto směru má lépe. A nemyslete si, že nejsou zaměstnanci (v soukromé sféře), kteří pracují více jak 10-12h denně.
    Naopak šikovný OSVČ tohle dnes dělat nebude. Zakázek má dost, může si vybírat, takže si dovolí vyšší sazby a chce mít klid.
    Doba, kdy jste sehnali řemeslníka na večer nebo víkend je dávnou pryč (šikovného řemeslníka s dobrou pověstí)
    Kdykoliv je potřeba vybrat více na daních zdaní se střední třída (přes DPH) nebo zaměstnanci (odvody). Ti neutečou do daňových rájů, ani si nevykážou ztrátu.

  • 23. 7. 2015 11:26

    Holister (neregistrovaný)

    "Kdykoliv je potřeba vybrat více na daních zdaní se střední třída (přes DPH)"

    omlouvám se, ale tohle je také hrozná blbost
    1) DPH platí všichni bez rozdílů, tzn.: nižší třída, střední a vyšší třída. Stejně tak zaměstnanci, osvč, korporace i politici. DPH se prostě nikdo kdo nakupuje zboží nebo služby nevyhne.
    Takže prosím DPH sem nepleťte.

    2) součástí střední jsou ve většině případů osvč. Protože v situaci, kdy se začnou dostávat do vyšší třídy založí si raději s.r.o., aby neručili vlastním majetkem, ale pouze majetkem společnosti.

    3) jelikož většina osvč jsou ve střední třídě ty nikam do daňových rájů utíkat nebudou - nemají na to kapitál. Utečou vám jedinci/firmy co vydělávají milióny.

    4) Co se týče vykazování ztrát - to taky není tak úplně jednoduché - v situaci kdy vykážete ztrátu, nedej bože ji vykazujete po vícero daňových obdobích za sebou - vystavujete se riziku, že budete mít jednu kontrolu z berňáku za druhou. Bude totiž podezřelé z čeho provoz svého podnikání financujete a proč ho financujete.

  • 23. 7. 2015 15:38

    marťas (neregistrovaný)

    Ona to tak hrozná blbost s tím DPH není
    DPH možná platí všichni bez rozdílu, ale plátci daně(DPH), tj. OSVČ, kteří by byli blbí kdyby plátci nebyli, si mohou u mnoha položek DPH odečíst. Jasně musí to souviset s podnikáním, aby jim to berňák uznal, ale auto se uznává snad všem a nikoho nezajímá jestli je to sporťák či běžné auto, které souvisí s podnikáním např. dodávka apod. Právě při větších položkách jako jsou např. auta ty odečty DPH dělají pěkné sumy. Příklad. Nákup auta za 1Mega by mně, jakožto nepodnikatele, stál přesně 1 Mega (Pokud bych platil ihned, bez úvěrů samozřejmě). Ovšem, když je někdo plátce daně, tak ho to auto vychází po všech odečtech(DPH, snížení základu daně z příjmu) hodně pod 700tis. - Nejsem podnikatel, ale počítat umím.

  • 24. 7. 2015 0:29

    l0l (neregistrovaný)

    jak pisete - nejsem podnikatel ale pocitat umim. dovolim si oponovat, neumite pocitat. pokud si myslite, ze u auta za 1M odectete dph a mate ho, jak sam pisete, hodne pod 700k, tak jste na omylu. to auto bez dph je za skoro 830k.
    ackoliv se par let aktivne uz uctovani neucastnim, tak bych rekl, ze jakykoliv auto bernakem neprotalcite (alespon driv rozhodne ne) no a dalsi vec je, ze na ten autak nejdriv taky musite vydelat, pak ho budete nejake 3 roky odepisovat a tyto odpisy vam snizi zaklad dane. tudiz ve finale autak za milion vam bude po tri roky snizovat odvedenou dan asi o 40k.
    pokud ale chcete operovat s tim, ze si odecte osvc dph na aute, pak reknete i be, ze z prijmu odvede take dph. tudiz sice date vy za auto 1M, ale ze sve vyplaty nemusite na fu oevzdat 21%.

  • 24. 7. 2015 10:01

    marťas (neregistrovaný)

    chce to opravdu důkladně číst, já v závorce psal "(DPH, snížení základu daně z příjmu)" a to snížení základu daně jsou právě ty odpisy, které dělají ten zbytek. Možná, že to celkem není pod 700tis, ale okolo 700tis je to určitě.Čili úspora 300tis oproti nepodnikateli tam je. A to jsou hodně slušné peníze.

    Nebudu s Vámi polemizovat na téma co berňákem protlačíte nebo neprotlačíte, já vím, že se dá protlačit prakticky cokoliv(alespoň co se aut týká).

    S těmi 21% při následném prodeji máte samozřejmě pravdu, ale sám musíte dobře vědět, že jsou to jen drobné v porovnání s tím za kolik bylo auto koupeno a za kolik je po x letech prodáno. Nehledě už vůbec na to, že u nového auta si každý platí havarijko a taková total schade není vůbec výjimečným případem. Podnikatel dostane od pojištovny pěknou sumičku a vyřadí z firmy defacto vrak.

  • 24. 7. 2015 11:04

    l0l (neregistrovaný)

    asi takto, za klienta jsem sedel proti urednikum fu "tisickrat" a dohadoval se o vykladu nejakeho §. to same u soudu pri rozporovani platebniho vymeru, kdyz neproslo odvolani na fu.
    takze mam dost jasnou predstavu co ucetnictvim protahnout jde a co ne.
    povidacky u piva o tom kdo si co "odepsal z dani" znam take duverne.

    nevim zda vubec reagovat na to zvrakovani auta, ale budiz. opravdu si myslite, ze je vyhodne a zdravi prospesne zvrakovat auto a dostat "sumicku" ktera vam to auto rozhodne nezaplati? tedy pokud nejste profesionalni podvodnik co se tim zivi?

    ps: jak vyrazeni/prodej vraku tak ta sumicka od pojistovny podleha dpfo/po

    pss: porad tu operujete s odpoctem dph, ale neberete v uvahu ze vsechny vase prijmy podlehaji odvodu dph.

    psss: proc si neporidite za par petikorun zivnostak, nezaregistrujete se jako dobrovolny platce dph a nekoupite si to auto? vzdyt je to tak snadne. vlastne neni, ono to chce podlozit i prijmy a hlavne vest evidenci, odesilat hlaseni a podavat priznani, drobnosti jako ucetni ci danar jsou pak jen tresnicka na dortu.

    vse ma sva pro a proti a je dost rozdil v tom nest za lidi odpovednost a starat se o firmu nez odpichnout ve tri v praci a nemuset resit zda vasemu zamestnavateli nekdo zaplatil, dovezl material, ci neomarodila ucetni a nebude mit kdo udelat vyplaty.
    proste pro a proti, nekomu vyhovuje jedno, druhemu druhe a je to tak ok.

  • 24. 7. 2015 14:01

    marťas (neregistrovaný)

    Vážený pane,
    mně nějaký paragraf nezajímá, já jsem se bavil konkrétně o autě a tam se uznává opravdu všechno a u toho soudu jste mohl sedět klidně i 10000krát. Není nic jednoduššího než na to auto nalepit nějakou reklamu a vést si, klidne i fiktivni knihu jizd. Vím i o jiných motorových strojích, které bez problému prošly přes fú a s podnikáním daných subjektů měly společného jedno velké kulové.

    ps:Jestli je nabourání auta výhodné - ANO je. Kontakt na konkrétní osoby, Vám dávat samozřejmě nebudu, Ono to šikovně nabourat dovedete i Vy, jen o tom nevíte. Bohužel se nejedná o hospodské kecy, ale o holou realitu, prezentovanou přímo od Aktérů. :-)

    pss: no příjem ano, ale musí být z podnikání. Když máte nějakou plečku, kterou nemáte ve firmě a prodáte ji tak žádným odvodům nepodléhá.

    psss: to nebudu komentovat, protože tohle už je z Vaší strany čistá demagogie a tupá odpověď, kterou háže většina podnikatelů. Ne děkuji nechci. Já si ten vůz pořídím za to mega, než rozjíždět nějaké podnikání.

    Největší sranda vždycky je, když hodím nějaké čísla - to je jistota, že se toho někdo chytne. Ono to vypadá jako, kdyby bylo zakázané, aby se běžný občan dozvěděl na kolik ve skutečnosti vyjde podnikatele to či ono.
    Jinak co se konkrétně toho nákupu auta týká. Známý nedávno kupoval 4 roky staré auto s původní cenou 1300000, koupil ho za necelých 450000. Tímto chci jen dokreslit jak strmě padá cena aut dolů asi víte kam tím mířím.

    A teď nakonec pojďme na konkrétní příklad se zohledněním prodeje vozu

    Rozdíl mezi PODNIKATELEM a NEPODNIKATELEM:

    PC auta 1,3 Mega
    Odečty na DPH a snížení základu DPFO 0,38 Mega

    Prodej auta po 6 letech 0,35 Mega
    Odvody státu na DPH a zvýšení základu DPFO 0,1Mega

    Nepodnikatel zaplatí za 6 let reálně 1,3-0,35=0,95Mega

    Podnikatel zaplatí za 6 let reálně 0,92-0,25=0,67 Mega

    Rozdíl ve prospěch podnikatele činí 0,28 Mega, tj. 280 000 Kč a to i přesto, že podnikatel při prodeji odvede státu DPH a zvýší se mu základ pro DPFO.

    Do úvahy jsem vůbec nebral případné ceny za servis, nákup nových pneu atd. - to všechno si může dát podnikatel do nákladů a samozřejmě mu z toho všeho stát vrátí DPH. Kdybych zohlednil i to, tak výsledný rozdíl je daleko vyšší.

  • 24. 7. 2015 23:07

    l0l (neregistrovaný)

    k tomu co projde/neprojde uz jen jedno, to ze si nekdo nacpe do nakladu cokoliv je jedna vec. co mu projde pres kontrolu na fu je druha. kolik tech vasich kontrol pres ktere to proslo jste osobne videl?
    vite o tom, ze driv se montovala mezi predni a zadni sedacky mrizka aby auto mohlo byt povazovano za "uzitkove"? ano delaly se ruzne ojebavky aby se auto vubec dalo ucetnictvim prohnat. to je ovsem jizda na hrane stejne jako drive tzv. zakonne rezervy na investice, je na zvazeni kazdeho zda do toho pujde.

    pokud chcete operovat pojistnymi podvody jako necim beznym u vozovych parku firem, tak se nemame dal o cem bavit. ze takove excesy existuje je 100% ale rozhodne to neni bezne.

    vyborny priklad co jste napsal. jen jste jaksi zapomnel zduraznit podstatny rozdil, podnikatel vs nepodnikatel. ta osvc to totiz nema "zadarmo" a svete div se, narozdil od zamestnance na jejim (veskerem) majetku ma stat stale polozeny prst.

  • 25. 7. 2015 0:32

    marťas (neregistrovaný)

    Ne nacpe cokoliv, já se bavil o autu, to vy jste to neustále rozvadel jinam. Přepážky - no jestli to byla povinnost a někdo ji tam nemel tak bych se nedivil kdyby to kontrolou neproslo. Ted už to tak cca. 10 let není povinne.
    K tem podvudkum jsem napsal vše výše.
    Prý zadarmo - to uz je vážně k smíchu. Vy děláte jak kdyby mel zaměstnanec něco zadarmo. Dyt je to úplný kec - je spousta vedoucích pracovníků, kteří se starají o kde co, včetně zakázek atd.a resi zalezitosti i mimo pracovní dobu. Tohle je to Vaše zadarmo?):):)

  • 23. 7. 2015 16:29

    xf (neregistrovaný)

    1) DPH platí všichni. Ale ti bohatší své příjmy utrácení jinde, čím bohatší tím více jinde, nežli za tuzemské zboží a služby zatížené DPH. Akcie, nemovitosti v zahraničí, jachty (moře nemáme) atd. Čím chudší, tím větší část svého příjmu utratí "doma".
    Jinak řečeno, pro člověka s příjmem 10.000 Kč čistého znamenalo Kalouskovo zvýšení nižší sazby DPH z 5 % na 15% zvýšení nákladů o cca 7%. Pro člověk s příjmem 100,000 to znamenalo 3%, pro člověka s příjmem 1.000.000 Kč to znamenalo cosi zcela zanedbatelného*.

    *Ve skutečnosti se díky stropům na odvody nejbohatším daňové zatížení v tomto období obrovsky snížilo. Dokonce tak, že Bakala tuneloval NWR přes svůj plat, a ne jinými kejkly.

    2) Zajímavá myšlénka. Takže PODLE TEBE a) jsou střední třída lidé s minimálními odvody, co jsou stále ve ztrátě, či kolem nuly. Nebo b) lidé masivně neplatící daně, ať již ba) kvůli podvodům bb) je tak nastaven pouze pro jednu skupinu lidí, zvaných OSVČ, daňový systém.

    3) Proč by utíkal do daňového ráje někdo, kdo téměř žádné daně neplatí? Co? (Takhle to dopadá, když papouškuješ moudra z ideopříručky, a nepoužíváš to kulatý na krku.)

    4) A co se ti na tom nezdá?

  • 24. 7. 2015 0:19

    l0l (neregistrovaný)

    slovickarit? pokud pouzivate terminy s diametralne odlisnym vyznamem, pak sorry ale to neni slovickareni.
    chapu ze pro lidi zni lepe "odecte z dani" nez "snizi zaklad dane" je to mnohem udernejsi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).