Plne samoobsluzny portal www.802.cz pouzivame pro prodej telekomunikacnich sluzeb jiz rok. Musim uznat, ze i mene technicky zdatni klienti nemaji problem s obsluhou a rychle pochopili princip "elektronickeho" vyuctovani. Na mene chapave fungoval jednoduchy argument, ktery zname ze zakladni skoly - setrime nase lesy! Omlouvam se ta reklamu www.802.cz
A kdo říká, že to nejde?
U ING je výpis zdarma (posílají 1 * ročně) u WSPK jde výpis úplně zrušit (udělal jsem) - tím pádem se neúčtuje nic.
Banky rády zasílají výpisy právě proto, že k nim můžou přihodit tu a tam nějakou tu reklamu na spřátelené společnosti nebo na vlastní služby.
No banky nás, jak je jejich dobrým zvykem, vodí za nos. V zákoně je zakotvena povinnost rozesílat papírové výpisy pouze v případě, POKUD SE SMLUVNÍ STRANY NEDOHODNOU JINAK. Takže by do smlouvy stačilo přidat řádek "Klient nepožaduje zasílání výpisu v písemné podobě", a bylo by to. Jenže to naše banky samozřejmě neudělají, protože by se tím samozřejmě připravily o reklamní kanál ke klientovi, který navíc financuje klient sám (vytvoření výpisu + poštovné) - jestliže mi cca 30% hmotnosti zásilky s výpisem tvoří reklamní letáky příslušné banky (v mém případě ČS), je toto rozesílání v podstatě nevyžádanou službou, kterou ale bohužel musím platit :-(
eBanka třeba výpisy normálně neposílá (ale umí to), jen 1x ročně přijde 1 list ve znění "k 31.12. jste měl na účtě 1234,56 Kč, jestli s tím nesouhlasíte, do měsíce si stěžujte". Takže tohle asi ze zákona je (i třeba GE mi pošle pravidelný výpis 30.12. a pak ještě jeden k 31.12. - a prý to tak musí být), víc ale sotva.
Přesně tak. U WSPK sice "jdou s kanónen na vrabce" - musí se uzavřít zvláštní smlouva na A4 o nezasílání výpisů :-)), ale dál už s tím člověka neotravují.
Obráceně je to u ING. Tam byly výpisy 1/4 letně a jednoho dne prostě je posílat přestali a začali posílat ročně. Pokud člověk chce výpisy častěji jde to, ale musí si o to speciálně požádat a stojí to peníze. Ročně je zdarma.