Pošta bance zaplatila pouze náhradu za váhu ztracené zásilky (a samozřejmě se též omluvila), což sice odpovídalo poštovním pravidlům, avšak ani zdaleka to neodpovídalo věcné důležitosti ztracených listin.
V bance neznají službu cenné psaní, které lze pojistit až na milion? Nebo snad šetří pojistné 3 Kč za každých 1000 Kč hodnoty?
V minulé firmě jsem přes služby cenné psaní a cenný balík posílali drahé zboží a ano, párkrát se ztratilo. Protože jsme však nebyli líní zboží pojistit, byla taková ztráta pro nás vlastně plus - další prodané zboží. Česká pošta byla naším velmi váženým zákazníkem :D.
Jedna pobočka banky vedla svému klientovi dva běžné korunové účty. Výpisy jednoho z nich si klient nechával posílat domů, výpisy z druhého účtu si chodil vyzvedávat na pobočku – a to na základě příslušných smluv. Na poštou zasílaném výpisu byly zaúčtovány jeho příjmy ze zaměstnání, na tom druhém běžném účtu měl finanční prostředky, které potřeboval zatajit před svojí manželkou.
Jednoho dne mu pošťák donesl domů výpisy z obou účtů, což vedlo k rodinnému rozvratu. Pochopitelně to reklamoval jako porušení smlouvy. Chyba byla v tom, že nová pracovnice pobočky (čerstvá absolventka školy) omylem sjednotila způsob předávání výpisů z obou účtů klienta. Bankovní úředníci se mohli pouze klientovi omluvit a vrátit způsob předávání výpisů do původního stavu. S rodinným rozkolem si musel klient poradit
sám.
Tak tohle už je fakt moc. To by mě fakt zajímalo, co je tohle za šmouly. Nejen že šetří u důležitých dokumentů pár korun na poštovném, ale nedokáží zajistit s klientem dodržení smlouvy a když kvůli tomu dojde k průšvihu, tak "sorry, my se spletli, to nastoupila nová nezkušená koza a jen tak si změnila nastavení vašeho účtu". Velké banky omlouvají svoji poplatkovou politiku tím, že jejich služby jsou na vyšší úrovni, než služby bezplatných/nízkonákladových bank. Koukám, že je to ve skutečnosti možná ještě horší (protože ty nízkonákladové umí posílat výpisy e-mailem).
Vzpomněl jsem si na starý seriál Náhrdelník (1992), kdy příručí z lenosti napsal adresu tak, že křestní jméno (Franz) adresáta napsal pouze iniciálou a protože začínalo písmenem F., obálku rozlepila jeho žena, protože se domnívala, že to "F." znamená "Frau". Klenotník příručího vyhodil, hádám, že koza v bance pracuje dál.
U bank je potřeba vždycky počítat s prvkem náhody. Už několikrát se mi stalo, že najedou začali posílat na firemní adresu, která už 5 let neplatí, nebo na soukromou, ze které jsem se odstěhoval před 15, i když ve smlouvách byly uvedeny správné adresy. Nechal jsem to opravit a po nějaké době to na starou adresu začali posílat znova. Prostě dementní bankovní systémy.
Bankovní úředníci se mohli pouze klientovi omluvit a vrátit způsob předávání výpisů do původního stavu - ....a co náhrada škody? Nebo se věc odehrála na Pultanelle? :D
"nastoupila nová nezkušená koza" - to je nějaký relevantní exkulpační důvod? V té bance, pokud se to fakt odehrálo, tak jak je popsáno, nemají kontrolní mechanismy? I švec ví, že musí hlídat nového tovaryše.... OMG
Co ja vim. Treba mel ucet u postovni sporitelny. To je celkem jedno. Nekdo ho poskodil a ma tedy narok na odskodneni. Zaplati 5 % z zalovane castky. Kolik ma pozadovat si asi nejdriv domluvi s pravnikem.
Ja tady neresim detaily, jenom jsem reagoval na, podle meho nazoru, zcela sokujici tvrzeni, ze na nic nema narok, protoze "sproste tajil cast prijmu".
A kde přesně jsem napsal, že na nic nemá nárok, že vás to tak šokovalo? Jinak souhlasím, že sprostě zatajoval část příjmu před manželkou. Je to trapné, ubohé, hloupé a svědčí o naprosté nevyzrálosti takové osobnosti. Řekl bych, že jediné, co by si zasloužil, tak dostat pár pohlavků jako dostávají malí kluci, když vyvedou nějakou klukovinu.
Tak si pro ilustraci představte třeba situaci manželů v rozvodovém řízením, kteří již žijí fakticky odděleně, tady je podobná chyba problém vážný.
Navíc lze majetkové věci řešit v předmanželské smlouvě celou řadou způsobů a klidně je možné smluvit do značné míry oddělené účty - opět to může vést k značnému překvapení, aniž by šlo o klasické "zatajování".
Ono to opravdu není tak jednoduché a černobílé...
To je v tomhle státě úplně normální. Ptal jsem se kdysi na ČEZu, zda pro mne platí ceník "A" nebo "B". Odpověděli, že "A". Když jsem dostal fakturu, byla pochopitelně podle "B", což vyšlo asi o 1100,- Kč dráž než podle "A". Fakturu jsem reklamoval, reklamace zamítnuta s tím, že se pracovnice klientské linky spletla a že se mně omlouvají.
Stěžoval jsem si na ERÚ, dostal jsem odpověď opsanou od ČEZu a navíc radu, že se můžu s ČEZem soudit...
Speciální obálka a nějaká muří noha je pravda, ale není nutné to balit přímo na přepážce.
Bez speciální obálky je možné využít službu "cenný balík", takto jde podat i větší obálku, takže automatickému obálkování to nevadí. Pak jsou tu možnosti jako Obchodní balík, EMS,... Vše záleží na tom, na kolik to chce odesilatel pojistit.
Blbé je, že PPL nehradí nepřímé škody (ušlý zisk a podobně). Takže by uhradili maximálně cenu těch dokladů, což by v daném případě asi byla částka symbolická. V tomhle má Česká pošta podmínky mnohem jednodušší - prostě na co je balík pojištěn, to uhradí (vyzkoušel jsem několikrát na vlastní kůži i ve firmě).