K tomu limitu u FIO, z mojí zkušenosti platí limit 100 000 Kč na jednu platbu. Na stejný účet ve stejný den se mi podařilo poslat dvě takové platby a další dvě na jiný (a z něj pak opět okamžitými platbami na ten, kde jsem to potřeboval původně :) ).. Celkem jsem tedy odeslal okamžitými platbami bezprostředně po sobě 400 000 Kč.
Je to ale už nějakou dobu (vyzkoušeno 12. 6. 2020), podmínky se mohly změnit. Dvě platby šly na účet do Monety, dvě do České spořitelny. Odesílání dalších běžných plateb omezeno nebylo
Ano, je to tak, psali to v tom článku na Penězích. „Limit na jednorázovou okamžitou platbu u nás zůstává 100 tisíc korun, celkový denní limit pak 400 tisíc korun,“ říká Jakub Heřmánek, mluvčí Fio banky.
https://www.penize.cz/osobni-ucty/424271-okamzite-platby-ceka-vylepseni-stoupne-limit
Nějaká omezení a možnost selhání je vždy u všeho. Ohledně limitu je otázkou, jak často běžný uživatel bankovnictví potřebuje "okamžitě" převést částku srovnatelnou s cenou garáže či jiné nemovitosti. Řekl bych že jsou to jednotky případů za život. Ale u takových částek už mi zase nijka zvlášť "netrhá žíly" použití prioritní platby, když už je třeba udělat ten převod rychle (otázkou je, proč vlastně). A pokud se týká částek řádově do 100 tis. Kč. Selhala mi okamžitá platba jen jednou, a to v nějaké takové denní době jako 23:58, kdy se mi objevila hláška, že s aktuálním datem bylo možné poslat platbu jen do tuším 23:55. Tak jsem počkal několik minut do druhého dne a bylo...
Tak holt, pokud řešíte nákup akcií v pátek odpoledne, nejspíš potřebujete banku s vyšším limitem pro okamžité platby. Jinak dojde prakticky u všech bank standardní platba zadaná dopoledne (plus minus, viz *)) tentýž den a odpoledne a ž do konce bankovního dne následující den ráno. Platbu, která by byla v pracovní dny na cestě "3 dny" už jsem hodně dlouho nezaznamenal.
*) https://www.mesec.cz/clanky/jak-dlouho-trva-prevod-penez-z-banky-do-banky/
proto jsou ty systémy dva. Jeden "robusní", který je schopen fungovat i při výpadku internetového připojení (použije se "kabelový přenos", tedy vezme se datový nosič (ještě před pár lety disketa, teď nevím) dá se do kabely a jede se do ČNB, kde si stáhnout datový soubor a na oplátku nahrají jejich) a pak rychlý, který ale není schopen zajistit funkčnost 365/24/7. Zajistit spolehlivost 365/24/7 by bylo (zbytečně) drahé, v případě onoho robusního systému jsou tam dostatečné časové rezervy na splnění podmínky D+1.
Je dobré, pokud banka při zadání platby umožňuje zvolit, co se má dělat v případě, že okamžitá platba neprojde (poslat klasicky, oznámit že neprošla, aby si člověk zvolil náhradní řešení)
To si pořád ještě Equa platí za takové příspěvky? Čekala bych, že už přestanou utrácet, když ji kupuje Raiffka.
A jinak: jediná banka, která teď má za okamžité platby, je mBank. U všech ostatních je to zadarmo, a na rozdíl od Equa bank nabízejí okamžité platby i v internetovém bankovnictví (nejen v aplikaci). A především: jsou spolehlivější. Mám Equa jako vedlejší banku, párkrát jsem z ní posílala okamžitou platbu - a asi ve třetině případů to zrovna nefungovalo. Chápu, už na to kašlou, když je prodávají... tím spíš mne překvapuje, že si pořád platí ty "diskutující" :)
Bohužel, setkávám s s tím často v různých diskusích, které ani s Equa nesouvisejí. Kdyby raději zapracovali na takové maličkosti jako možnost vydat platební kartu pro disponenta :(.
Kdo ví, jak to teď s Equa bude, když ji koupila Raifka, očkávám integraci do RB systém, tj. "zprasení" podmínek, změna čísla účtu (tedy kódu banky), jako to bylo při koupi Expo nebo City.
Očekávám, že to časem nahradí platební karty. Tedy pro běžné platby v tuzemsku, ne někde na exotické dovolené. Má to významné výhody:
- jednoznačná identifikace příjemce
- dobré zabezpečení, které navíc můžete ovlivnit sám volbou banky, a zároveň neexistence alternativních špatně zapezpečených metod, které přežívají z důvodů kompatibility s pravěkem a divočinou
- odpadne zbytečný prostředník.
Dalším krokem, kromě poskytování všemi relevantními bankami, nejspíš musí zlepšení těch formálních garancí. Tedy zpracování v jednotkách sekund s výpadkem za několik roků.
Pak ještě mobilní aplikace s komfortem těch současných, takže se to z pohledu uživatele moc lišit nebude, ale bude to mít ty 3 výhody uvedené výše.
To je dobře, že používáte banku, která VÁM vyhovuje ;-). Ale jen na okraj, "vše zadarmo" u Equa bank opravdu není, stačí se kouknout na sazebník, že. Ovšem je pravda, že většina běžných služeb v rozsahu potřeb průměrného občana zdarma je, tak jako to bylo například u Fio záložny už někdy v r. 2008. A tehdy to "pecka" fakt byla. Dnes už to není nic vyjímečného.
Pokud se týká okamžitých plateb jen z mobilu, při využití "několikrát týdně" to asi jde, ale já jich například dnes zadával 36, Ccož už by byl z mobilu pěký "vopruz".
Takže jsem je samosebou zadával přes PC, a samozřejmě nikoli z Equa, kterou čas od času z historických důvodů využívám.
(A i u toho zadání z PC mi lehce vadilo, že musím potvrzovat každou platbu zvlášť, na rozdíl od standardních plateb, kde mohu potvrdit všechny najednou jako dávku.)