Nějaká omezení a možnost selhání je vždy u všeho. Ohledně limitu je otázkou, jak často běžný uživatel bankovnictví potřebuje "okamžitě" převést částku srovnatelnou s cenou garáže či jiné nemovitosti. Řekl bych že jsou to jednotky případů za život. Ale u takových částek už mi zase nijka zvlášť "netrhá žíly" použití prioritní platby, když už je třeba udělat ten převod rychle (otázkou je, proč vlastně). A pokud se týká částek řádově do 100 tis. Kč. Selhala mi okamžitá platba jen jednou, a to v nějaké takové denní době jako 23:58, kdy se mi objevila hláška, že s aktuálním datem bylo možné poslat platbu jen do tuším 23:55. Tak jsem počkal několik minut do druhého dne a bylo...
Tak holt, pokud řešíte nákup akcií v pátek odpoledne, nejspíš potřebujete banku s vyšším limitem pro okamžité platby. Jinak dojde prakticky u všech bank standardní platba zadaná dopoledne (plus minus, viz *)) tentýž den a odpoledne a ž do konce bankovního dne následující den ráno. Platbu, která by byla v pracovní dny na cestě "3 dny" už jsem hodně dlouho nezaznamenal.
*) https://www.mesec.cz/clanky/jak-dlouho-trva-prevod-penez-z-banky-do-banky/
proto jsou ty systémy dva. Jeden "robusní", který je schopen fungovat i při výpadku internetového připojení (použije se "kabelový přenos", tedy vezme se datový nosič (ještě před pár lety disketa, teď nevím) dá se do kabely a jede se do ČNB, kde si stáhnout datový soubor a na oplátku nahrají jejich) a pak rychlý, který ale není schopen zajistit funkčnost 365/24/7. Zajistit spolehlivost 365/24/7 by bylo (zbytečně) drahé, v případě onoho robusního systému jsou tam dostatečné časové rezervy na splnění podmínky D+1.
Je dobré, pokud banka při zadání platby umožňuje zvolit, co se má dělat v případě, že okamžitá platba neprojde (poslat klasicky, oznámit že neprošla, aby si člověk zvolil náhradní řešení)