Nevím, ale připadne mi to postavené na hlavu a nesmyslně přehnané.
Pokud děti, které nenavštěvovaly školku (mimo povinného posledního roku), jsou na prvním stupni prostě pozadu, také díky přístupu rodičů (to se týká i druhého stupně) jsou neustále pozadu - tím brzdí kvalitu vzdělávání ostatních žáků, tak všem naopak prospěje když se jim výuka přizpůsobí - tento přístup školy by měl být naopak VZOR pro ostatní školy.
Zrušením velkého množství pomocných škol, nesmyslná inkluze žáků kteří na to vlastně doplácí - to jsou šílenosti v našem školství .... a teď ještě toto.
Většina "Romů", se nikdy nějak nehonila za vzděláním, ale pořád dokola vyžadují aby k nim bylo přistupováno stejně jako k ostatním, oni se přizpůsobit nemusí - děti nemají doma žádný vzor jak v přístupu ke vzdělání, tak k práci.
Omlouvám se těm, kterých se to netýká, znám dost Romských rodin, které mají přesně opačný přístup - ti se kupodivu k ostatním moc nehlásí, protože jsou jiní, "bohatí" - protože pracují ;)
Kdysi jsem pracovala ve zvláštní škole. Cca 3/4 dětí bylo romských. Zatímco se je učitelé snažili udržet na normálních základkách, Romové dělali všechno pro to, aby se dostali do zvláštní školy. Považovali ji za svou, rodiče tam chodili a byli v té škole majoritou. Učení a studium nepatří u Romů k prioritám. Ale pravda, znám i několik Romů s maturitou, ale jsou to spíš výjimky. Diskriminováni opravdu nebyli, aspoň v Jižních Čechách tedy ne. Zvláštní školy neměly ani přijímací řízení do 1.třídy, zásadou bylo, aby děti nastoupily do normálních základek a do zvláštní školy se dostaly až v okamžiku, kdy by učivo na ZŠ opravdu nezvládaly. Jenže i rodiče byli prakticky pologramotní, prarodiče téměř všichni negramotní. Situace dnes není o moc lepší, gramotnost (nebo lépe pologramotnost) je i přes veškerou podporu stejná.