Napriklad od produktoveho manazera internetoveho prodejce kasa.cz jsem se mailem dozvedel nasledujici (cituji): "Vrátit zboží do 14 dnů, lze pouze v případě, že je zboží nerozbaleno a neozkoušeno.(Případ, že si to zákazník ještě rozmyslí nebo je to nevhodné atd)."
=> evidentne lez v pripade nakupu LCD. Chtel jsem vratit pripadne vadne LCD se sviticimi pixely. A sudte se s nimi potom. Pritom vyzkouset LCD v jejich kamenem obchode mi pry "z casovych duvodu" neumozni.
Nakonec jsem LCD koupil v kamenem obchode jineho internetoveho prodejce, kde mi umoznili vyzkouset zbozi na miste. Musel jsem jet dal a bylo o 50Kc drazsi :), ale za to vyzkouseni to stoji.
A neodporuje to zákonu na ochranu spotřebitele? Věci koupené po Internetu můžete vrátit do 14 dnů vždy, i rozbalené, akorát nepoškozené a v kompletním balení. Nebo se pletu?
Krásně jste si odpověděl: " zbozi koupil proste jinde." To je přesně ono. Pokud se Vám některý internetový obchod nezdá (neuvádí všechny informace), běžte ke konkurenci.
U LCD je ale par sviticich pixelu v norme, dokonce v ElectroWorldu maji o tom vyvesenou celou stranku. Je ale definovane, kolik a jak jich smi byt. Takze mit kompletne bezchybne LCD je stesti, ale ne pravo.
Jestli je to v norme, zavisi na tom, KDO tu normu urcuje. Pokud vyrobce stanovi, ze nekolik chybnych pixelu neni duvod k reklamaci, je to jeho vec. Jsou vyrobci a vyrobky, u kterych je garance na zadny chybny pixel (napr. Philips), ale pak jsou takove vyrobky vetsinou drazsi.
Moje pravo je si vyrobek vyzkouset a popripade nekoupit. A LCD byt s jednim vadnym pixelem bych si dobrovolne nekoupil :). Pokud mi nas pravni rad dava moznost vratit vyrobek koupeny na dalku do 14 dnu od nakupu, rozhodne bych toho vyuzil - bez ohledu na to, zda je pocet vadnych pixelu v norme nebo ne. :)