Vlákno názorů k článku Obchodníci nehrají vždy fér. Můžeme si za to ale sami, zboží často nepřebíráme od J - Článek je i jeho autor je zcela mimo....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 11. 2017 11:33

    J (neregistrovaný)

    Článek je i jeho autor je zcela mimo. Zajímalo by mně, jaké další představy má o férovosti a jak ji v životě používá.

    Obchodník může mít platební metody (obchodní politiku, atd...) jaké chce a nikomu do toho nic není - je to jeho byznys a pokud jeho zákazníci na toto přistoupí, není se o čem bavit.

    Naproti tomu právní nastavení dobírky zcela nesmyslně zvýhodňuje zákazníka a nahrává tak nejrůznějším vychcánkům. V tomto případě o nějaké „závazné objednávce“ samozřejmě nelze vůbec hovořit, jedná se spíše o „pošlete mi to a já si to možná převezmu“.

    Pokud se toto nezmění, částečným řešením by mohlo být vytvoření společné databáze „nepřebíračů dobírek“ sdílená mezi e-shopy a těm by pak dobírka byla odepřena (otázku právní neřeším, to přenechám místním diskutérům :-) .

    p.s. Nemám e-shop ani nepodnikám na internetu, nicméně ohledně dobírky jsem na straně obchodníků - prostě si myslím, že současný stav NENÍ FÉR.

  • 2. 11. 2017 13:33

    * (neregistrovaný)

    "Naproti tomu právní nastavení dobírky zcela nesmyslně zvýhodňuje zákazníka a nahrává tak nejrůznějším vychcánkům. "
    Se zařiď podle vlastní rady: "může mít podmínky jaké chce a nikomu do toho nic není a pokud na toto přistoupí, není se o čem bavit."

  • 2. 11. 2017 13:42

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    Co není fér? Drží někdo obchodníkům u hlavy pistoli, a nutí je násilím nabízet dobírku? Nařizuje jim snad nějaký zákon nabízet dobírku? Nebo co vlastně není fér?

    Jestliže obchodník nechce, nemusí dobírku vůbec nabízet. Zákazníci zase mohou a nemusejí e-shopy bez dobírek vůbec akceptovat dle jejich preferencí.

    Co není fér podle vás? Všechno funguje na bázi dobrovolnosti. Je tu pravá nefalšovaná neviditelná ruka trhu jako řemen bez regulací - co se týká rozhodnutí toho, zda obchodník bude či nebude nabízet dobírku. Nikdo ho k tomu násilím nenutí.

    Dobírky a jejich procento se ustanovily jako vybalancovaná mrovnováha mezi chováním a jednáním obchodníků a důvěrou/nedůvěrou zákazníků k takto chovajícím se obchodníkům. Je to neviditelná ruka trhu jak má být. Zatímco při nákupu v Amazonu nebo Farnellu ani nezaváhám a sdělím jim klidně číslo platební karty, v českých obchodech bych to neudělal ani za zlaté prase! To je výsledek chování českých obchodů a obchodníků versus zákazníci. Jak jsem psal výše, zlepšením přístupu obchodníků (to znamená přestáním pomlouvání zákazníků v první řadě a hledání chyb u nich) - se rovnováha posune jinam, a lidé přestanou mít zájem o dobírky.

    Závazná objednávka není při žádné platební metodě. Jak jistě víte, zboží můžete klidně vrátit do 14 dní bez ohledu na to, zda to byla dobírka, platba předem, platba kartou, nebo zda jste platil štanglemi uheráku či jinak.

    Boj proti zákazníkovi nemůže obchodník nikdy reálně vyhrát - bude to pro něho Pyrrhovo vítězství. Pomlouvání zákazníka totéž.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).