To přece není vůbec můj problém, ale banky. Platil jsem v okamžiku, kdy (virtuální) peníze jsou na účtu. Že banka toleruje technickou nedokonalost platebních systémů je její věc a ať si to řeší s provozovatelem sami. Stejně tak by mohl klient požadovat uhradit obohacení, které bance vzniklo zadržováním jeho peněz pro obchodníka.
Bohužel se zde ukazuje nerovné postavení klientů vůči bankám. Zvláště když je snaha hotovostní platby omezovat.
Pokud si přečtete smlouvu o vedení účtu a o vydání platební karty, tak zjistíte, že je to problém váš, že jste se svým podpisem zavázal, že budete účet a kartu používat tak, aby nepovolený debet nevznikl. Pokud to nehodláte nebo neumíte dodržovat (a hlídat), nemáte to podepisovat a nemáte si zakládat účet a chtít k němu kartu.
Offline transakce tady byly dávno před těmi online.
Že o tom nevíte vy, a že utratíte více, než máte na účtu, je čistě Váš problém!
Mimochodem víte, k čemu máte vůbec reliéf na kartě, a jak se platí přes imprinter? Při placení přes imprinter taky budete požadovat aktuální online zůstatek hned po platbě?
Mě naopak ověřování podpisem (žehlička, starší terminály, občas i zahraničí) daleko více vyhovuje.
Za správnost a oprávněnost transakce nenese odpovědnost klient! Pokud mám jako klient pochybnosti o transakci, tak ji reklamuji a je na obchodnikovi a bance, aby prokazali, ze jsem podpis udelal ja.
Pokud nekdo odkouka PIN a nasledne ukradne kartu, tak mam doopravdy problem. Navic dnesni NFC karty, kde do 500 jen pipnu a jdu jsou jeste vice pro klienta nebezpecnejsi.
Mj. vite, proc banky zacaly davat na karty pred lety chipy? Aby mohly prenest zodpovednost za transakci na klienta...