Dobrý den,
zakoupil jsem si u firmy Baťa zboží lni v prosinci (18.12. 2010). Dne 13.10. 2011 jsem zboží nesl na reklamaci, reklamace byla sepsána a ten den zahájena. Uplynulo 30 dní od reklamace a nebyl jsem vyrozuměn se stavem reklamace, žádný kontakt, i když jsem na prodejně nechával telefonní kontakt.
Dnes 15.11. 2011 jsem přišel na prodejnu, kde jsem si chtěl nechat vrátit peníze z důvodu uplynutí 30-ti denní lhůty na kontaktování mě. Ale bylo mi sděleno, že na nic takového nárok nemám.
Reaguji na článek pana Richarda W. Fettera ze dne 3. 11. 2011, http://www.mesec.cz/clanky/o-vysledku-reklamace-musite-vedet-vcas-jinak-mate-narok-na-vraceni-penez/ Kde se píše, že: "Pokud vás do 30 dnů od začátku reklamačního řízení prodejce nebude informovat o výsledku reklamace, má vám vracet peníze. Tak rozhodl Nejvyšší soud ČR."
Na zákaznické lince firmy Baťa mi bylo sděleno, že žádná pobočka o výsledku reklamačního řízení neinformuje a že se mám informovat já sám. Mají to dokonce napsáno na reklamačním listu!!!
Chci se zeptat touto jednoduchou větou se dá tento zákon tak snadno obejít?
Děkuji za brzkou odpověď.
Žádný reklamační list nemůže být v rozporu se zákonem, a ten zákon nyní vyložil Nejvyšší soud - viz. ono rozhodnutí. Pokud Vám peníze nevrátí, zkuste žalobu, tady by to mohlo být docela rychlé a jasné. Podejte návrh na vydání platebního rozkazu, doložte záznam o zahájení reklamace, důkazní břemeno ohledně nevyřízení reklamace nese prodávající. Určitě do toho jděte.