1. Sleva elišky oproti zákaznickému jízdnému vůbec není tak nevýrazná, jak tvrdíte. Např. Praha-Brno ZJ 237 Kč, eliška 150/170 Kč. Praha-Ostrava ZJ 329 Kč, eliška 260 Kč. Proto eliška byla i po zdražení hojně využívaná, což potvrzovaly i samotné ČD.
2. Nevím, co je na sporotiketu nepřehledného. Buď přijdete do pokladny a tam vám pokladní řekne aktuální cenu sporotiketu z A do B, anebo si sporotiket koupíte přes internet, kde si naklikáte trasu a datum a dostanete cenu. Samozřejmě, když do jedné tabulky dáte elišky, staré sporotikety a nové sporotikety, tak to samozřejmě vypadá nepřehledně, ale to není chyba ČD :)
3. Paušální tarif nepoužívá skoro nikdo, maximálně jako doplňkovou akční nabídku na omezenou dobu či relace. Trendem naopak je upravovat tarif podle poptávky i konkurence, takže zákazník si nepočítá tarif sám v tabulce podle kilometrů (to je ten "starý jednoduchý tarif", na který někteří lidé nostalgicky vzpomínají :)) , ale nakliká si ho podle relace a času v éšopu. Což ČD samozřejmě nabízejí.
Podobnou cestu používají i autobusy a letadla, kde to také nikomu nevadí.
4. Doplnění k místence pro kola: od 12.12. ji můžete koupit těsně před nástupem do vlaku i u vlaků s povinnou rezervací pro kola.
Jenze ono se to dost spatne vyvozuje z nepresnych cisel. Po zdrazeni v minulem roce stala eLisk Praha - Ostrava 300Kc a jizdne az do Opavy (prz Ostravu) stoji 349. Coz pri nutnosti dokoupit si dalsi listek by vyslo draz. Nicmene navic, pri platbe z InKarty dostavate 3% a navic pri koupi v automatu mate slevu dalsi 3%. Respektive vam ty penize vraci v mesicnim intervalu zpet. Takze dalsi cca. 30 Kc mate zpatky. Coz je uz skoro stejna cena jako stoji eLiska na kratsi trase nez bezny listek.