Ten výpočet na odkazu je špatný(nezohledňuje složené úročení), ale to nic nemění na tom, že poplatek za úrokové zvýhodnění je lumpárna. Na druhou stranu - i přes tento poplatek je to ještě pořád finančně zajímavé.
... pro magorment stavebních spořitelen od soudruha Špidly a mlíčňáka Sobotky. Jak se ukazuje, budou výdaje státu na podporu SS zřejmě daleko vyšší, než se předpokládalo - díky ohromnému množství nově uzavíraných smluv. Tak to stát chce dostat alespoň částečně zpátky na daních z příjmů :-((.
To já si můžu zatím ještě pískat ma raifeisen tarif M pro mladé takže neplatím žádne poplatky za vedení účtu tak mě to placení úrokového zvýhodnění až tak nezasáhne. Jo raiffeisen je super jako jedinná ma i internetoví servis takže se dá bez problému zjistit zůstatek a historie na internetu o čemž si mužou ostatní spořitelny jen nechat zdát
To já si můžu zatím ještě pískat ma raifeisen tarif M pro mladé takže neplatím žádne poplatky za vedení účtu tak mě to placení úrokového zvýhodnění až tak nezasáhne. Jo raiffeisen je super jako jedinná ma i internetoví servis takže se dá bez problému zjistit zůstatek a historie na internetu o čemž si mužou ostatní spořitelny jen nechat zdát
Úrokové je pro mladší lidi něco jako pohádka... prostě bylo nebylo :-)). Klienti, kteří si nebrali úvěr (+ někde další podmínky, např. uspořeno nejméně 50% cílové částky), byli úrokově zvýhodněni, např. u Lišky jim byla připsáno navíc 50% úroků, ovšem až po skončení spoření. Takže to celé je demagogie, pro úvěr se můžu rozhodnout až na konci spoření při výpovědi smlouvy, jenže spořka mně bude "preventivně" strhávat poplatek za úrokové zvýhodnění, protože mám starou smlouvu (když si nakonec úvěr vezmu, tak mi ho sice vrátí, ovšem přijdu alespoň o úroky z toho předem zaplaceného poplatku).
Úrokové zvýhodnění se, alespoň u lišky, poskytuje až na konci pětiletého cyklu, takže si chtějí účtovat jen to, že "na mne nezapomenou" ??? To je skoro, jako kdyby si řekli o úplatek.
Poplatek za úrokové zvýhodnění budou pro sichr strhávat všem klientům, kteří mají smlouvy podle obchodních podmínek, kde toto zvýhodnění bylo. Pokud si budete brát úvěr, milostivě Vám ho vrátí, samozřejmě bez pár korun/haléřů úroku, které byste jinak za ten poplatek za léta měl.
Moje zkušenost se zapomínáním u stavební spořitelny. Letos naše rodina končila 3 smlouvy u HYPA. U jedné proběhlo vše v pořádku, u druhé zapomněli nárokovat státní příspěvek za letošní rok a u třetí "zapomněli" zaregistrovat výpověď k 31.6. Důsledkem toho je, že státní příspěvek za rok 2003 ze dvou smluv dostanu až v dubnu 2004 (jinak se vyplácel v září 2003). No a aby na mne nezapomněli, tak jsem samozřejmě na začátku spoření zaplatil nejvyšší poplatek na českém trhu. Nevěřím, že to je jen náhoda, prostě si chtějí mé peníze "jen" podržet co nejdéle.
Kazdy rok nove poplatky, tak co nam mile SS prichystate pristi rok? Uz se nemohu dockat. Napriklad zpoplatneni prichozich plateb rovnou procentem odpovidajici urokovemu zvyhodneni by mohlo kompenzovat spravu naseho nakladneho urokoveho zvyhodneni. A kdyby to nestacilo, jeste je par radku v ceniku volnych, co poplatek za zruseni SS? Deseet procent z cilove castky vam bude stacit?
"nechci slevu zadarmo". Čemu se divíte, vždyť víte, jak funguje stát. Napřed Vám strhne 1.000,- Kč na daních a pak Vám s velkým halasem a slávou, jak je "štědrý", 400,- Kč dá na "podpoře podnikání, bydlení, povodňové podpoře.... (další si doplňte dle libosti)". Totéž je stavební spořitelna. Hlavně že je "supervýhodná", ale v reklamě neláká koneckonců na nic jiného, než co má od státu.
Je to jen zářný příklad toho, jak jsou státní peníze zneužívány k namaštění vlastní kapsy. Stavební spořitelny podnikají díky státním příspěvkům a ještě odírají klienty o naprosto nesmyslné poplatky. Vyplácejí nesmyslně vysoké provize za získání klientů, protože vědí, že i když zaplatí provizi třeba 1 500 Kč, tak z klienta získají daleko více. Proč? Díky státu.
Na bydlení si u SS stejně nikdo nenašetří, pokud tedy nejde o případ, kdy celá rodina skládá na garsonku. Jsem pro zrušení státní podpory a ušetřené peníze využít účelněji.
Do posledního puntíku souhlasím s prvním odstavcem. Rozhodně bych ale nesouhlasil s tím druhým. Jakmile by se státní podpora zrušila, stát by nás odíral pořád stejně, akorát by nám nevrátil už ani ten drobeček, co vrací teď formou státního příspěvku.
Jak myslíte, že by stát ušetřené peníze využil účelněji? Dal by 15. a 16. platy soudcům, z nichž většina byla členy KSČ a studovala VUML? Nebo zkorumpovaným policajtům, kteří si na úplatcích přivydělávají i 50 kKč měsíčně? Nebo by přidal státním úředníkům, kteří jsou většinou intelektuálně pod hranicí debility a pracovní dobu tráví klábosením a surfováním? Osobně vidím účelnější, že stát vrátí alespoň minimum peněz ukradených na daních formou podpory stavebního spoření.
... z r. 1995 říkají toto:
V případě, že se účastník vzdá po přidělení cílové částky nároku na úvěr ze stavebního spoření nebo ukončí smlouvu výpovědí po uplynutí zákonem stanovené pětileté lhůty, bude mu poskytnuto dodatečné úrokové zvýhodnění ve výši 50% z částky všech připsaných úroků na jeho účtě stavebního spoření.
Nějak jsem se nevšiml toho, že bych se vzdával nároku na úvěr nebo ukončil smlouvu výpovědí, takže já osobně podávám Ministerstvu financí ČR návrh na zahájení správního řízení s ČMSS.
Ceskomoravska stavebni sporitelna zacala uctovat rocni poplatek za "Spravu urokoveho zvyhodneni" i kdyz mi a dalsim klientum tuto sluzbu jeste neposkytuje a je v rozporu se smlouvou!
Dle platnych uzvarenych Vseobecnych obchodnich podminek z roku 1995 dodatecne urokove zvyhodneni pouze muze jednorazove vzniknout za podminek jak je popsano Vseobecnymi obchodnimi podminkami v Clanku XXII. viz http://www.cmss.cz/zaklady/vop.asp , cituji: "V případě, že se účastník vzdá po přidělení cílové částky nároku na úvěr ze stavebního spoření nebo ukončí smlouvu výpovědí po uplynutí zákonem stanovené pětileté lhůty, bude mu poskytnuto dodatečné úrokové zvýhodnění ve výši 50 % z částky všech připsaných úroků na jeho účtě stavebního spoření.".
Z jednoducheho pravniho vykladu tedy vyplyva, ze nemuze byt predem zpoplatneno neco co nebylo poskytnuto a neni ani jiste, ze tato sluzba bude vyuzita.
Vsichni kdo jste byli takto postizeni, obratte se prosim alespon e-mailem na bankovni dohled CNB a statni dozor pri Ministerstvu financi CR. Ja jsem tak ucinil a pokud nas bude vice, snad se ledy pohnou.
Není pravdou, že jsou klienti bezmocní proti svévolnému zvyšování poplatků, které si za své služby (vedení účtu) stavební spořitelny účtují. Dokonce nejste povinni platit ani jakékoli další nevyžádané služby (sledování úroků apod.). Co tedy máte udělat?
Kdo se nechce smířit s touto svévolí spořitelen, musí svůj nesouhlas s vyššími poplatky dát jasně najevo. S libovolným zvyšováním poplatků totiž nikdo z nás v uzavřené smlouvě nesouhlasil. Podepsali jsme pouze, že souhlasíme s poplatky podle platného sazebníku. A z logiky jakéhokoliv smluvního vztahu vyplývá a může vyplývat pouze jediné, že se tento souhlas vztahuje na podmínky (například sazebník), které jsoou platné v okamžiku podpisu smlouvy. Pokud by si některá smluvní strana chtěla dopředu vyhradit možnost do budoucna libovolně měnit cenu za své služby, musela by protistrana přinejmenším na takovouto jednoznačně řečenou podmínku ve smlouvě přistoupit. Nic takového všeobecné podmínky stavebního spoření samozřejmě neobsahují, protože by nikdo soudný na takovou podmínku nepřistoupil.
Jak se tedy bránit? Musíte poslat spořitelně výzvu doporučeným dopisem, ve kterém ji upozorníte na porušení smluvních podmínek z její strany. Zároveň musíte požadovat vrácení rozdílu mezi výší smluvní úhrady (dle ceníku platného v době uzavření smlouvy) a svévolně účtovanou vyšší částkou. Závěrem musíte uvést, že se jedná o pokus o smír, a že v případě, že spořitelna nebude do určitého termínu (např. 3 týdnů) reagovat na váš dopis nebo rozdíl do té doby nepřipíše zpět na váš účet, budete tuto úhradu vymáhat soudní cestou. Dlužno podotknout, že takto lze požadovat vrácení všech dosud nepromlčených částek (do tří let zpět), přičemž běh promlčecí doby se zastaví až okamžikem podání žaloby. Postižených klientů je cca 5,5 miliónů, a celkem se zřejmě jedná o částku přesahující miliardu korun. Takto může konat každý sám za sebe nebo se klienti mohou sdružit a jednat společně. Čím dříve se tak stane, tím menší část bude promlčena.
Jinak se nenechte zmanipulovat názory takzvaných "odborníků". Z občanskoprávní povahy této věci je zřejmé, že jediným právoplatným odborníkem v této věci je pouze a jenom soud. Všechno ostatní jsou pouze osobní názory. Tento můj osobní názor je podložen zákonem č. 96/1993 Sb. o stavebním spoření a občanským zákoníkem, což si každý může ověřit.