Pokud telefonní číslo přestane být aktivní, vazba v registru bude stále aktivní. Pokud tak někdo bude mít váš telefon (byť starý) třeba v kontakt listu, stále vám bude moct na tento telefon zaslat peníze. Registr/banky nejsou nijak navázáni na operátory. Banky by však měli k registru přistupovat zodpovědně a udržovat registr co nejaktuálnější i za pomoci nějaké automatizace. Když tak klient například změní své telefonní číslo v bankovnictví, měla by klienta v případě aktivního profilu v registru minimálně informovat nebo třeba i profil upravit/zrušit. Záleží ale na každé bance, jak se k tomu postaví. Primárně jde o zodpovědnost klienta samotného.
Pokud by registrované telefonní čislo připadlo někomu jinému, měl by si nový majitel pro jistotu zkontrolovat, jestli pod daným číslem není někdo registrovaný. Banky tohle ale nemají šanci podchytit, pokud tuhle informaci nemají.
Každopádně jak jsem již zmiňoval velmi důležitou věc, která nikde nezazněla: Při zadávání platebního příkazu, po vyplnění telefonního čísla, by měly všechny banky zobrazit pod tímto údajem i jméno majitele účtu, kterému patří!! Pokud tedy Pavlu Novákovi, který má svůj telefon registrovaný pro platbu na kontakt zaměstnavatel sebere a dá Davidu Krausovi a ten nic registrovat nebude, pak kdokoli zadá telefon “Davida” uvidí, že platba se pošle na Pavel Novák. Sám pak mohu rozhodnout, jestli takovou platvu chci poslat.
31. 5. 2022, 21:54 editováno autorem komentáře