Vlákno názorů k článku Nové platby na mobilní číslo odstartují příští rok. Jak budou fungovat a které banky se zapojí? od JaPepa - Zatím se mi to nestalo, takže nevím. Jak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 5. 2022 11:27

    JaPepa

    Zatím se mi to nestalo, takže nevím. Jak probíhá získání peněz zpět, pokud je pošlu na chybný účet? Jak už bylo zmíněno, číslo účtu má nějaké ochranné "prvky" (ne každé číslo je číslem účtu), takže šance neúmyslné chyby se snižuje, ale u telefonního čísla tohle není. A co teprve e-mail. Mám např. adresu "(jméno).(příj­mení)@..." a už mi několikrát přišel mail (třeba s fakturou za zboží), který patřil osobě se stejným jménem, která akorát neměla tečku v adrese.

    Ohledně chyb v čísle účtu taková zajímavost. Pokud má někdo v čísle účtu za sebou dvě nuly, je šance (ale ne jistota), že při vynechání jedné z nich vznikne zase platné číslo účtu. Např. 1233500668 je platné číslo účtu stejně jako 123350668.

  • 31. 5. 2022 13:10

    Liquix

    Pokud potřebujete vrátit platbu, kterou jste omylem zadal, již dnes mají banky mechanismus na vrácení platby. Obecně ale banka musí v procesu kontaktovat banku příjemce, ta musí kontaktovat příjemce platby atd atd. Proces je zdlouhavý, ale ke svým penězům byste se měl dostat.
    Od 1.8. dokonce musí nově banky přijímat takzvané HD:96 platby, což je výzva jiné banky o vrácení platby. Banka pak musí ve svém IB nebo jinou formou klienta informovat o této skutečnosti. Jedná se vlastně o zautomatizování popsaného procesu výše.
    Je třeba si ale uvědomit, že stále je nutná spolupráce a součinnost s příjemcem a ten sám musí platbu vracet. Pokud by se z nějakého důvodu kousnul a nechtěl platbu vrátit, lze řešit soudně, kde pravděpodobně uspějete, ale opět se to dost protáhne.
    Sám za sebe doporučuji pokud znáte příjemce jej kontaktovat sám.

  • 31. 5. 2022 13:42

    RRŠ

    Tu e-maily jsou obzvlášť vypečené, protože znám případ, kdy paní s e-mailem prijmeni@seznam­.cz chodí spousta zpráv pro jmeno.prijmeni@sez­nam.cz (přičemž to jmeno je pokaždé jiné!) - a to dokonce z bank, doručovacích služeb, trasování zásilek, upozornění od SSZ... Týdně je to několik desítek e-mailů!
    Na druhou stranu: pokud jí budou chodit peníze posílané na tyhle účty, asi pěkně zbohatne! ;oD

  • 1. 6. 2022 9:56

    gabinak

    Dobrý den,

    teď jsem ověřila u České bankovní asociace informaci, která dosud z oficiálních zdrojů nepadla.

    Z registru se pro větší bezpečnost plateb i předcházení špatně odeslaných plateb bude při ověření zadaného mobilu a připárování čísla účtu ještě před platbou vracet také jméno a příjmení majitele bankovního účtu.

    Takže ještě než platbu odešlete, uvidíte, že majitelem bankovního účtu je skutečně osoba, které chcete platbu zaslat.

    Předpokládám, že pokud by se ztotožňoval účet i s určitou mailovkou, tak by to bylo podobné.

    Zdravím, Hájková

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).