Vlákno názorů k článku Nová osobní auta i ojetiny patrně zdraží. Může za to tlak na snižování emisí od Helle - U elektromobilů je přitom povinné ručení zpravidla ještě...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 2. 2020 7:24

    Helle

    U elektromobilů je přitom povinné ručení zpravidla ještě dražší než u aut s tradičním pohonem, a to až o zhruba dva tisíce korun. Opravy elektroaut jsou totiž nákladnější, problémem je třeba riziko poškození baterií při některých druzích nehod

    Ten kdo tento nesmysl v článku napsal, by se měl začít živit jinak než novinařinou. O problematice neví vůbec nic. Cena opravy elektroaut a jejich povinné ručení spolu totiž VŮBEC nesouvisí.

  • 27. 2. 2020 17:40

    Helle

    Co si tak pozvat na pomoc strejdu Googla, aby se člověk dozvěděl, co to povinné ručení je.
    Zákon č. 168/1999 Sb.Zákon o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla)

    Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (lidově řečeno povinné ručení) poskytuje pojistnou ochranu pojištěnému pro případ škody způsobené provozem vozidla. Pojištěného chrání před možným nepříznivým finančním dopadem nároků poškozeného/poš­kozených. Minimální zákonem stanovený limit plnění z POV je 35 000 000 Kč na škodu na životě a zdraví na každého zraněného nebo usmrceného a 35 000 000 Kč na škodu na majetku pro všechny poškozené.
    Všechna práva a povinnosti účastníků tohoto pojištění jsou vedle pojistných podmínek definována zákonem č. 168/1999 Sb. ve znění pozdějších předpisů, tj. o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla.

    Jaké škody se hradí z POV:

    škody vzniklé na zdraví nebo usmrcením, včetně nákladů na léčení zraněných,

    věcné škody,

    škody, které mají povahu ušlého zisku,

    účelně vynaložené náklady na právní zastoupení poškozeného v případech stanovených výše uvedeným zákonem.

    Pro poškozeného je úplně jedno, zda mu škodu způsobil starý Favorit v hodnotě 10 000 a nebo Tesla za 2,5 milionu.
    Povinné ručení a havarijní pojištění ( tam má cena vozidla zásadní význam) jsou dva zcela rozdílné pojmy.

  • 27. 2. 2020 22:38

    Motýl Emanuel (neregistrovaný)

    Jde ale o to, že zpravidla cenu povinného ručení právě ovlivňuje i značka auta, my co máme BMW o tom víme své a je to dáno tím, že s vozidly BMW jsou spojeny dražší nehody například, tak si právě pojišťovna léčí na těch, kdo jím ty větší náklady na krytí přináší.

    Povinným ručením se sice vy pojišťujete, ale z podstaty věci je to spíše takové kolektivní pojištění a tudíž, to máte dražší pokud pojišťovna musí vám plnit více, než tomu favoritu.

  • 28. 2. 2020 7:59

    Helle

    Ad Motýl :
    Vy jste snad můj příspěvek nečetl. Pojišťovna ani tomu Favoritů ani té Tesle z jejich povinného ručení nedá ani korunu. Pojišťovna plní POŠKOZENÉMU a je opravdu jedno, jestli ho naboural Favorit nebo Tesla. Peněz v obou případech dostane úplně stejně.
    Věřte mi, že tady v této diskusi vím o čem mluvím. Při vší skromnosti mám makléřské zkoušky a to je doklad o nejvyšší zkoušce v pojišťovnictví.

  • 28. 2. 2020 14:10

    Jehovista

    Co tak pozvat na pomoc mozkove bunky, abyste zbytecne nepsal z cesty? Ja preci mluvim o povinnem ruceni. Elektromobil je drazsi, nez normalni auto a drazsi jsou i opravy(alespon podle informaci z clanku). Kdyz si lide kupuji drazsi auta, tak logicky rostou i naklady na skodni udalosti hrazene z povinneho ruceni a pojistovny to musi zohlednit v cenach povinneho ruceni.

  • 28. 2. 2020 17:14

    Helle

    Je to marné, je to marné, je to marné.
    Diskutovat s lidmi, kteří o tom nic neví, nemá cenu.
    Přečtěte si zákon, zjistěte si informace a potom diskutujte. Samozřejmě se povinné ručení zdražuje a bude. Teď je to ze zcela jiných důvodů, hlavně velmi stouply škody na zdraví a náhrady za opravy šly také prudce nahoru. V budoucnu budou muset pojišťovny kalkulovat také s cenami oprav elektrických aut. S tím souhlasím. Ale v současné době jich jezdí zcela zanedbatelné množství a tak to na celý trh s povinným ručením má skoro nulový vliv.

  • 28. 2. 2020 20:37

    Jehovista

    Je to marne. Mate nejaky papir a tak kazdy kdo ho nema, musi zakonite vedet kulove. Co z toho co jsem napsal neni pravda? Vzdyt moje slova sam potvrzujete tim, ze "má skoro nulový vliv". Kdybych nemel pravdu, tak napisete, ze nema zadny vliv. Tech elektroaut je sice par, ale podil poroste a pojistovny s tim samozrejme musi pocitat.
    Stacilo napsat "mate pravdu" a pripadne doplnit a ne odkazovat na google, zakony a mavat diplomem za plavani.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).