Tak ja zase po peti letech opustil FIO, protoze jejich sluzby jsou super pouze do te doby, nez clovek neco potrebuje.
Jakmile zacnes potrebovat napr. hypoteku, ci cokoliv vic sofistikovaneho na pobocce, tak mas smulu. Personal na dotazy cuci jak puk. Pak ti zavolaji "proskoleneho" pracovnika a ted ti odrecituje, co si nasel na netu. Na jakykoliv dotaz nedokaze rozumne odpoved.
Presel jsem do CS, kde mam i hyposku a dostal jsem ucty take zdarma a k tomu jeste sluzby na urovni.
Ale potvrzuji, ze KB kde jsem mel ucet pred FIO je mnohem vic zabrzdena a nechapajici. To je opravdova zabozrouti sebranka idiotu.
Podobné zkušenosti, personál FIO o hypo nic neví, jen skenuje dokumenty a posílá na centrálu ... nakonec hypo zůstala u ČS, jen se zakládal kvůli slevě nový běžný účet tamtéž , inkaso na hypo povoleno od 1. v měsíci , což je vidět i v IB, konzultujeme s osobní bankéřkou splátku ještě za ten poslední měsíc, kdy to má proběhnout z původní banky a jsme ujištěni , že tento měsíc proběhne ještě po staru. Neproběhlo. Volám tedy znovu bankéřce, vyčkejte, my to spravíme. Nakonec po týdnu sraženo z účtu ČS, včetně úroků z prodlení, vzhledem k částce tak na rohlík jsem dál raději neřešil.
Pokud vím (informace z loňska), tak FIO má na každé pobočce člověka, který má na starosti akcie a hypotéky, takže problém by být už neměl.
Je třeba pochopit politiku Fia - jejich dominantní zisk tvoří právě akcie, příjmy z bankovnictví pro ně nejsou prioritou.
Pokud člověk potřebuje "full sevice", pak Fio není vhodnou volbou. To spíš ČS, RB apod.
pokud takovy produkt banka poskytuje, ma na to mit lidi, kteri tomu rozumi a vi, co maji delat. FIO je nema, nemela ani loni. Potvrzuji predchozi "jen skenuji na centralu" a pridavam "bude stacit smlouva/potvrzeni X, tak teda nakonec jeste Y... no a ta Z uz bude vazne posledni"...
Matka v prosinci poptávala hypotéku u Fia v Mostě a na pobočce byl přímo pán, který má hypotéky na starosti (primárně ale dělá akcie). Je možné, že situace je na každé pobočce jiná.
Jak jsem napsal, Fio je specifická banka a tak je třeba k ní přistupovat. Chcete-li hypotéku, běžte do Hypotéční banky :-)
nejhorší zkušenost mám s ČSOB - do smlouvy dali jinou úrokovou sazbu než byla v nabídce a pak ještě při zrušeném refinancování vyluxovali do nuly běžný účet a prachy na provoz a živobytí vraceli skoro měsíc (reklamace) - chybička se vloudila, omluva žádná, plno dokladů k tomu chtěli....odborníci na entou za poplatky i za "dobrý den".
Proč by to proboha nemělo vůbec smysl? Kolečkem hypoték jsem si před dvěma lety prošel, a nakonec k mému překvapení vyšla nejlépe mBanka - a to ani tak ne úrokem, ten by šel jinde i nižší, ale svou operativností, rychlostí a přístupem. Byť lowcost banka, tak přístup, fundovanost, a celý proces měli zmákly řádově lépe, než klasické banky.
Problém mBank je, že v IB nabízí předschválený úvěr (kontokorent, kreditku...), ale když podáte žádost, tak ji zamítnou a zapíší negativní záznam do bankovního registru. Mně v IB visí předschválený úvěr 300 tisíc, a docela by se mi hodil na opravy bytu, ale bojím se požádat, abych pak neměl záznam, protože se chystám letos jít do hypotéky (chci koupi byt na pronájem), tak chci mít registr čistý a nerisknu si to.
Diskutuje se o tomto problému na fóru mBank, že banka nehraje s klienty v tomto fér hru.