Lidi jsou blbý ale článek zde by měl trochu něco třeba osvětlit. Nestalo se. Je "hezký" srovnat nějaký "funkce" těch účtů dle keců na webech bank. Ale reálné zkušenosti co za ty peníze dostanete? Že něco o víkendu nefunguje ale v bance o víkendu na infolajně nikdo není? Proč to není uvedeno v mínusech? Nebo napsat do "co nabízí - pobočky" když jsou 4 v republice? Jaká je profesionalita lidí na pobočce? Viděli jste vůbec někdy rozdíl mezi člověkem na pobočce KB a tím ve FIO nebo mBank?
Autore - je to odfláknutý článek! A lidi vy bděte - za pár let po pár průserech a reklamacích v bance poznáte co je to za "šmejdy zdarma". Neplatí náhodou i zde že "nejsem tak bohatý abych si kupoval levné věci"? Platí! Ale lidi na to ještě bohužel nepřišli.
Tohle mi připomíná diskusi o spolehlivosti já nevím čehokoliv třeba pračky.
První: "Já mám whirpoolku rok a už je rozbitá".
Druhý (něco jako méďa a fio): "Kecáš - já mám whirpoolku 5 let a maká dobře"
Já uvedl příklad i jasně měřitelných parametrů jako je třeba doba běhu infolajny. K čemu je mi infolajna ve všední den 9-18h když většinu věcí přes net platím o víkendu?
A mimochodem když pozoruji diskuse i okolí a známé tak počet nespokojených lidí třeba s FIO a KB je absolutně +- stejně. Což ale znamená že v KB je těch průserů 10x méně že..
A co všechno platíš přes net o víkendu, když o víkendu mezibankovní převody stejně neprobíhají? A jestli ti neprojde platba kartou na nějakým eshopu, no to většinou ani infolajna velké banky o víkendu na počkání nevyřeší, možná tak si to někam zapíše a v pondělí předá někam dál.
Tak já například platím přes víkend 90% svých plateb. Proto jsem taky před lety skončil u spořitelny, protože jejich net banking byl každý druhý víkend vypnutý. A ne stylem 22-5h ale stylem celá sobota+celá neděle.
A kartou jsem myslím u mbank potřeboval něco akutně cálovat o víkendu. Díky jejich chybě to nešlo ale řešit jsem to mohl kdy? Bingo až v pondělí!
On je trochu rozdíl infolajna a infolajna. Ve Fiu je na ni zbytečný volat, protože si rovnou zavolám do svý pobočky a problém většinou velice rychle vyřeším. U klasické banky se dostanu na na takovýho pracovníka, který nejen nic nevyřeší, ale většinou ani skoro nic neví. To, jestli je infolinka v režimu 7/24 je naprosto nedůležitý.
Moje zkušenosti s tímto FIO zákaznickým servisem je naprosto tristní. Nutnost volat na pobočku považuji za naprostý vysměch. Nejen že je třeba volat v otevírací době, ale současně je zde velká pavděpodobnost, že to nikdo nezvedne, protože zrovna obsluhuje klienta v bance. nakonec se člověk po hodině dovolá, aby mu přepážkový pracovník sdělil, že neví, a musí se zeptat v centrále. Kliente pak se 20x připomínej, jestli už jsme to náhodou nezjistili.
K tomu si připočtěme fakt, že k polovině věcí u většiny banky sjednatelných přes IB je ve FIO potřeba naklusat na pobočku a podespat nějaký debilní papír. Tomu říkám servis. Měřeno cenou času je FIO nejdražší banka v ČR.
Mám mBnak i FIO, oba absolutně bez problémů.
U FIO jeden byl: šla mi zahraniční platba a vrátila se odesílateli. Oba jsme kontaktovali banku a problém způsobilo to, že FIO nepodporovalo platby SEPA, to jsme ale nevěděli. Odesílatel poslal platbu přes TARGET2 a bez problémů. Problém vyřešen během asi hodiny, ochota i profesionalita v obou bankách.
z mbank jsme utekli k Equa. Nový IB a napojení na fakebook opravdu nemusím a nakupování v bývalé NDR máme, díky běžnému účtu v € o něco levnější A sporoúčet v € s1% také není špatný; až bude € za 30 Kč a ono brzy bude, budu na to líp, než kdybych vlastnil Kradouskovy dluhopisy.
Zkušenosti s Raiffeisenbank: špatné, když jsem něco potřeboval, šlo to ztuha nebo vůbec. Účet zrušen.
Zkušenosti s AirBank: lepší, zatím jsem moc nepotřeboval, jednu věc zvládli napodruhé. Mám tam hlavní účet.
Závěr: na ceně služeb až tak moc nezáleží, třeba u ČS je draho a služby stojí za kulové. (Lidi na pobočce v ČS - kolikrát děs a hrůza.)
Ale to je logické už z názvu. Od nízkonákladové banky nikdo nebude čekat full servis se všemi existujícími službami. S Ryanair se také dostanete z bodu A do bodu B, což účel transoportu splní = jste tam. Zpravidla poletíte brzy ráno, nebo pozdě v noci. Pokud chcete na meeting, buď přespíte na letišti, nebo si zvolíte "standardního dopravce" a nepoletíte za 800 Kč dva dny, nýbrž za 4000 ráno tam a večer zpět. S bankami to není jiné.
KB je zrovna příklad banky, která nefunguje. Měl jsem v ní účet od roku 1996. Obsluha na pobočce byla OK, ale jen do doby, kdy zavedli tzv. osobní bankéře, pak šla úroveň banky rapidně dolů.
Totéž internetbanking, ze zahraničí se do něj nedalo přihlásit, protože v internetových kavárnách neumožňují instalovat vlastní software, což KB vyžaduje. V roce 2003 jsem byl půl roku na stáži a protože jsem nebyl schopen se přihlásit do IB a KB tehdy pro telebanking používala jen zelenou linku, na kterou se z ciziny nedalo dovolat, nebyl jsem schopen platit svoje výdaje. Ani rodiče nemohli tehdy příliš pomoct, protože šablony účtů jsem měl zadané v IB.
Asi v roce 2007 jsem objevil FIO a vyzkoušel ho. Tak dokonalý internetbanking neměla v té době žádná banka (možná eBanka, ale ta už neexistovala).
Takže jsem milé KB udělal pápá... V tuto chvíli (rok 2014) nenabízí KB naprosto nic konkurenčního, co by mě přimělo alespoň zauvažovat nad návratem, nebo jen vyzkoušet jejich amatérský IB, který se předpokládám nezměnil, protože stále vyžadují přihlašování certifikátem.
Internetove bankovnictvi Fio banky je v CR jedinecne v tom, ze je stale skutecne internetove. Takze jej lze pouzivat vyhradne pomoci pocitace pripojeneho k Internetu kdekoli na svete. Zadne hratky s priblblymi telefonky a jeste nutnosti vlastnit zdejsi SIM kartu. Pouzivam samozrejme jen vlastni zarizeni.
Co se tyce (pejorativniho) "nizkonakladove", treba v USA jsou takove vsechny :-) Kdyz prijede nekdo z USA sem tak rika ze chape ze nektere veci jsou zde jinak. Co ale zatim nebyl nikdo schopen pochopit, proc mame v bankach nejake poplatky.
Kde se vzala ta urban story, že na západě jsou banky zdarma? Je pravda, že v některých krajinách by bylo hodně neobvyklé za vedení účtu platit (v UK snad nemyslitelné), ale zákazníky můžou oškubou jinde, nejlépe kde to není až tak vidět (zahraniční převod s výlohou SHA stojí taky 10-15 GBP, což levněji dělají i české banky, kurzy v cizích měnách jsou běžně 5 % od středu a pod.) a v některých zemích jsou spíše výjimkou banky, u nichž se neplatí za vedení (v Kanadě je bezpoplatkových bank jako šafránu a ani v USA to rozhodně neplatí plošně).
Já bych se na ten západ až tak neodvolával, rozhodně ne zrovna v bankovnictví. Je to dáno především historickým kontextem, ale my jsem v používání bankovních služeb, jejich uživatelské přívětivosti a i bezpečnosti o hodně dál.
To samé, co se týče poplatků, z vlastní zkušenosti je v USA poplatků o dost více. Na druhou stranu je tam servis na jiné úrovni (ve smyslu pracovníků na pboočkách bank či na infolince, opravdu se Vám snaží pomoc). Obecně se to ale dá srovnat s Air Bank, kde jsem se prozatím rovněž setkal jen s ochotou a snahou nesnáze vyřešit.
Od nizkonakladove banky nelze ocekavat super 24/7 servis, ano plati ze nejsem tak bohaty... blabla jenze zrovna v bankovnim prumyslu to zatim jaksi neplati. Ty super banky totiz za ty prachy mnohdy neposkytujou lepsi sluzby a dle vlastni zkusenosti dokonce HORSI ! Zejmena tedy CS, KB a CSOB - za ty prachy bych ocekaval alespon falesnou ochotu kdyz to technicky nejde (vyresit problem). Uz jsem se setkal s probelemama ktery v nizkonakladovce jdou a v klasicke bance nejdou a to je absurdni. Ja si rad zaplatim za kvalitnejsi sluzbu, ale pardon nebudu za ten bullshit jeste platit :/
Tak ja zase po peti letech opustil FIO, protoze jejich sluzby jsou super pouze do te doby, nez clovek neco potrebuje.
Jakmile zacnes potrebovat napr. hypoteku, ci cokoliv vic sofistikovaneho na pobocce, tak mas smulu. Personal na dotazy cuci jak puk. Pak ti zavolaji "proskoleneho" pracovnika a ted ti odrecituje, co si nasel na netu. Na jakykoliv dotaz nedokaze rozumne odpoved.
Presel jsem do CS, kde mam i hyposku a dostal jsem ucty take zdarma a k tomu jeste sluzby na urovni.
Ale potvrzuji, ze KB kde jsem mel ucet pred FIO je mnohem vic zabrzdena a nechapajici. To je opravdova zabozrouti sebranka idiotu.
Podobné zkušenosti, personál FIO o hypo nic neví, jen skenuje dokumenty a posílá na centrálu ... nakonec hypo zůstala u ČS, jen se zakládal kvůli slevě nový běžný účet tamtéž , inkaso na hypo povoleno od 1. v měsíci , což je vidět i v IB, konzultujeme s osobní bankéřkou splátku ještě za ten poslední měsíc, kdy to má proběhnout z původní banky a jsme ujištěni , že tento měsíc proběhne ještě po staru. Neproběhlo. Volám tedy znovu bankéřce, vyčkejte, my to spravíme. Nakonec po týdnu sraženo z účtu ČS, včetně úroků z prodlení, vzhledem k částce tak na rohlík jsem dál raději neřešil.
Pokud vím (informace z loňska), tak FIO má na každé pobočce člověka, který má na starosti akcie a hypotéky, takže problém by být už neměl.
Je třeba pochopit politiku Fia - jejich dominantní zisk tvoří právě akcie, příjmy z bankovnictví pro ně nejsou prioritou.
Pokud člověk potřebuje "full sevice", pak Fio není vhodnou volbou. To spíš ČS, RB apod.
pokud takovy produkt banka poskytuje, ma na to mit lidi, kteri tomu rozumi a vi, co maji delat. FIO je nema, nemela ani loni. Potvrzuji predchozi "jen skenuji na centralu" a pridavam "bude stacit smlouva/potvrzeni X, tak teda nakonec jeste Y... no a ta Z uz bude vazne posledni"...
Matka v prosinci poptávala hypotéku u Fia v Mostě a na pobočce byl přímo pán, který má hypotéky na starosti (primárně ale dělá akcie). Je možné, že situace je na každé pobočce jiná.
Jak jsem napsal, Fio je specifická banka a tak je třeba k ní přistupovat. Chcete-li hypotéku, běžte do Hypotéční banky :-)
Tady je jedna zkušenost s hypotékou od Fííííjo :-) http://www.mysmas.cz/o-nevstricnosti-nejvstricnejsi-banky-roku-aneb-fiiiiijo-konecne-dobojovano-1-dil
nejhorší zkušenost mám s ČSOB - do smlouvy dali jinou úrokovou sazbu než byla v nabídce a pak ještě při zrušeném refinancování vyluxovali do nuly běžný účet a prachy na provoz a živobytí vraceli skoro měsíc (reklamace) - chybička se vloudila, omluva žádná, plno dokladů k tomu chtěli....odborníci na entou za poplatky i za "dobrý den".
Proč by to proboha nemělo vůbec smysl? Kolečkem hypoték jsem si před dvěma lety prošel, a nakonec k mému překvapení vyšla nejlépe mBanka - a to ani tak ne úrokem, ten by šel jinde i nižší, ale svou operativností, rychlostí a přístupem. Byť lowcost banka, tak přístup, fundovanost, a celý proces měli zmákly řádově lépe, než klasické banky.
Problém mBank je, že v IB nabízí předschválený úvěr (kontokorent, kreditku...), ale když podáte žádost, tak ji zamítnou a zapíší negativní záznam do bankovního registru. Mně v IB visí předschválený úvěr 300 tisíc, a docela by se mi hodil na opravy bytu, ale bojím se požádat, abych pak neměl záznam, protože se chystám letos jít do hypotéky (chci koupi byt na pronájem), tak chci mít registr čistý a nerisknu si to.
Diskutuje se o tomto problému na fóru mBank, že banka nehraje s klienty v tomto fér hru.
Za ty roky jsem prošel soukromě i s firmama snad všechny banky, co v ČR existují. Můžu s klidným svědomím říct, že úroveň i těch bezplatných se vyskytnou občas slabší momenty nebo funkční omezení, ale v podstatě s nimi á mnohem lepší zkušenosti než s těmi "prémiovými" - tam mě mnohokrát vypekli, úroveň personálu mizerná, služby nepoužitelné, jen pořád cálovat a cálovat.
V KB jsem klientem jiz 5let a velke problemy jsem nezaznamenala.,v minulosti jen s prihlasenim do IB.,nicmene od 10/2013 vyreseno.,java neni nutna,certifikat ano.,preferuji bezpečnost.,ci-li certifikat mi nevadi.,mam sveho osobniho bankéře na kterého se mohu vzdy obrátit.Dle meho nazoru je to vzdy o lidech,jejich přístupu,ucet mam zdarma.
mnoho let , hlavne diky me lenosti, jsem byl u CSOB.
Jedna vec mne tam vyhovovala, a to osobni banker, jeden telefon, jeden email a jeden konkretni clovek na ktereho jsem se mohl obratit. Mel jsem stesti na ochotnou pani. Nicmene vseho do casu.
Ted mam ucty u FIO, ZUNO, MBank i AB. Vyuzoivat aktivne 3, MBank ted spi. Kazdou banku vyuzivam trochu jinak, a problemy nikde nejsou. Nicmene nemel bych odbahu mit jen JEDNU tuto banku a v ni mit vsechny penize. Obcas proste neplanovany vypadek, nebo i planovany... apod... s jednou jedinou kartou v penezence... kdyz to prezenu, bych se bal vyjet do mesta. Tudiz, kreditka ZUNO, debetka FIO to jisti. AB SU jako odkladiste nezbytne rezervy.
Zrejme chyba v clanku - hotovostni operace na prepazce jsou ve FIO zdarma. Plati se jen pri vyberu castky nizsi nez 1000 Kc, ale to neni zrovna bezna operace. Neni problem vybrat alespon tu tisicovku.
Text (28.1.2014 19:27): "Na druhé straně je Fio jedinou z nízkonákladových bank, která na svých pobočkách provozuje plnohodnotné služby pokladny. Hotovostní operace pochopitelně nejsou cenově příliš výhodné, možnost provádět je je ale stále velmi cenná."