Má podobnou zkušenost s Českou pojišťovnou. Měl jsem životní pojištění, nahlásil jsem změnu placení na SIPO. Měl jsem doklad o změně, ale pojišťovna ho ztratila. Po roce najedou ostrý dopis, že pokud nezaplatím to toho a toho termínu, bude exekuce. Pojistka mezitím zrušena pro neplacení, protože na SIPO ji pojišťovna (vlastní chybou) nenavedla a upomínky mi chodily na korespondenční adresu, ze které jsem se přestěhoval. Ano, zapomněl jsem to nahlásit, ale SIPO se mi nezměnilo a mělo se to z něj platit.
Nakonec se vše vyřešilo, pojišťovna se omluvila, pojistku reaktivovala a já doplatil zbývající pojistné. A vše nyní dobře funguje.
Podle mě je to hlavně o lidech. Kdo chce, vstřícný krok najde. Kdo nechce, bude se schovávat za pojistné podmínky, zákon a kdo ví co ještě, nasolí vám úroky a soudní výlohy (a přijde o klienta nadobro).
To jste vážně tak hloupý, že jste nepoznal, že si ČP nestahuje pojistné?
A k tomu čtenářskému příspěvku. Pan Pavel je asi nedospělý blbeček, který neví, jak problémy řeší dospělý člověk, Tak prostě uličnicky neplatil pojistné. Místo toho, aby se informoval, jak pojistku zrušit. Ono se to potom pěkně kritizuje, pochopitelně, že za infantilitu Pavla může pojišťovna, kdo jiný, že. Dobře mu tak, že "ho pojišťovna prodala" vymahačům.
Cekal jsem, ze se v diskusi objevi nekdo takovy jako jste Vy. V problematice pojistoven a SIPA jste mozna zbehly, ale treba taky jednou dojedete na neznalost nebo neschopnost v jine oblasti lidskeho byti... A az Vas nekdo "proda vymahacum", vzpomente si na tento svuj prispevek.
Jinak postup pojistovny Vam pripada v poradku - ozvat se po 9 letech, vse resit obycejnou postou (ne doporucene), ozvat se hned prostrednictvim vymahacske firmy?
Ano, souhlasím s broukem. Vždycky se najde nějaký všeználek, který má doktorát, v tomto případě z oblasti pojišťovnictví. Pan XY Chytrý zřejmě nepochopil co autorovi článku opravdu vadilo. A tím byl přístup (zejména etický) dané pojišťovny. Můžete tady nadávat do blbečků komu chcete, pokud vám ale nejsou známy základy slušného chování (podle titulování zřejmě ne) a podnikatelské etiky, najděte si jinou diskuzi kde oslníte svými znalostmi z oblasti financí.
Brouček s kocourkem? Jak vám to spolu šlape, hošani?
Tohle je o prosté blbosti některých lidí. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Není třeba se ve věci dokonale vyznat, stačí mít mozek. Mozek např. napoví, že když v autě něco skřípe a rámusí, tak s ním musím do servisu. A tohle musí normálně uvažujícího napadnout, i když není řidičem-vášnivým motoristou. Stejně tak se normálně myslící musí pozastavit nad tím, co se stane, když nebude platit pojistku. Nebyl přece problém do pojišťovny zavolat.
Jenže on se tak pěkně hází hnůj na ty kurvy z pojišťoven, že jo.
Zajímavá zkušenost, ještě zajímavější debata.
Já měla až do dneška dojem, při pojistka při neplacení vždycky po určité době zanikla. Teď tu čtu, že pojišťovna vymáhá pojistné po 10 letech? To mezitím tu pojistku nezrušila??
Mám dojem, že to jaksi není celé.
Pojišťovna pojistku po neplacení samozřejmě zruší, ale než jí zruší, tak tam bude nabíhat nějaké nezaplacené pojistné a to samozřejmě bude vymáhat (resp. může; zpravidla to nebude dělat, pokud u ní klient má jiné pojistky, aby si ho "nenaštvala").
Záleží na pojistných podmínkách dané smlouvy. Není-li uvedeno jinak, smlouva zaniká po 6 měsících neplacení. Ale pojistné za těch 6 měsíců pojišťovna samozřejmě bude chtít a má na to vymáhání 10 let. Nejde tedy o pojistné za 10 let.
Ale např. u povinného ručení je zákonná úprava odlišná. Při neplacení musí pojišťovna poslat upomínku (není uvedeno po jaké době neplacení) a teprve po nezaplacení té upomínky (tuším po 30 dnech) smí pojistku zrušit.
Ono vše má své pro a proti. Pokud by smlouva automaticky zanikala ihned po prvním nezaplaceném dni (a tyto problémy by pak nevznikaly), tak by zase nastávaly situace, že např. z důvodu chybně zadaného platebního příkazu, opomenutí atd. by klient nedostal pojistnou událost zaplacenou. A tak se našla tato řekněme střední cesta, kdy by lhůta měla být dostatečná pro obě strany. Bohužel nic nenutí pojišťovny příslušné upomínky posílat (zaplacení si má hlídat klient).
Každopádně dobře, že tu tento článek je; já jsem v pojišťovně pracoval a tak vím, že druhá největší blbost, jakou může člověk vůči pojišťovně udělat je sjednat pojistku a tu neplatit (ta první je lhát při uzavírání smlouvy), ale jak je vidět, je spousta lidí, kteří to netuší.
To s temi sesti mesici uz davno neplati, resp. plati to pro smlouvy sjednane do roku 2004 vcetne. To bude asi ten pripad toho ctenare.
Pro vsechny ostatni soucasne sjednavane smlouvy plati to, co jste napsal pro povinne ruceni. Pojistovny to ted maji horsi v tom, ze pokud se jim nepovede sehnat klienta, aby mu dorucily upominku, tak tu smlouvu nemuzou zrusit. Ten dluh pak narusta.
Dobře, pojišťovna smlouvu zrušila. Dotyčný měl zaplatit dlužné pojistné za dobu, co byl pojištěn. Jenže pokud se nemýlím, promlčecí doba jsou 3 roky, u obchodních závazku 4 roky. Jak to, že se jakási dlužná suma vymáhá až po 10 letech?
Problém je i v pojišťovně: kdysi bývalo dobrým zvykem, že se posílaly dopisy. O ukončení smlouvy, o doplacení úvěru a vzájemném vyrovnání... Dneska se tomu pojištovny brání. Prokristovanoho proč? Já taky nemůžu dobýt z pojišťovny dopis, že už není životní pojistka vinkulována ve prospěch stavební spořitelny, i když už je úvěr plně doplacen. To si to nechávají, aby mně na konci pojištění ještě za cosi zkasírovali?
To není problém jenom pojišťoven... Mně třeba Liška odmítá sdělit zůstatek na úvěrovém účtu a v jaké výši se má úvěr splácet (dosud to byl meziúvěr), protože jsem "jen" spoludlužník a informovali o tom dlužníka... Což je exmanželka, která žádné splátky nikdy neplatila a vůbec se mnou nekomunikuje... V případě nesplácení však peníze budou chtít i po mně... Jak logické...
Uživateli co si přeješ zůstat v anonymitě, jak nám to spolu šlape? Docela dobře, na to že se neznáme a nezdrobňujeme slova jako ty. Nebudeš mít spíše problém ty hošane? Stejně jako tvůj druhý všeznalý kolega (mimochodem jak vám to spolu klape?) jsi nepochopil o co v tomto příspěvku šlo a dokonce jsi mi nahrál na reakci. Od toho aby něco v autě neskřípalo a rámuselo existují servisní prohlídky popř. STK atd. Nevěř tomu, že každý kdo si koupí nové auto ví, že musí jít tehdy a tehdy na servisní prohlídku, a proto prodejci aut své klienty upozorňují (emaily, klientskými časopisy, každý dostane k autu blbuvzdornou servisní knížku, kde má napsáno kdy a proč má přijít). Je to odraz toho, že v automobilovém průmyslu (na kterém je ČR závislá) se věci hýbou správným směrem. V oblasti pojišťovnictví, bankovnictví a financí vůbec jsme pořád na světelné roky vzdálení tomu, čemu se na západě říká standardní klientský servis a péče o zákazníka. Kdyby tomu tak bylo i u nás, někdo v pojišťovně by si určitě všimnul toho, že nějaký Pavel neplatí a že to má asi nějaký důvod. Zemřel? Neplatí protože ztratil číslo účtu? Nebo jen zapomněl? Co tak mu zavolat, zeptat se ho kde je problém, jestli je spokojen, s kým uzavřel smlouvu a jestli dobře pochopil všechny podmínky. Je to takový problém??? Pro pány, autory článků typu "Jste blbci a používejte rozum" to pravděpodobně není důležité, tito pánové ale také pravděpodobně neokusili služeb zahraničních bank a pojišťoven. Doporučuji vám všeználci a všudybylové. Takový přístup k zákazníkovi je totiž možný u nás, nebo si myslíte, že v Německu nebo Anglii by se něco podobného stalo a že by to nechala pojišťovna zajít tak daleko? Prodat závazek pochybné exekutorské firmě, která ani neví jakým způsobem se jedná se zákazníkem (viz obyčejný dopis!!!). KULTURA PÁNOVÉ KULTURA TO JE OČ TU BĚŽÍ!!!
Můj příspěvek je mimo téma "nezaplacené pojistné", všem prudičům se předem omlouvám.
To máte na mysli toho, jak ukazuje některým, jaký to jsou jedničky? Nevěděl jsem, že je to lampasák ... To není narážka, jestli je to pravda, tak zase další kozel zahradníkem ... Ale buran každým coulem to je. A ministr obrany zase nevoják ...
Za socíku taky byl jednu pětiletku ministr školství, druhou pětiletku stejná osoba jako ministr hutnictví a těžkého strojírenství a jak se to při převratu tvrdě odsuzovalo ... Tuším, že ministr Němec byl taky jednou ministrem pro místní rozvoj, pak snad spravedlnosti a možná takových "škatulata hejbejte se" bylo po 89. víc.
Ano, myslím premiéra, za kterého by se v civilizované zemi všichni museli stydět, absolventa bolševického vojenského gymnázia, jehož vzdělání ovšem podle oficiálního životopisu začalo až na VUT Brno...
"V oblasti pojišťovnictví, bankovnictví a financí vůbec jsme pořád na světelné roky vzdálení tomu..."
Podívej se dnes na zprávy, jak to ZÁPADĚ vypadá v oblasti pojišťovnictví, bankovnictví a financí vůbec
Ano vidím a nechává mě to naprosto klidným, protože krize přicházejí a odcházejí. A nemocné banky a další finanční ústavy s nimi. Trh se pročístí a je zase o mnoho silnější. Finanční krize ale nijak nesouvisí s touto diskuzí, možná jste si spletl diskuzní vlákno...
Nespletl, ale strašně se mi líbí řeči typu: „tohle by se na Západě stát nemohlo“ (a objevuje se to v diskuzi za každým druhým článkem). Jsi si jistý, že na Západě nevymáhají pohledávky po 10 letech, neupomínají mrtvého, nevyžadují nepatrné částky?
Děkuji za dotaz. Jsem si jistý. Tamější péče o zákazníky neumožňuje, aby s toto stalo. Konkurenční boj je natolik tvrdý, že podobný "Pavlův" případ, by byl velice ostře odsouzen a daná společnost by měla co vysvětlovat. Nějaké vyjádření pana mluvčího z pojišťovny...to je jenom výsměch. Za Pavla mluví fakta. Myslím, že s nikým nebude polemizovat o své chybě. Dokonce ji sám připouští. Vadí mu neomalené a křupanský přístup pojišťovny. Za pana mluvčího mluví marketingové kecy a snaha to zabalit. Ostatně většina lidí mu to tady i sežrala. Dokud se nenaučíme nahlas říkat o to, co si zasloužíme dostávat, podnikatelské prostředí se u nás nezmění. Hawk.
"Jsem si jistý." No comment. Tuhle jistotu máte odkud, JPP nebo Rádio Jerevan? Buďte ujištěn, že velká firma si s Vámi vytře zadek na tom Vašem opěvovaném Západě úplně stejně tak, jako tady.
Vážený pane splést se může naprosto každý.Jak řekl již klasik,nikdo není dokonaný.Souhlasím s Kocourem a Broukem.
Otázka pro Vás.Vy jste nikdy nic nezkazil,či nespletl,nebo neopoměl,vážně ne?
Nikdo tady nic nehází,jen se pánové dělí o životní zkušenosti.
no já bych myslel, že solidní pojišťovny když zjistí neplacení pojistného, tak smlouvu prostě zruší a více již pojistníka nepojistí. vymáhat nějako desetikorunové nedoplatky exekutorem je křupanství.
Pavel měl platit. A hotovo. Nebo se informovat, jak pojistku zrušit. Dluhy se normálně (nejen v pojišťovnictví) prodávají vymahačům. A dluh vzniknul, protože Pavel neplatil. Takže neplatit ano, ale když je problém, tak najednou je špatnej někdo jinej.