Má podobnou zkušenost s Českou pojišťovnou. Měl jsem životní pojištění, nahlásil jsem změnu placení na SIPO. Měl jsem doklad o změně, ale pojišťovna ho ztratila. Po roce najedou ostrý dopis, že pokud nezaplatím to toho a toho termínu, bude exekuce. Pojistka mezitím zrušena pro neplacení, protože na SIPO ji pojišťovna (vlastní chybou) nenavedla a upomínky mi chodily na korespondenční adresu, ze které jsem se přestěhoval. Ano, zapomněl jsem to nahlásit, ale SIPO se mi nezměnilo a mělo se to z něj platit.
Nakonec se vše vyřešilo, pojišťovna se omluvila, pojistku reaktivovala a já doplatil zbývající pojistné. A vše nyní dobře funguje.
Podle mě je to hlavně o lidech. Kdo chce, vstřícný krok najde. Kdo nechce, bude se schovávat za pojistné podmínky, zákon a kdo ví co ještě, nasolí vám úroky a soudní výlohy (a přijde o klienta nadobro).
To jste vážně tak hloupý, že jste nepoznal, že si ČP nestahuje pojistné?
A k tomu čtenářskému příspěvku. Pan Pavel je asi nedospělý blbeček, který neví, jak problémy řeší dospělý člověk, Tak prostě uličnicky neplatil pojistné. Místo toho, aby se informoval, jak pojistku zrušit. Ono se to potom pěkně kritizuje, pochopitelně, že za infantilitu Pavla může pojišťovna, kdo jiný, že. Dobře mu tak, že "ho pojišťovna prodala" vymahačům.
Cekal jsem, ze se v diskusi objevi nekdo takovy jako jste Vy. V problematice pojistoven a SIPA jste mozna zbehly, ale treba taky jednou dojedete na neznalost nebo neschopnost v jine oblasti lidskeho byti... A az Vas nekdo "proda vymahacum", vzpomente si na tento svuj prispevek.
Jinak postup pojistovny Vam pripada v poradku - ozvat se po 9 letech, vse resit obycejnou postou (ne doporucene), ozvat se hned prostrednictvim vymahacske firmy?
Ano, souhlasím s broukem. Vždycky se najde nějaký všeználek, který má doktorát, v tomto případě z oblasti pojišťovnictví. Pan XY Chytrý zřejmě nepochopil co autorovi článku opravdu vadilo. A tím byl přístup (zejména etický) dané pojišťovny. Můžete tady nadávat do blbečků komu chcete, pokud vám ale nejsou známy základy slušného chování (podle titulování zřejmě ne) a podnikatelské etiky, najděte si jinou diskuzi kde oslníte svými znalostmi z oblasti financí.
Brouček s kocourkem? Jak vám to spolu šlape, hošani?
Tohle je o prosté blbosti některých lidí. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Není třeba se ve věci dokonale vyznat, stačí mít mozek. Mozek např. napoví, že když v autě něco skřípe a rámusí, tak s ním musím do servisu. A tohle musí normálně uvažujícího napadnout, i když není řidičem-vášnivým motoristou. Stejně tak se normálně myslící musí pozastavit nad tím, co se stane, když nebude platit pojistku. Nebyl přece problém do pojišťovny zavolat.
Jenže on se tak pěkně hází hnůj na ty kurvy z pojišťoven, že jo.
Zajímavá zkušenost, ještě zajímavější debata.
Já měla až do dneška dojem, při pojistka při neplacení vždycky po určité době zanikla. Teď tu čtu, že pojišťovna vymáhá pojistné po 10 letech? To mezitím tu pojistku nezrušila??
Mám dojem, že to jaksi není celé.
Pojišťovna pojistku po neplacení samozřejmě zruší, ale než jí zruší, tak tam bude nabíhat nějaké nezaplacené pojistné a to samozřejmě bude vymáhat (resp. může; zpravidla to nebude dělat, pokud u ní klient má jiné pojistky, aby si ho "nenaštvala").
Záleží na pojistných podmínkách dané smlouvy. Není-li uvedeno jinak, smlouva zaniká po 6 měsících neplacení. Ale pojistné za těch 6 měsíců pojišťovna samozřejmě bude chtít a má na to vymáhání 10 let. Nejde tedy o pojistné za 10 let.
Ale např. u povinného ručení je zákonná úprava odlišná. Při neplacení musí pojišťovna poslat upomínku (není uvedeno po jaké době neplacení) a teprve po nezaplacení té upomínky (tuším po 30 dnech) smí pojistku zrušit.
Ono vše má své pro a proti. Pokud by smlouva automaticky zanikala ihned po prvním nezaplaceném dni (a tyto problémy by pak nevznikaly), tak by zase nastávaly situace, že např. z důvodu chybně zadaného platebního příkazu, opomenutí atd. by klient nedostal pojistnou událost zaplacenou. A tak se našla tato řekněme střední cesta, kdy by lhůta měla být dostatečná pro obě strany. Bohužel nic nenutí pojišťovny příslušné upomínky posílat (zaplacení si má hlídat klient).
Každopádně dobře, že tu tento článek je; já jsem v pojišťovně pracoval a tak vím, že druhá největší blbost, jakou může člověk vůči pojišťovně udělat je sjednat pojistku a tu neplatit (ta první je lhát při uzavírání smlouvy), ale jak je vidět, je spousta lidí, kteří to netuší.
To s temi sesti mesici uz davno neplati, resp. plati to pro smlouvy sjednane do roku 2004 vcetne. To bude asi ten pripad toho ctenare.
Pro vsechny ostatni soucasne sjednavane smlouvy plati to, co jste napsal pro povinne ruceni. Pojistovny to ted maji horsi v tom, ze pokud se jim nepovede sehnat klienta, aby mu dorucily upominku, tak tu smlouvu nemuzou zrusit. Ten dluh pak narusta.
Dobře, pojišťovna smlouvu zrušila. Dotyčný měl zaplatit dlužné pojistné za dobu, co byl pojištěn. Jenže pokud se nemýlím, promlčecí doba jsou 3 roky, u obchodních závazku 4 roky. Jak to, že se jakási dlužná suma vymáhá až po 10 letech?
Problém je i v pojišťovně: kdysi bývalo dobrým zvykem, že se posílaly dopisy. O ukončení smlouvy, o doplacení úvěru a vzájemném vyrovnání... Dneska se tomu pojištovny brání. Prokristovanoho proč? Já taky nemůžu dobýt z pojišťovny dopis, že už není životní pojistka vinkulována ve prospěch stavební spořitelny, i když už je úvěr plně doplacen. To si to nechávají, aby mně na konci pojištění ještě za cosi zkasírovali?
To není problém jenom pojišťoven... Mně třeba Liška odmítá sdělit zůstatek na úvěrovém účtu a v jaké výši se má úvěr splácet (dosud to byl meziúvěr), protože jsem "jen" spoludlužník a informovali o tom dlužníka... Což je exmanželka, která žádné splátky nikdy neplatila a vůbec se mnou nekomunikuje... V případě nesplácení však peníze budou chtít i po mně... Jak logické...
Uživateli co si přeješ zůstat v anonymitě, jak nám to spolu šlape? Docela dobře, na to že se neznáme a nezdrobňujeme slova jako ty. Nebudeš mít spíše problém ty hošane? Stejně jako tvůj druhý všeznalý kolega (mimochodem jak vám to spolu klape?) jsi nepochopil o co v tomto příspěvku šlo a dokonce jsi mi nahrál na reakci. Od toho aby něco v autě neskřípalo a rámuselo existují servisní prohlídky popř. STK atd. Nevěř tomu, že každý kdo si koupí nové auto ví, že musí jít tehdy a tehdy na servisní prohlídku, a proto prodejci aut své klienty upozorňují (emaily, klientskými časopisy, každý dostane k autu blbuvzdornou servisní knížku, kde má napsáno kdy a proč má přijít). Je to odraz toho, že v automobilovém průmyslu (na kterém je ČR závislá) se věci hýbou správným směrem. V oblasti pojišťovnictví, bankovnictví a financí vůbec jsme pořád na světelné roky vzdálení tomu, čemu se na západě říká standardní klientský servis a péče o zákazníka. Kdyby tomu tak bylo i u nás, někdo v pojišťovně by si určitě všimnul toho, že nějaký Pavel neplatí a že to má asi nějaký důvod. Zemřel? Neplatí protože ztratil číslo účtu? Nebo jen zapomněl? Co tak mu zavolat, zeptat se ho kde je problém, jestli je spokojen, s kým uzavřel smlouvu a jestli dobře pochopil všechny podmínky. Je to takový problém??? Pro pány, autory článků typu "Jste blbci a používejte rozum" to pravděpodobně není důležité, tito pánové ale také pravděpodobně neokusili služeb zahraničních bank a pojišťoven. Doporučuji vám všeználci a všudybylové. Takový přístup k zákazníkovi je totiž možný u nás, nebo si myslíte, že v Německu nebo Anglii by se něco podobného stalo a že by to nechala pojišťovna zajít tak daleko? Prodat závazek pochybné exekutorské firmě, která ani neví jakým způsobem se jedná se zákazníkem (viz obyčejný dopis!!!). KULTURA PÁNOVÉ KULTURA TO JE OČ TU BĚŽÍ!!!
Můj příspěvek je mimo téma "nezaplacené pojistné", všem prudičům se předem omlouvám.
To máte na mysli toho, jak ukazuje některým, jaký to jsou jedničky? Nevěděl jsem, že je to lampasák ... To není narážka, jestli je to pravda, tak zase další kozel zahradníkem ... Ale buran každým coulem to je. A ministr obrany zase nevoják ...
Za socíku taky byl jednu pětiletku ministr školství, druhou pětiletku stejná osoba jako ministr hutnictví a těžkého strojírenství a jak se to při převratu tvrdě odsuzovalo ... Tuším, že ministr Němec byl taky jednou ministrem pro místní rozvoj, pak snad spravedlnosti a možná takových "škatulata hejbejte se" bylo po 89. víc.
Ano, myslím premiéra, za kterého by se v civilizované zemi všichni museli stydět, absolventa bolševického vojenského gymnázia, jehož vzdělání ovšem podle oficiálního životopisu začalo až na VUT Brno...
"V oblasti pojišťovnictví, bankovnictví a financí vůbec jsme pořád na světelné roky vzdálení tomu..."
Podívej se dnes na zprávy, jak to ZÁPADĚ vypadá v oblasti pojišťovnictví, bankovnictví a financí vůbec
Ano vidím a nechává mě to naprosto klidným, protože krize přicházejí a odcházejí. A nemocné banky a další finanční ústavy s nimi. Trh se pročístí a je zase o mnoho silnější. Finanční krize ale nijak nesouvisí s touto diskuzí, možná jste si spletl diskuzní vlákno...
Nespletl, ale strašně se mi líbí řeči typu: „tohle by se na Západě stát nemohlo“ (a objevuje se to v diskuzi za každým druhým článkem). Jsi si jistý, že na Západě nevymáhají pohledávky po 10 letech, neupomínají mrtvého, nevyžadují nepatrné částky?
Děkuji za dotaz. Jsem si jistý. Tamější péče o zákazníky neumožňuje, aby s toto stalo. Konkurenční boj je natolik tvrdý, že podobný "Pavlův" případ, by byl velice ostře odsouzen a daná společnost by měla co vysvětlovat. Nějaké vyjádření pana mluvčího z pojišťovny...to je jenom výsměch. Za Pavla mluví fakta. Myslím, že s nikým nebude polemizovat o své chybě. Dokonce ji sám připouští. Vadí mu neomalené a křupanský přístup pojišťovny. Za pana mluvčího mluví marketingové kecy a snaha to zabalit. Ostatně většina lidí mu to tady i sežrala. Dokud se nenaučíme nahlas říkat o to, co si zasloužíme dostávat, podnikatelské prostředí se u nás nezmění. Hawk.
"Jsem si jistý." No comment. Tuhle jistotu máte odkud, JPP nebo Rádio Jerevan? Buďte ujištěn, že velká firma si s Vámi vytře zadek na tom Vašem opěvovaném Západě úplně stejně tak, jako tady.
Vážený pane splést se může naprosto každý.Jak řekl již klasik,nikdo není dokonaný.Souhlasím s Kocourem a Broukem.
Otázka pro Vás.Vy jste nikdy nic nezkazil,či nespletl,nebo neopoměl,vážně ne?
Nikdo tady nic nehází,jen se pánové dělí o životní zkušenosti.
no já bych myslel, že solidní pojišťovny když zjistí neplacení pojistného, tak smlouvu prostě zruší a více již pojistníka nepojistí. vymáhat nějako desetikorunové nedoplatky exekutorem je křupanství.
Pavel měl platit. A hotovo. Nebo se informovat, jak pojistku zrušit. Dluhy se normálně (nejen v pojišťovnictví) prodávají vymahačům. A dluh vzniknul, protože Pavel neplatil. Takže neplatit ano, ale když je problém, tak najednou je špatnej někdo jinej.
Podobný případ jako výše popisované se mi stal u ČESKÉ POJIŠŤOVNY.Když ptáčka lapají pěkně mu zpívají. Měl jsem životní pojištění částečně hrazené zaměstavatelem. Při sjednávání smlouvy jsem byl ujišťován o bezproblémovém případném převedení na jiného zaměstnavatele. Samozřejmě když výše jmenované nastalo jako když se voda slehne. Takže nějaké splátky zůstali takzvaně viset. A to nej na závěr, když už jsem konečně rozjel pravidelné splátky ČESKÁ POJIŠŤOVNA se zachovala skvěle pojistku mi bez náhrady zrušila. Při následné korespodndenci mi bylo oznámeno "neshledali jsme právní důvody..." Morální právo je pro ČESKOU POJIŠŤOVNU bezceným žvástem.
O Ceske pojistovne skoda mluvit. Me vice nez rok zaplavovala schranku nejruznejsimi upominkami, pohruzkami exekuci atd. za pojistne odpovednosti za skodu zpusobenou vykonem povolani babicky, ktera pred vice nez dvema lety zemrela! Jiz po prvni upomince byli pisemne upozorneni, ze pojisteny zemrel, to ale nebylo nic platne. Upominky chodily dal pravidelne, za "dluznou" castku ve vysi cca 150.- Kc nevahala CP utratit na postovnem nejmene trojnasobek.
Skoncilo to az pote, co jsem zaslal nelichotivy dopis predsedovi predstavenstva spolu s kopii umrtniho listu a zadosti, necht dalsi korespondenci smeruje na Olsansky hrbitov.
Lepsi, kdyz chodi upominky - clovek alespon vi, ze se neco deje a da se to v klidu resit. Horsi je, kdyz prijde rovnou exekutor, ktery ani poradne nevi, za co ze ten dluh je...
Souhlasím. Stal se mi podobný případ s ING. Měl jsem to o to horší, že jsem svou smlouvu s nimi nikdy porádně neviděl, dostal jsem do ruky až dodatečně nevyplněný formulář.
S uzavřením smluv nám tenkrát ve firmě "pomáhali" pracovníci Fincentra a když jsem se vrátil z delší dovolené, dozvěděl jsem se, že mám smlouvu také, že ji za mě podepsali sami. Prý to nemohlo počkat, protože byla nějaká akce.
Zrušit tu smlouvu trvalo rok a půl a po zrušení jsem se dozvěděl, že ty smlouvy byly pro zákazníky "stašně nevýhodné" a že existoval pokyn vše zdržovat :(
To s tim ING, to tam beztak sjednavali naci "prodejci" nejake multilevlove spol. zase tak vyhodny akce nebyvaji. a kazdy poradce i ti "poradci" v MLM maji za povinnost kazdeho klienta overit, takze se nemuze stat ze nekomu sjednaji smlouvu bez jeho pritomnosti!! a navic pokud ste to ani nepodepsal, tak ste se mohl obratit na soudniho znalce, bo pozadat o prezkoumani... Jelikoz ti vazeni "poradci" si vas neoverili, protozeste byl pryc a i kdyz se jim treba podarilo sehnat cislo obcanky, tak stejne dopustili k tomu aby smlouva byla podepsana ne vami, ale nekym jinym a za to musi nest oni zodpovednost... A ne zebych hajil ING, ale chvili sem tam delal, mozna to tak nebylo vsude, ale u nas si nikdo nic takovyho neovolil udelat... zato co mam zkusenosti s MLM tak tam je to beznou praxi...
Pojistku lze tzv. převést na nového zaměstnavatele. Pokud ten bude ochoten na ni přispívat. To je snad jasný. Po novém zaměstnavateli taky nemůžu poptávat stravenky, služební auto a telefon jenom proto, že u předchozího jsem tyhle výhody využíval.
Já mám taky špatné zkušenosti s Českou Pojišťovnou. Uzavřel jsemu nich pojištění s roční platbou, jiné nešlo. ale z různých důvodů jsem zaplatil jen část. Po nějaké době přišla upomínka, ale taky zároveň zmizel důvod, proč bych měl být pojištěn, tak jsem pojištění u pracovníka ukončil a byl jsem ubezpečen, že je to všechno a Česká po mně nic nechce. Ještě za několik měsíců potom jsem probíral smlouvy, tak jsem se pro jistotu zeptal jen telefonicky, bohužel, na informační linku České pojišťovny na tuto svou konkrétní smlouvu a zase jsem byl ubezpečen, že pojišťovna po mně nic nechce. Za půl roku přišel od soudu platební výměr na dlužnou částku plus navíc poplatky asi 1000 Kč plus asi 8000 kč odměna advokátovi. Všechno formálně v pořádku, protože upomínku jsem dostal a to, že mně tvrdili, že u ČP nemám žádné dluhy, jsem nemohl prokázat.
Největší sranda na tom je ta, že kdybych dostal po ukončení smouvy od ČP jakékoliv avízo, že jim něco dlužím, hned bych to zaplatil. Druhá sranda je ta, že na tom kromě advokáta kdesi v opačném koutu republiky, který za 8 K odměny napsal podle šablony jeden dopis na tom v podstatě nikdo nevydělal. Já bych ty peníze zaplatil i tak a teď to beru takovým způsobem, že mně Česká pojišťovna těch asi 10 K korun dluží. Takže až ke mně přijde nějaký zástupce ČP a bude mně prodávat nějaké pojištění či jiný finanční produkt, podepíšu jen v případě, že na tom ve srovnání s konkurencí těch 10 K dostanu zpátky. A to nevím, jestli se něco takového dá udělat, takže s největší pravděpodobností už nikdy nebudu klientem České Pojišťovny.....
Tak ten se povedl. Takže když si necháte postavit dům, tak firmě "z různých důvodů zaplatíte jen část". Stejný postup asi zvolít při nákupu čehokoli. Tak se prostě nepojišťujte, když na to nemáte.
To je mně jasné. Občas se to ale prostě nepovede zaplatit všechno, ono taky něco nečekaně kikslo a musel jsem to řešit takhle. Podstatné je to, že jsem byl v podstatě dvakrát slovně informován o tom, že nic už platit nemusím a za pár měsíců přišel ten příkaz. Neměl jsem se spokojit se slovním ujištěním , ale měl jsem si to vyžádat písemně, holt každá zkušenost něco stojí.
Ono to šlo řešit změnou četnosti placení z ročního třeba na čtvrtletní... BTW když si koupíte auto, zaplatíte část, pak Vám prodejce řekne, že zbytek už platit nemusíte, tak tomu budete nepochybně také věřit, že?
Gratuluji. Takovou pitomost jako srovnávat travalé zakoupení fyzické věci - auta - s časově omezeným sjednáním nehmotné služby - pojištěním - to by mě jenom tak nenapadlo.
Mě osobně připadá možné, že když nebudu službu čerpat po původně zamýšlenou dobu, že je možné, že mi poskytovatel služby umožní neplatit původně zamýšlenou částku. Pochopitelně budu čekat, to nebude přímo úměrné, ale když mi prodejce například řekne, že to co už jsem zaplatil pokrývá to co jsem odebral, tak proč bych mu proboha neměl věřit?
Vidím, že logika nebude Vaší silnou stránkou... Auto zakoupíte na trvalo = musíte zaplatit celou jeho cenu, pojistku zakoupíte na rok = musíte zaplatit pojištění na rok, je to tak nepochopitelné?
S Vaší důvěrou v prodejce z Vás musí mít nezřízenou radost prodejci zázračných vysavačů, nádobí, přípravků na zhubnutí...
Pojistku zakoupíte na rok, ale rozhodnete se nebýt pojištěn celý rok. Prodejce pojistku předčasně zruší a doplacení na celý rok nepožaduje.
Mě to logické připadá a logika mezi mé silné stránky spíše patří.
Jestli se mi snažíte říct, že prodejci ČP jsou podvodníci, kterým není radno věřit nos mezi očima, tak Vám děkuji za informaci. Přeji hezký den.
Možná Vás to překvapí, ale existuje dokonce zákon o POV, existuje zákon o pojistné smlouvě... Takže se klidně můžete rozhodnout, že nebudete pojištěn celý rok, ale pokud to není podle zákonů, pojistku prostě na ten rok zaplatíte. Fakt je to tak nepochopitelné?
A ujišťuji Vás, že podvodníci jsou prodejci všech pojišťoven, nikoliv jenom ČP. Nebo vy byste jako prodejce ČP přesvědčoval klienta, ať si nějaké pojištění sjedná u konkurence, že tam je to daleko výhodnější?
Pojistná smlouva byla sjednána na rok, pojišťovna tedy měla podle těchto zákonů právo vyžadovat pojistné za celý tento rok. Ale ne povinnost. Takže pokud klient ztratil důvod po většinu doby toto pojištění mít a bylo tady jednání s zástupcem pojišťovny, které by se dalo i presentovat jako jednání o předčasném ukončení pojištění, mohla by taky existovat dohoda o předčasném ukončení tohoto pojištění, kdy by pojišťovna mohla vrátit část pojistného nebo netrvat na doplacení. To není nic proti těm zákonům, a možné to je. Bohužel jsem to měl požadovat písemně, protože za pár měsíců nějaký jiný pracovník v jiném oddělení ČP evidentně měl názor na věc jiný.
Dohoda samozřejmě možná je, je to jeden ze způsobů ukončení smlouvy podle zákona. Ovšem používá se hlavně v případech, kdy chcete smlouvu ukončit a uzavřít jinou, pochybuji, že by Vám některá pojišťovna ukončila smlouvu dohodou jen proto, že jste si to rozmyslel...
Tak koukám po chvíli do diskuze a fakt koukám. Takže možné to je, jenom se to tak obvykle nepoužívá.
Takže to opravdu není o logice, jak jste se tady vy (nebo jiný anonym) snažil vehementně tvrdit.
Česká pojišťovna v řadě případů využíá nějaký ten zádrhel při placení pojistného a velice ráda vám pojistku zruší. Týká se to hlavně pro ni nevýhodných pojistek uzavřených za socialismu nebo těsně po revoluci. Ty jsou výhodné pro klienta tím, že mají zaručeno výhodné zhodnocení, které u nových pojistek není. Nebo se snaží klienta obalamutit tím, že má pro něj výhodnější produkt a ten starý ať zruší. Několika známým se stalo, že např. přecházeli na jiný způsob placení pojistného a přesto tam vznikl nějaký nedoplatek. Nevím, zda ČP má povinnost posílat upomínky doporučeně (mě osobně taky jednou přišla, a to jako obyčejá zásilka), známí tvrdí, že nic neobdrželi a pak jim přišlo vyrozumění, že pro nezaplacení je pojistka zrušená. A týkalo se to právě těch výhodných, socialistických pojistek.
Mne se stalo:
mám životní pojistku uzavřenou za socialismu. Jednoho podvečera telefonát jménem České pojišťovny: jde nám jen a jen o blaho klientů, vaše pojistka je zastaralá a rádi bychom Vám ji změnili na výhodnější. Chtěl jsem schůzku na pobočce pojišťovny. Prý abych se nemusel obtěžovat a docházet do pobočky, tak někde doma. Zásadně domů nevpouštím pojišťováky, dealery hrnců a jim podobnou chamraď. Následovalo několik schůzek na zahradě /ještě by mohli nabízet pojištění nemovitosti .../a já si mezitím zjišťoval podrobnosti. Věděl jsem již od začátku, že na 99,9 % na změnu nepřistoupím. Nemělo jít o vylepšení stávající pojistky, ale o pojistku zcela novou - Dynamik - a samozřejmě tu starou zrušit. Po prodejkyni (která snad ani nebyla zaměstnankyní ČP, ale byla perfektně vybavena názornými grafy a modelovými případy) jsem požadoval, aby mi sdělila klady i zápory, vysvětlil jí, že takové vnucování pro blaho klienta nemám rád a že se takto pojišťovna o mne měla starat, když mi vzniknul výše zmiňovaný údajný nedoplatek na splátce pojištění. No, asi jsem jí to neříkal dost jasně, stále na mne chrlila jen klady. Zápory to prý žádné nemá. Já z internetu věděl, že u nového pojištění přijdu o garantované zhodnocení, které je u starých smluv dáno. Tudíž na tom tratím. Tak když ona na mne takto, tak já taky tak. Jezdila za mnou vytrvale, ta provize asi stála za to. Sousedi si asi mysleli, že mám milenku. Když mne to pak už nudilo, řekl jsem ji, že s ní nic neuzavřu, protože mi zamlčela podstatné zkutečnosti. Byla z toho očividně nakrklá, ztráta času a projetý benzín a k tomu žádný uzavřený obchod asi udělaly své.
Proto pokud mohu radit a nějaký rejpal-bouchač smluv mne tady za to nenapadne: nechte to při starém; pokud má vám nabízený produkt takové supervlastnosti, tak si sjednejte nově i ten, ale starý nechte dožít. Pokud pravidelně platíte, neměli by mít možnost vám pojistku vypovědět.
Co se týče upomínek, ještě jeden postřeh. Proběhlo to i v TV, ale týkalo se to pojišťovny zdravotní. Klient něco nezaplatil, ale nebyl pojišťovnou vyrozuměn, že něco dluží - prý zákon tuto povinnost neukládá. Tak mu tam naskákaly velké úroky z prodlení (nebo penále ?) a tuto skutečnost se dozvěděl až po dlouhé době - už si nepamatuji, zda dostal nějaký dopis od exekutora nebo to zjistil při nějakém jednání na pojišťovně, ale zkrátka z malé částky se vyklubal obrovský dluh.
Taky dvě zkušenosti: po jedné z nich nikomu neumožňuju inkaso z účtu. Co se mi má kdo vrtat v účtu, to je můj problém. I inkaso u úvěru ze stavebního spoření jsem převedla na platbu (protože mi neumožnili vyšší splátky, hlavně že si budou inkasovat a já budu další separátní platbou doplácet vyšší částku, abych to pak hůř dávala dohromady. Ještě že tu platbu nechtěli v destikorunách, to bych to nedala dohromady vůbec). U inkasa můžu já zapomenout, že oni si to měli stáhnout a nestáhli nebo si stáhli víc nebo míň, prostě se s tím nehodlám zabývat. Kdysi, těsně po revoluci, si takto ČP nestáhla inkasem splátku pojistného a pojistku, tu starou komunistickou, mi následně pro neplacení zrušila. Šla jsem ke konkurenci a měla jsem najednou i výhodnější podmínky. Bylo to pojištění nemovitosti, takže jsem byla nakonec i ráda, ale nakrklo mně, že to bylo provedeno zrovna tímto způsobem.
Ta druhá zkušenost byla se zdravotní pojišťovnou: byla jsem zaměstnanec. Najednou dopis a v něm faktura s pětimístnou sumou za několik let neplaceného pojistného + vysoké penále. Zašla jsem na mzdovku a tam se ukázalo, že milá pojišťovna si mne jeden měsíc zaevidovala jako zaměstnance a k poslednímu dni měsíce mne zase ze stavu vypsala. V platbách zdravotním pojišťovnám je taky binec, podniky uvádějí souhrnnou měsíční sumu, ale ne jednotlivé pracovníky, za které platí, takže na chybu se kolikrát přijde po hodně dlouhé době. Zaměstnanec se jen přihlašuje nebo odhlašuje nebo se mu mění stav (např. MD). V době počítačů a sledování kdejaké blbiny by to třeba nebylo zas až tak od věci.