Vlákno názorů k článku Než pošlete své dítě na lyžařský výcvik od cumil - Tady jde opravdu o něco jiného než dělat...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 1. 2009 5:50

    cumil (neregistrovaný)
    Tady jde opravdu o něco jiného než dělat z dětí lyžařské reprezentanty. Je to především pobyt na horách, pro některé i v extrémních podmínkách (děcka co nevytahly paty z města). Naučit se trochu lyžovat je podobně náročné fyzicky a psychicky jako se naučit plavat. Ten, kdo se s tím neseznami uz jako dítě, ten nemá prakticky šanci se to naučit v dospělém věku - především kvůli psychické blokaci (strachu). Tím, že se zrušila vojna, tak tyto vycviky jsou pro některé jediným adrenalinem v jejich životě :-)
  • 23. 1. 2009 8:00

    anonymní
    Zrovna tak můžete chtít po lidech, aby vytáhli paty z města a učili se sjíždět vodu, potápět, střílet pistolí, bungee jumping, běhat maraton, bruslit nebo jezdit na kole.
    »Ten, kdo se s tím neseznami uz jako dítě, ten nemá prakticky šanci se to naučit v dospělém věku« - a proč by se to měl učit jako dospělý? Pokud k tomu najde vztah, a nechce to dělat pro peníze, je vždy čas na to začít. Vidíme spoustu dětí, co je rodiče nutí už od děctví do nějakých pitomostí, a ty děti jsou časem nešťastní, uteče ji dětsví, které ani pořádně neprožily. Navíc jim vyberou něco, co se většinou líbí rodičům, ale ne už tak dětem. Naopak, děti, až dostanou rozum, si sami něco zvolí, byť je to již v dospěláckém věku.
    Já osobně, do čeho mne v mládí nutili, nyní vyloženě nesnáším. A lyžování k tomu zcela jistě patří.
    Správně jste to přirovnal k vojně. A kdo měl (nebo má) vojnu rád? Pokud se kouknu na nějakého dnešního profesionálního vojáka zblízka, zjistím, že je to svým způsobem debil s vypatlaným mozkem neumějící nic jiného kloudného, než zabíjet. Jeden má rád komínky, druhý by furt zabíjel, třetí by furt pochodoval, čtvrtý řve jak gestapo, pátý stále šekoho osahává svými bojovými hmaty ... no občas na veřejnost prosáknou nechutnosti typu šikana nepřítele či podřízeného, pokud není válka, nemají se tihle cvoci kde realizovat ve svých úchylkách, tak to zkouší na jiných. A zrovna tak podobně se chovají instruktoři na horách, kteří chtějí mít za každou cenu z dětí mistry světa, a když to nezvládají, tak je mnohdy ztrapňují, jako kdyby kvůli tomu, že neumí, měl být konec světa. A takovýto přístup jsem zažil nejen já, manželka či brácha, ale s kým si na téma nucení do nečeho povídám, tak i mnoho dalších známých a příbuzných, kteří "odolali" vnucovacím metodám.
  • 23. 1. 2009 11:25

    limacek (neregistrovaný)
    Já na lyžařským výcviku nevidím nic špatnýho. My jsme byli poprvé v 7 třídě a pak, protože to bylo fajn jsme se rozhodli jezdit každý rok místo letního výletu. Podle mě tady nejde o to naučit se lyžovat, ale vypadnout ze školního stereotypu, užít si hor, večer zablbnout, porušit nějaký pravidla (alkohol, cíga, noční návštěvy na dámských pokojích:-)) atd atd...
    Jak vás tady čtu, tak jste všichni měli nějaký instruktory, kteří vás k něčemu nutili...my jsme asi tedy měli štěstí. Byli jsme rozděleni do skupin a pak podle toho probíhalo lyžování. 2 skupiny lyžovali takřka bez dohledu, další skupina dostala první dny základy a komu se to z nějakýho důvodu nelíbilo, tak mohl chodit třeba na sáńky (a ubezpečuji vás, že moc lidí sáňkovat nechodilo) a nejlepší bylo, že jsme mohli i my z prvních dvou skupin dát odpočinek a jít sáňkovat. Je to o přístupu...Já a celá naše třída jsme si prostě týden supr orazili, užili si to a dodnes v DOBRÉM vzpomínáme...
  • 26. 1. 2009 8:00

    anonymní
    To jste ale pak asi nebyl na klasickém lyžařském výcviku, který je předmětem článku a o kterém se tu všichni v diskuzi baví.
    Takové vybočovačky ze stereotypu si dnes asi troufne málokterý instruktor či učitel, do chvíle, než se stane nějaký průšvih. Jednalo se asi o nějaké instruktory-začátečníky nemající ani tuchu o tom, co by se nedejbože mohlo stát. Nebo o lehkomyslné, kterým se ještě žádný průšvih nepřihodil.
    Měli-li by již za sebou nějaké vyšetřování či stížnosti rodičů, těžko by nějaké vybočení tolerovali.
    Většina učitelů dnes nechce jezdit ani na klasické školní výlety (o několikadenních ve vyšších ročnících ani nemluvě), protože dnešní mládež se chová jak utržená ze řetězu a pedagogové jsou jednou nohou v kriminále.
  • 26. 1. 2009 8:31

    Jarmila (neregistrovaný)
    "Dnešní mládež se chová jak utržená ze řetězu" - je přesně věta, kterou psal už Solón a vyslovuje ji každá starší generace. Jak jsme si tu mládež vychovali, takovou ji máme. Nebo my jsme v dobách svého mládí neblbli a vždycky bez pindů dodržovali všechna nařízení a všechny příkazy? Omyl, vážení! Kdyby tomu tak bylo, nedošlo by třeba k revoluci, byť se nazývá sametová nebo jiná, a svět by se neposouval dopředu. I naše mládež si musí občas nabít hubu, aby pochopila varování generací předchozích. "Nelez na hrušku, nespadneš důle", praví lidové přísloví. Naším úkolem je tu mládež zabavit a usměrnit, což pro pedagogy znamená, že oni musí a) vědět, b) vědět, kde hledat, když nevědí, c) umět naučit to, co vědí a umí a za d) být osobnost. Přičemž to za d) je nejsložitější. I ve školách jsou kantoři, kterým stačí se na děcka jen podívat se zvýšeným obočím a děcka okamžitě zkrotnou. Takový kantor může s děckama všude, na hory i na vícedenní poznávací zájezd.
  • 26. 1. 2009 10:20

    limacek (neregistrovaný)
    Můžu Vás ubezpečit, že to byli kantoři s dlouholetou zkušeností + 2 externí lidi (dlouholetí majitelé lyžařského servisu). Jinak psal jsem takřka bez dozoru, ne úplně. Co chcete učit žáky, kteří lyžovat umí? Prostě je postavíte na sjezdovku, řeknete pár pravidel, každou hodinu si dáme sraz tam a tam...a je to. I na ty sáńky vždycky chodil někdo s námi.
    Já říkám: Je to o přístupu! Pokud budete přikazovat a buzerovat, tak se můžete spolehnout, že vám to ty děti vrátí...
    Ještě otázka: Ono je přesně dáno, co se musíte na lyžáku naučit?
  • 26. 1. 2009 11:11

    V. (neregistrovaný)
    Nejlepší nic nevidět, nic neslyšet, a doufat, že se všechny průšvihy ututlají.
    Dost dobře nechápu, proč se žáci, kteří umí lyžovat, musí účasnit lyžařského výcviku.
  • 26. 1. 2009 12:19

    Jarmila (neregistrovaný)
    Jak to ve třídě rozlišíte? Když přijdou děti do 1. třídy, dá se předpokládat, že tu a tam umějí písmenka, ale ne všechna, tu a tam umí některé dítě číst, psát snad neumí nikdo. Do roka se to vyrovná, číst a psát umějí všechny, jedny líp, jiné o trochu hůře. Není to o ničem jiném než o prachobyčejném drilu. Na lyžařském kursu je to totéž, někdo už lyžovat umí (má dědu v podhůří, jezdí s rodiči na hory..), někdo neumí. Za ten týden se většinou naučí, není z něj rekordman, ale mírný kopec sjede. Jak tu kdosi psal, někdo se chytí a občas na hory vyjede, jiný ne, protože ho to nebaví nebo na to nemá.
    Přesto si myslím, že organizaci podobných akcí by měly dělat jiné organizace než školy, a podobné akce by se měly dělat hlavně o prázdninách, těch je dneska víc než dost. Śkola má učit a naučit. Na to druhé se občas zapomíná.
  • 26. 1. 2009 14:18

    anonymní
    Většinou se ví, co kdo umí. Někdo umí jezdit na kole, jiný lyžovat a jiný zvládá komp. A je zbytečné, aby ten, kdo lyžovat umí, jel na výcvik se "učit". Co se tam bude opravdu učit? Kraviny, bude machrovat, předvádět se před ostatními a může to skončit nějakým průšvihem.
  • 14. 2. 2017 5:35

    Dadulka (neregistrovaný)

    Nemam slov

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).