Vlákno názorů k článku Neplaťte mobilním operátorům za služby, které nepotřebujete od Honzas - Rozhodně by článku prospělo, kdyby autor uvedl, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 8. 2015 7:37

    Honzas (neregistrovaný)

    Rozhodně by článku prospělo, kdyby autor uvedl, že cena volání 59 haléřů je při volání na mobil, volání za 29 haléřů je mimo špičku na pevnou linku (ve špičce 45 haléřů). A určitě by neměla chybět informace o tom, že jde o volání přes internet, bez něj to fungovat za tyto ceny nebude (callback je logicky 2x dražší).

    Pokud si autor stěžuje na problémy při používaní Skype, pak při volání přes internet (VOIP), budou ty problémy mnohem citelnější. Protože Skype si do jisté míry umí poradit s problematickým připojením internetu. SIP - způsob přenosu dat při volání přes internet (není jediný, ale nejčastěji používaný), tyto optimalizace neobsahuje. Často je jediným možným způsobem si objednat zdarma hovor právě přes Skype - odorik to umí.

    Jsem nucen používat služeb 3 VOIP operátorů a i má osobní zkušenost je, že Odorik je nejlepší :-)

  • 24. 8. 2015 9:59

    VlK

    Zdravím, děkuji za reakci. Informace o ceně volání je v článku uvedena: "Volám na jakýkoliv mobil v ČR za 59 haléřů za minutu, na pevnou volám od 7 do 19 hodin za 49 hal/minutu, od 19 do 7 hodin za 25 hal/minutu."

    Na skype jsem si stěžoval z důvodu spojovacího poplatku. Skype i VoIP/SIP používá net, obě technologie při nekvalitním základě budou špatně reagovat na nekvalitu připojení. Nicméně u VoIP operátorů když se vám spojení rozpojí a jste nuceni zavolat znovu, tak se tak moc nestane, zvláště se sekundovým účtováním. U skypu zaplatí za každé rozpojení spojovací poplatek.

    Jinak článek byl redakcí rozdělen do dvou částí, informace o callbacku byla zmíněna v další části.

  • 24. 8. 2015 17:30

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    Zvláštní, mám na sotle VoIP telefon (s jiným operátorem) na relativně nekvailtní lince – a problémy s kvalitou volání žádné.

    Stejně tak jsem přes příbuzné a známé jim nastavoval celou řadu VoIP telefonů, tedy mám zkušenosti s mnoha kusy a s mnoha providery s různou kvalitou internetu – a problém se SIP ani jeden. Nikdo si nikdy nestěžuje.

    Čím to asi bude?

    Ba dokonce velmi často volám do zahraničí, a zde se VoIP projeví velice kladně: Volání do USA za necelých 30 haléřů za minutu s účtováním po sekundách, to vám žádný mobilní ani pevný operátor nedá.

    Já dokonce vítám telefony či nabídky dealerů venku, když se mi ptají na cenu, za kterou volám. S radostí jim jí sdělím a přidám, že za nižší cenu klidně přejdu. Kupodivu dál nemají co nabídnout.

    Bylo by dobré doplnit, že s VoIP nejste omezeni na české VoIP poskytovatele, ale můžete si zvolit libovolného po svět+ě, internetu je to víceméně jedno. Takže existují třeba i zahraniční poskytovatelé VoIP, kteří dávají i na místní mobily tak neskutečně nízké ceny, že to u tuzemského poskytovatele nedostanete.

    Nezapomínejte, že jsme specifický trh, Češi chtějí vše předražené a v nízké kvalitě – a to platí i pro volání včetně VoIP. A jistě ještě miliardkrát budu číst zde i jinde, že Češi nechtějí kvalitu, protože si nechtějí připlatit (to že za zlomek ceny dostávám v zahraničí zboží vyšší kvality pomíjí).

  • 24. 8. 2015 19:15

    Honzas (neregistrovaný)

    Blahopřeji vám ke kvalitě internetové linky. Problémem není rychlost, ale jitter, t.j. kolísání zpoždění paketů. Běžně telefon/operátor zvládá 50ms (někteří zvládají více). Projevuje se to jako echo a koktání. Což u privátních hovorů až tak nevadí...

    Taky používám Delmont klony, ceny jsou nepřekonatelné, vlastně se dá po omezenou dobu po dobití (typicky 3 měsíce), volat zdarma. Nicméně Odorik je jiná liga...

  • 25. 8. 2015 15:37

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    Dobře, tak jinak. Zřejmě všech asi 20 poskytovatelů, kde jsem měl tu čest někomu pomáhat s VoIP ála SIP internetu dává dostatečně kvalitní linku, aby hovor byl jasný, čistý a bez jakýchkoli problémů.

    Žádné echo, žádné koktání.

    Zřejmě je problém někde na vaší straně.

  • 27. 8. 2015 12:08

    Honzas (neregistrovaný)

    Asi tak. Netvrdím, že takový stav, t.j. koktání/echo, je v provozu vždy... Několik let jsem se staral o cca 200 linek VOIP na různých lokalitách, řekl bych, že vím co čem píšu :-).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).