Zcela zalezi na tom, jestli to byl prestup nebo nebyl.
Pokud mas dve „nahodou“ na sebe navazujici letenky, neni to prestup (typicke u nizkonakladovek). Pokud je to skutecny prestup mezi dvema segmanty jedne letenky, je letecka spolecnost povinna te preroutovat tak aby te dopravila do cile nebo zpet pokud pominul ucel tve cesty, plus bys mel mit narok na kompenzaci podle pravidel EU.
a kdy se tak stalo? pan Okamura zmínil – jak je v článku uvedeno – že Evropský soudní dvůr rozhodl o tom, že stížnosti je možné podávat v místě příletu i odletu – rozhodnutí padlo během minulého roku a mělo by být svou povahou precedentní. Je ale také pravda, že pokud vás společnost takto odmítne, mohl byste se zkusit obrátit na úřad pro civilní letectví ČR. Pak už asi zbývá bohužel jen soud:o(
Dobrý den,
obracím se na Vás s žádostí o vyplnění dotazníku, který se snaží zjistit, jak letecké společnosti práva cestujících dodržují. Tento dotazník je součástí mé bakalářské práce.
Mockrát děkuji za Vaši pomoc!
Jana
Online dotazník naleznete zde: http://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/zpozdeny-let-ztracene-zavaza/