Pardon, proč by nemohl existovat obor "chov psů" nebo "chov koček"? Čoklové a číči jsou dneska velký byznys, pořád se objevují nové a nové "množírny", kde jsou desítky týraných zvířat, proč ne? Pokud je to něco zájmového, nejsem toho nepřítel.
Jo, a mimochodem: třeba v Habrkovicích u Kutné Hory je Ringelland. Ringelland založili v roce 2008 manželé Ivan a Olga Ringelovi spolu se svými syny Tomášem a Janem. Ivan, Olga a Jan jsou vyučeni chovateli cizokrajných zvířat. Tomáš vystudoval přírodovědnou fakultu Karlovy University v Praze , obor zoologie obratlovců. Takže to nejsou jen nějací "obyčejní cirkusáci", ale vysoce vzdělaní odborníci, kteří se celý svůj život věnují svému koníčku a životní lásce na skutečné odborné úrovni (viz: http://www.ringelland.cz/drezeri.html?msclkid=9431bde3aea111ec8ce2b672f325ac2b ). Podobnými odborníky jsou třeba Berouskové. Co vím, tak někteří mají VŠ tituly, např. z pražské přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy (= RNDr.). Více najdete třeba tady: https://www.e15.cz/domaci/v-cirkusech-se-o-zvirata-staraji-dobre-presto-bych-podminky-pro-chov-zprisnil-rika-veterinar-1353820 .
Zajímavé je třeba toto: https://region.rozhlas.cz/exoticka-zvirata-a-cukrova-vata-cirkus-berousek-se-usidlil-v-ricanech-u-prahy-7259435
Jsou tam i další odkazy, ty už si (při Vaší inteligenci) jistě najdete sami :-) :-)
Existovat to samozřejmě může. Maximálně na střední škole. Na chov koní stačí učební obor a na psy a kočky je nutná VŠ?
Bohužel dnešní doba vysokoškolská studia degradovala naprosto neuvěřitelným způsobem. K získání titulu na některých školách stačí to, že někdo hodí někam na web dotazník typu "jak se vám líbí na Šumavě", někam na Fejsbůk hodí žádost "tam a tam mám dotazník, prosím vyplňte ho", z odpovědí udělá barevné, nejlépe koláčové grafy a má diplomku jak vyšitou. Za bolševiků by to možná stačilo jako práce pro 2. ročník SŠ.
Bohužel ono obecně došlo i inflaci vzdělání. Do značné míry za to může stát a různá "tabulková místa", kde tam, kde dříve stačila maturita, dnes musí být alespoň VOŠ, nebo nižší stupeň vysokoškolského vzdělání (bakalář), aniž by to mělo opodstatnění.
Typický příklad nesmyslnosti vidím u zdravotních sester. Dříve je produkovala střední zdravotnická škola, tj. holky šly po základce na 4 roky odborné školy. Dnes místo toho jdou na 4 roky na gympl a pak na 3 roky na VŠ. Výsledek je, že jejich vzdělání trvá 7 let místo dřívějších 4 a z toho odborné vzdělání mají pouze 3 roky, tedy o rok méně.
to bude obecně důsledek honu za "vzdělanou" společností s co nejvíc vysokoškolákama nebo nějakým papírem o vzdělání, protože to dobře vypadá. A z dosažení vzdělání se udělala nároková záležitost. Takže se neustále řeší jak snížit laťku aby maturitu udělali všichni (btw kdysi za nás se to vyřešilo tím, že k té maturitě se čtvrtina třídy ani nedostala, když na to nemáš tak nazdar) a bakalář je pak taková dřívější maturita. Dřív mi to přišlo smysluplnější, kdo na to neměl hlavu a maturitní znalosti nepotřeboval, tak šel na obor bez maturity. A bylo to naprosto normální. Teď chtěj maturitu všichni, tak se řeší jak jí vykleštit, aby ten papír dostal i ten kdo maturitní úroveň znalostí nemá a reálně nepotřebuje. A tahle devalvace úrovně vzdělání pak prostupuje celým systémem. Podobně to začíná vypadat na základních školách, kde je snaha vyhazovat "zbytečné" věci co nepotřebuje úplně každý, takže se děti budou učit devět let trivium co se dřív učili děti tři roky mezi pasením koz.
1. 4. 2022, 08:15 editováno autorem komentáře