OK. A jak postupovat v případě, že hodnota, za kterou platím je již spotřebována? (jídlo v restauraci) Když jsem přišel do hospody, měli na dveřích logo VISA. A teď kartu neberou. Žádnou zástavu dávat nehodlám (mobil, klíče, hodinky, doklady...) a obsluha mne asi odjet k bankomatu nenechá...
Nebo klasika na mýtnicích v Chorvatsku, když jim přestaly jít terminály? Zůstanu stát a budu blokovat bránu?
Stačí EET. Na jaře jsme byli na obědě a v průběhu vypadl proud. Chtěli jsme zaplatit, ale nefrčelo EET :-D. Zaplatili jsme hotově a šli. Psal jsem pro zajímavost dotaz na MF jak v tomto případě postupovat (rodiče mají hospodu). Dodnes nemám odpověď :-D.
Kdyby měl někdo zájem je poškorpit kvůli lhůtám, tak rád přenechám. Už jsem je urgoval, slibovali, a nic. Už mě to nebaví...
Jenže to znamená, že po dobu nedostupnosti EET se mají vydávat účtenky ve zjednodušeném režimu s BKP a PKP, a ty jste povinnen dát zákazníkovi. A jak si ty kódy vygenerujete, když nemáte šťávu pro kasu? V ruce to asi počítat nebudete. Tedy je každý, kdo má povinnost používat EET, povinnen mít generátor pro případ výpadku proudu? A být zavezpečený jako třeba nemovnice nebo jiná kritická infrastruktura?
Nepřekvapivě, pokud není možné zaregistrovat platbu v EET, není co vypisovat. Respektive je třeba vystavit doklad dle zákona (pokud je plátce DPH, pak zákon o DPH). Překvapivě nemá EET s dokladem nic společného, že ty údaje jsou na jednom místě (dokladu), je ve skutečnosti pouze z praktických důvodů.
Po obnovení spojení/provozu je třeba zadat doklady do systému a platby zaregistrovat. Takto vzniklé doklady s FIKem není povinnost zákazníkovi předat - to platí pouze v případě, že EET funguje. Doklad, jak nařizuje zákon, dostali.
1. A ty účtenky pak nahrajete jak? Budete ručně přeťukávat 100 místný PKP? Nebo budete mít tu EET pokladnu "zadarmo" registrovanou jako pokladnu se vším humbukem okolo?
2. A až baterky dojdou (mobilu i tiskárně) tak co? Tohle vám stačí max na pár hodin provozu, při delším výpadku (např. po včerejší vichřici někde nepůjde proud ještě pár dní) to zase nepomůže.
Myslím že skutečně není třeba vymýšlet absurdity.
Offline účtenky umí přeposlat snad každý eet software ať už automaticky nebo ručně. Krom toho mobilní sítě mají vlastní zálohy a signál většinou vydrží i výpadek proudu.
Míst, kde proud nepůjde ještě několik dni, zase tolik nebude.
Docela by mě zajímalo co děláte za byznys, že při několikadenním výpadku proudu bude nedostupnost EET jediný problém co musíte řešit? Většina normálních provozoven a služeb stejně bude muset bez elektriky zavřít nebo výrazně omezit provoz.
Systém příspěvek špatně zařadil. Odpovídal jsem na PAVEL 9:21.
Mimochodem, on to zákon řeší. Respektive zohledňuje 3 stavy:
1. Pokladna jede, ale není se schopná připojit k EET - vyjede doklad s BKP a PKP. Po obnovení spojení se doklady odešlou znova do systému. Jestli automaticky nebo ručně, je záležitost daného systému.
2. Nefunguje samotné zařízení (pokladna). EET se neeviduje, ani se nic k EET nevystavuje. Doklad podle zákona o účetnictví/DPH. Do 48 hodin je třeba takové platby odeslat do EET. K tomu podotýkám, že do EET nevstupují jednotlivé položky dokladu, ale pouze celková částka.
3. V dané lokalitě není možné EET z provozních důvodů realizovat.Pak je možné požádat FÚ po povolení přejít do režimu offline EET. Tam je lhůta pro registraci dokladů do systému do 5 dnů.