To myslíte vážně? Co bylo dobře zvládnutého na tom, že banka bez jakéhokoliv varování změnila lidem limit na kartě z denního na týdenní? Zjistili jsme to v pátek a celý víkend zůstali bez peněz. Nešlo měnit limity karty (to banka psala předem, jen se zapomněla zmínit o té změně na týdenní), přitom od pátku do neděle jsme se nedostali k účtu, abychom mohli poslat peníze na jinou kartu :( O neplánovaném výpadku karet ve čtvrtek ani nemluvě. Prostě lahůdka.
Migraci po roce a půl příprav zvládla, ale plno lidí zůstalo kvůli těm kartám nečekaně bez peněz. Přitom by stačilo, aby jim to banka předem řekla. Včera o tom psali vedle: https://www.penize.cz/osobni-ucty/438007-spojeni-equa-bank-a-raiffeisenbank-hotovo-odstavka-skoncila
Nečekaně? Docházelo k přenosu dat ze dvou bankovních systémů. Informací bylo a stále je mraky, Tady se může pokazit přece úplně všechno, i když mě banka ujišťuje, že se nemám bát. Je v mém vlastním zájmu si raději vytáhnout hotovost, nebo mít rezervu v jiné bance, "co kdyby náhodou, i když všichni říkají, že se to nestane..."
14. 11. 2022, 12:03 editováno autorem komentáře
Ne, o změně limitu z denního na týdenní se banka ani slovem nezmínila. Doporučovala si zkontrolovat limity a psala, že od pondělí 7. nepůjdou celý týden měnit. Před tím, ze místo 3000 Kč denně si budeme muset najednou vystačit s 3000 týdně (bez možnosti to včas změnit, převést si peníze nebo je vybrat), fakt nevarovala.
Nejde o to, že RB neumí denní limity, jenom týdenní. Ale o to, že na ně klienty z E. převedla bez varování už během minulého týdne, kdy lidé kvůli odstávce neměli možnost, jak si je změnit! Tj. počítali jsme, že limit 3000 Kč denně v pohodě vystačí do konce týdne. Jenže když se z něj v tichosti stalo 3000 Kč týdně, před víkendem, byl to problém. Limity nešly změnit a do IB už jsme se od pátku taky nedostali.
Tak mě aktivace internetového bankovnictví čekala dnes. Nebyl problém. Zatím jim dám čas na to co z nich vyleze. Jeví se mi to skoro tak přehledné jako u Equa. Uvidím jaká překvapení se dostaví. Určitě minus je historie jen 18 měsíců. Rozhodně mínus je marketingový patos. Když jsem třeba klikl na podmínky pro získání 3% úroku a uviděl názvy RB účtu jako: chytrý, aktivní, exkluzivní..? Proč ne všem jasné: běžný, spořicí?
Proto jsou to kokoti. Tam je problém, že normální člověk nemá potřebu řešit jestli splnil nějaký pofidérní podmínky, třeba tři operace z bankomatu. Já těchto operací u obchodníků nebo bankomatu mám možná sto za měsíc, ale problém je, že mě to omezuje při čtení podmínek, pravidel. U Equa byl ceník, tabulka a bylo to jasný. Teď má tabulka dvakrát více řádků a ceník stránek. Protože prostě je třeba někam nacpat ty smart chytrý aktivní kraviny.
To je přesně ono. Měl jsem kdysi dávno u RB účet protože pohltila e-Banku. Zadarmo. Najednou BUM poplatek za vedení. Zjišťuju proč. No, zrušil jsem nevyužívanou kartu a tím přestal plnit podmínku, že musím mít tři jejich produkty. Tak jsem zrušil rovnou celý účet a od těch dob mám účty jen bez podobných podmínek.
Raiffku jsem už jednou (před 20 léty) opustil pro její nepřívětivé chování.
Nyní jsem problémy s migrací SAMOZŘEJME! očekával, proto jsem preventivně finance z Equa odklonil jinam. Předem neohlášené úpravy limitů na kartě beru SAMOZŘEJME! jako velmi nepřívětivé chování a pokud se Raiffka do konce roku nepolepší, tak ji opustím znovu - SAMOZŘEJME!
1) Pokud si klient nejprve aktivuje (nové) mobil.bankovnictví v Raiffce (přes MB Equa), které v mém případě proběhlo bez závad, musí si pak internetové bankovnictví Raiffky otevřít rovnou přes web Raiffky. Nesmí se již pokoušet vstoupit do svého původního IB Equa. To mne poněkud zmátlo, protože v pokynech to vypadalo tak, že aktivaci (migraci) si klient provede jakoby odděleně, tj. samostatně pro MB a IB.
2) Za nepovedené považuji původní oznámení Equa, že příchozí platby např. mzdy, platu nebo důchodu ČSSZ, různých dávek atp. si budou muset klienti znovu zařídit, tj. plátcům oznámit nové číslo účtu (za lomítkem, tj. 5500), avšak teď o víkendu se ve zprávách na specializ.portálech uvádí, že se Equa, resp. Raiffka přece jen dohodly s plátci, jako je Česká správa sociál.zabezp., Úřad práce ČR atp., a sám klient nebude muset nic vyřizovat.
To dost pochybuju. Tyhle věci se dělají po pečlivé analýze, ne "zkusíme to převést a uvidíme, co se stane".
Spíš si někdo řekl "Denní limity neumíme, máme nejméně týdenní. Radši jim do něj nastavíme ten původní denní, to bude bezpečnější. Když to pro ně bude málo, tak si to zvýší." Docela smysluplná úvaha.
Akorát potom ten scénář převodu dopadl tak, že tam bylo týdenní okno, kdy se k tomu nastavení nedostali a nikdo si neuvědomil, že jim to zboří scénář, se kterým počítali pří rozhodnutí o způsobu převodu limitu.
No nevím, ale použití I-PIN se 4 číslicemi a ještě nejasným omezením, které kombinace jsou zakázány místo rozumně dlouhého hesla pro přihlášení vidím jako problém.
Ignorování písemného nesouhlasu (byť E-mailem s potvrzeným přijetím a nahráním dokumentu do bankovnictví) se změnou části podmínek zaslaného několik pracovních dní před termínem také.
Při pokusu kliknutí na ikonu nastavení v bankovnictví se objeví jen hláška: Omlouváme se, někde se stala chyba. Kontaktujte nás prosím na Klientské lince +420 412 440 000 (7-22 hod). Děkujeme za pochopení.
Možnost rušení účtu stejně jako v původním bankovnictví EQUA nevidím, naopak u spořících účtů bez časového omezení najednou přibyla položka "výpověď", jejíž funkčnost z tohoto důvodu nechápu.
Minulý týden ještě před převodem (tuším ve čtvrtek) nešlo kartou platit on-line v zahraničním eShopu z důvodu nedostatečného zůstatku, i když na účtu peníze byly a (případný týdenní) limit tehdy ještě určitě překročen nebyl.
Co funguje je převod tokenu karty v Google Pay, trochu jsem čekal, že ani to nepůjde a kartu bude nutné přidat znovu.
Jsem zvědavý, od kdy ex-EQUA zákazníkům zpoplatní přihlašovací SMS, a zavedou další RB vychytávky, asi brzy. Použil bych bankovní mobilitu, ale budu muset min. 3 měsíce počkat na případné vratky ze zahraniho eShopu v případě ztrát zásilek...
Ještě doplnění, příspěvek už nelze editovat: chyba je pravděpodobně způsobena použitým prohlížečem, v Google Chrome se v anonymním okně neprojevuje.
A perlička na závěr, jako má pobočka mi byla přes bydliště v krajském městě a min. 3 pobočky v něm přiřazena pobočka v malém městě v rámci kraje cca 30 km daleko (byl jsem nasměrován zákaznickou linkou - Moje kontakty -> Bankéř/pobočka), a příjmení bankéřky je symbolické, evokujícím finanční neúspěchy (nomen omen).
15. 11. 2022, 09:36 editováno autorem komentáře
Dobrý den,
podotýkám, že patřím k oněm "rozladěným" a níže Vám vysvětlím proč.
Právě jsem totiž s 50% úspěchem migroval z EQUA do RB. Proč 50%? Ve skvělé aplikaci EQUA bylo možné spravovat více účtů - jak můj účet, tak účet manželky, která chytrý telefon nemá a ani jej nechce. ÚŽASNÁ, EXTRA VYLEPŠENÁ A NOVÁ aplikace RB si údajně vzala to vše nejlepší z aplikace EQUA - bohužel až na tohle. SAMOZŘEJMĚ! No OK.
Přeinstalováno v mobilu, přepnuto, přihlašuji se do IB RB na NTB a na domovské stránce se na mě krom maličkého okna, kde vidím svůj účet vyvalí neskutečné množství reklam na půjčku, kreditku, investice, úvěr, hypotéku, stavební spoření, propojení účtů u jiných bank a je tu ještě dokonce jedno volné místo - kdoví, co na mě zde vyskočí příště!! No pěkně, říkám si a s vidinou, že si pomůžu přepnu na záložku "účet". A nebyla by to Rajfka, kdyby i zde na mě nevyskočili další nabídky, které se již asi na úvodní stranu nevešly - Doporučte RB na odměnu 300 kč (ani náhodou!!) a aktivujte si náš "aktivní účet" jen za 49 měsíčně! ( už začínám být vážně sprostý!!) Volám na linku - smůla, nic vypnout nejde, takže mi to tu bude zavazet navždy. SAMOZŘEJMĚ!
Tak jo - některá nastavení se údajně nepřenesla, tak šup do záložky "karty" a hledám nastavení. Další nezbytné nabídky na pojištění a ještě cosi, co už ani nevnímám.
Nastavení blokace poplatku DCC (poplatek za konverzi a u "zlodějských ATM" účtující si pěkně mastné poplatky) zde není, pouštím onu skvělou aplikaci - bohužel ani zde ne. V infomailu se nakonec dočítám, že toto RB vůbec u karet NEUMÍ!!! I ty nejmenší retailové banky - včetně EQUA Bank - tuto službu ke kartě nabízí, Raiffeisen banka Vás bohužel před zlodějskými ATM neuchrání, tak POZOR!!!
Na jeden večer je toho na mě fakt moc - popravdě jsem čekal zhoršení, ale až takové tedy ne. Otvírám tedy SAMOZŘEJMĚ stránky jiné banky a čtu si jak na bankovní mobilitu :-)
SBOHEM RB!!
HOWGH
Aktualizace:
Jelikož se mi všechny příkazy migrací překlopili do RB, po odstávce jsem si z mé druhé banky přeposlal OKAMŽITOU PLATBOU peníze na platby pravidelných příkazů (obě banky OP pochopitelně umí). Peníze z účtu v pořádku strženy, takže jdu do IB RB a nic!! Čekám půl hodiny, nic!! Volám na infolinku - totálně přetížená - po hodině a deseti minutách jsem byl odpojen. Celkem šok a překvapení - poprvé v životě mi nepřišla okamžitá platba v řádu vteřin!! Peníze nakonec dorazili pozdě odpoledne. Tak nějak jsem si myslel, že OKAMŽITĚ v podání RB nebude jen tak, ale půl dne????
Důvod jsem úplně náhodou zjistil, když jsem si stěžoval na FCB Rajfky. Zde mě zaměstnanec RB suverénně sestřelil tím, že koncovka 6100 je pro okamžité platby NEPLATNÁ!!! V infomailu jsme byli ujišťováni, že 6100 a 5500 budou souběžně platit půl roku!! Tedy údajně až na okamžité platby - což nám ale RB nějak pozapomněla sdělit - SAMOZŘEJMĚ!
Za mě tedy zhoršení zcela jistě o pár levelů - a to na 1000% věřím, že ještě "vyplavou" další věci, kterými budou klienti bývalé EQUA banky rozladěni ještě víc. Jako první vlaštovky, které jistě brzy přijdou bych viděl zrušení bezplatných výběrů ze všech českých bankomatů bez úhrady určitého limitu kartou (5000?), nebo zpoplatnění potvrzovacích SMS
15. 11. 2022, 21:36 editováno autorem komentáře
Pokud chce klient denní limit místo týdenního, tak může, jestli ještě nemá využívat kartu a účet od Moneta Money Bank. Jiná česká banka Fio má také týdenní limity na kartě. Takto se asi spíše jistí banka, aby klientovi hekr během pár dní neodčerpal vyšší částku peněz. Také mi psala v Georgi Česká spořitelna, že kvůli zneužitím účtů snižují maximální limit pro převod peněz na 20 tisíc Kč. Více bude o vybrakovaných účtech u banky v pondělí v TV pořadu Černé ovce.