Pohybuji se v IT prostředí a moje zkušenost je taková, že ty počítače a chytré telefony dnes opravdu prodají každému. Chcete vzdělávat a vychovávat lidi (uživatele), kteří nemají nejmenší zájem. Chcete vinit výrobce automobilů, že zloděj nasednul do odemčeného nastartovaného auta a odjel? Je to úplně stejné, jako když klient banky nedodržuje žádné bezpečnostní doporučení. Můžete jako banka chtít po lidech, aby používali více způsobů ověřování zároveň, ale pak taky můžete čekat, že těch klientů vám moc nezůstane. Krom toho se určitě i tak najde někdo, kdo poctivě odmačká a potvrdí všechny kódy a tlačítka a pak se bude hrozně divit, kam se mu ty peníze ztratily.
A máte dojem, že v Británii nebo v USA obsluhují účty pouze samí informatici??
Ti lidé jsou všude po světě podobní. V zahraničí jsou ale banky a firmy, které to již pochopily a vědí, že s tím nic moc nenadělají. I v mladší generaci jsou zkušení uživatelé a lajdáci.
Jenže jako poskytovatel služby musíte být připraven na toho nejhoršího lamu, pak bude řešení fungovat.