Vlákno názorů k článku Nejsou lidi. Zoufalé firmy nabízí i desetitisícové náborové příspěvky od qwertz - To je zase výživná diskuze. Ti co tady...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 4. 2018 8:04

    qwertz (neregistrovaný)

    To je zase výživná diskuze. Ti co tady fňukají, jak nemůýou najít dobře placenou práci (v administrativě) by si měli laskavě uvědomit, že z pohledu práce nenabízí nic zajímavého, a na každé volné místo je 200!!!!! podobných uchazečů jako oni sami. Potom není divu, že pro ně současná výhodná situace vůbec neplatí, mzdy jsou nízké a vybírá si zaměstnavatel.

    Ti co tady fňukají, jak nejdou založit odbory, by si měli uvědomit, že odbory mohou založit 3 občané, a aby mohly působit u zaměstnavatele, musí být alespoň 3 občané jeho zaměstnanci. Triviální úkon, který se pouze oznamuje zaměstnavateli. Odborového funkcionáře nelze podle zákoníku práce propustit, takže zaměstnavatel tomu nemá jak zabránit. (osobní zkušenost) Ti co se tak strašně bojí nemusí zakládat vlastní nezávislé odbory, ale mohou se obrátit na některou existující celostátní odborovou organizaci, pokud jim členství v ČMKOS nevadí.

    Nic jiného než hlasovat nohama neexistuje. A když nemáte dobré podmínky, a není práce ani u konkurence, co třeba se zamyslet nad změnou oboru? Každý je jen líný změnit obor, protože přece ve 40 už nic nového učit nebude, přitom v řadě oborů se dá uplatnit lépe niž v jiných.

  • 14. 4. 2018 8:47

    Braun (neregistrovaný)

    Nesedíte vy na nějakém ministerstvu ? ...že jste takový chytrý teoretik, naprosto, naprosto odtržený od reality otroků Koloniálních monto- koncentráků či jejich malých českých firem-otrokáren-subdodávkoven. Kdo jen započne s úmyslem založit odbory v dotazech na své spolupracovníky, tak bude zcela jistě jedním "dobrákem" udavačem nahlášen vedení či přímo majiteli a bude ještě nejlépe před založením odborů odejit. Pokud stihne založit s pár odvážlivci odbory, bude-budou mazaně šikanováni krácením prémií, přeřazením na horší práci (nemáme pro vás momentálně odpovídající práci) atd. Demokracie a svoboda byly a jsou pouze fráze používané psychopaty u politicko-podnikatelských koryt k udržení stupidního stáda na uzdě.

  • 14. 4. 2018 9:15

    qwertz (neregistrovaný)

    Teoretik jste tady vy. Nezávislé odbory jsem zakládal sv 5 lidech, protože jsem nebyl spokojen ani s přístupem zaměstnavatele k zaměstnancům, ani s přístupem místní odborové organizace s členstvím ve velkém odborovém svazu. Dneska mají tyto odbory několik set členů. Jistě, v řadě firem je to citlivá záležitost, ale kdo vás nutí toto dopředu konzultovat s každou uklízečkou ve firmě? Pokud nemáte ani 2 spolupracovníky, kterým můžete důvěřovat, pak je něco sakra špatně a o něčem to vypovídá.

    Protože na rozdíl od vás mám evidentně v této oblasti zkušenosti, dovolím si tvrdit, že 99% soudních sporů v této oblasti zaměstnavatel prohraje, protože zákoník práce velmi silně zaměstnance chrání (ta ochrana zaměstnance je naopak příliš silná) a průměrné HR oddělení ani s právníkem nejsou schopny rozvázat pracovní poměr zákonným způsobem. Pokud si někdo nechá nasrat na hlavu, a neplatnou výpověď nerozporuje u soudu, pak si bohužel nemůže stěžovat, že zaměstnavatelé nedodržují zákoník práce. Tento přístup, kdy dotyčný vždycky jenom očekává, že jeho problémy za něj vždy a za všech okolností bude řešit někdo jiný, je jediný důvod vaší nedobré situace. A to je taky důvod, proč už v budoucnu další odborové aktivity dělat nebudu. Ne zaměstnavatelé házející klacky pod nohy, ale totální lenost a alibismus zaměstnanců jsou ten největší problém. Jenom sedět na zadku, a nechat řešení všeho na ostatních, ať to je pokud možno bez práce a hlavně nic udělat pro ostatní, když pomoc potřebují oni. To jsou zaměstnanci, kteří si nejvíc stěžují.

    Ale jak jsem uvedl, nikdo vás touto cestou nenutí jít. Já jsem již minimálně jednou změnil obor, a za posledních 10 let 3x změnil zaměstnavatele. Protože když vám nepřidá stávající šéf, určitě vám přidají jinde. A nebude ani řešit jestli 10% navíc je moc nebo málo, protože jednoduše vaši předchozí mzdu neznají. Ale opět to někdy chce obejít ne 5, ale třeba 20 zaměstnavatelů, a nebát se dojíždět třeba 50km do práce. Takže si dál stěžujte jak to nejde, my ostatní si díky vám můžeme vybírat.

  • 14. 4. 2018 10:30

    xf (neregistrovaný)

    Chlapče zlatá, nikomu, kdo se vyjadřuje na úrovni novinářských frází 90-tých let, nikomu kdo neví naprosto nic o pracovním právu (kromě těch frází), nevěřím že založil úspěšné odbory o stovkách členů.

    Tím spíše, že vyprávíš pohádky o příliš silné ochraně zaměstnance, o v 99% vyhrávajících zaměstnancích, o nemožnosti vyhodit zaměstnance zákonným způsobem, a zároveň tvrdíš, že "Nic jiného než hlasovat nohama neexistuje", že jsi za posledních 10 let.... Vždyť ty si ani neuvědomuješ, že tvá vlastní tvrzení jsou v naprostém rozporu.

  • 14. 4. 2018 11:17

    qwertz (neregistrovaný)

    Čemu věříte vy mi může být ukradené. Klidně se tu dál chlácholte tím, že za vaše vám nevyhovující pracovní podmínky můžou především všichni ostatní, a jaký jste chudinka co s tím nemůže nic dělat.

    Je snadné tady bezobsažně blábolit o tom, jak si váš názorový oponent protiřečí, ale konkrétní argumentace se od vás jistě nedočkáme. Odbory vám pomohou v případě, že nejste schopen pochopit zákoník práce (90% zaměstnanců ho nezná), potřebujete ovlivňovat vnitřní předpisy zaměstnavatele nebo vyjednat kolektivní navýšení mzdy. Odbory také ovlivňují rozvržení pracovní doby (např. vyrovnávací období u konta pracovní doby), mají vliv na BOZP atd... Pokud je váš zaměstnavatel hloupý, a přidává zaměstnancům 5% v momentě, kdy jinde na trhu si vyjednají třeba 20% plus, nemá pro jednoho konkrétního zaměstnance smysl čekat na navýšení v rámci kolektivního vyjednávání, ale jít jinam. Ze všech zaměstnání jsem odešel sám. Z toho posledního proto, že jsem dostal několik nabídek o 50%-90% zajímavějších. A ty jsem dostal proto, že se neustále snažím zvyšovat kvalifikaci. Nikdo jiný to za mě neudělá.

  • 14. 4. 2018 10:21

    xf (neregistrovaný)

    V článku brečí zaměstnavatelé, nikoli zaměstnanci. Poslechni, ty asi nebudeš moc dobrý oddíl, když ti uniká i taková základní věc.

  • 14. 4. 2018 11:07

    qwertz (neregistrovaný)

    Když jste nedočetl ani první větu mého příspěvku, kde jednoznačně komentuji diskuzi pod článkem, těžko můžete smysluplně reagovat. Že by vám unikla taková základní věc?

    BTW já s zcela souhlasím s tím, že zaměstnavatelé si stěžují zbytečně, neboť získat dobrého zaměstnance je vcelku snadné - nabídnout mu odpovídající mzdu a normální pracovní podmínky. S čím nesouhlasím je ten hysterický fňukot v diskuzi, jak takového zaměstnavatele nejde najít. To jsou prostě kecy.

  • 14. 4. 2018 11:20

    xf (neregistrovaný)

    To jsou reakce na dané téma. Téma je dáno článkem. (Že by to s tebou bylo ještě horší, nežli jsem si původně myslel?)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).