Takovéto články jsou pouhou propagandou a demagogií zaměstnavatelů a personálních agentur, a obsahují spoustu lží a nepravd. Na Ostravsku je skutečnost následující:
- žádní technicky vzdělaní lidé na trhu nechybí, protože strojní inženýři s mnohaletou praxí a zkušenostmi v oboru bezvýsledně shánějí práci téměř rok a u většiny výběrových řízení se člověk dozví, že vybírali z velkého množství zájemců (kde je tedy ten nedostatek kvalifikovaných lidí?)
- některé společnosti ve velkém tj. desítky až stovky lidí (a většinou za nevšímavosti a tichosti našich nezávislých médií) propouští (např. VÍTKOVICE POWER ENGINEERING, VÍTKOVICE HEAVY MACHINERY atd. atd.)
- žádné plošné ani jiné zvyšování mezd se nekoná a běžné to vůbec není
- ve většině inzerátů se u většiny stejných či obdobných pozic nabízejí mzdy stejné nebo dokonce nižší než před 3-5 lety, navíc pokud si dovolíte říct o zvýšení platu při příležitosti končícího pracovního poměru na dobu určitou, tak Vám jej v důsledku tohoto již ani neprodlouží (pak se můžete jít klouzat i pokud v článku zmíněná klouzačka na pracovišti jako benefit zřízena nebyla)
- není pravda, že firmy přestávají tajit mzdy na jednotlivých pozicích a naopak hrdě prezentují, kolik na které pozici nabízejí peněz - u většiny inzerátů není mzda u pozice uvedena vůbec, navíc na pohovoru firma uchazeči ani neřekne kolik na danou pozici nabízí, ale naopak se pouze ptá kolik jako uchazeč požadujete
- firmy nejsou vůbec ochotny cokoliv investovat do nových zaměstnanců, což dokládá striktně požadovaná shodná praxe na úplně stejné konkrétní pozici v předchozím zaměstnání
- zatímco v zahraničí je několikahodinové dojíždění do práce přijatelné, v České republice by nikdo z Prahy do Brna denně nedojížděl - proč se pisálci a další demagogové diví, když na tuto vzdálenost by každodenní dojíždění autem spolklo jen za palivo cca 15.000-20.000,- Kč za měsíc (vlak možná polovic), a to je pro spoustu čechů celá výplata (a to je bez amortizace a nákladů na údržbu a opravy vozidla?). Pisálek samozřejmě "zapomněl" uvést, že v západním zahraničí mají 3-4 x větší mzdy, tak se jim to dojíždí
- poslední odstavec je také snůškou nesmyslů - dokud budou mít naši lidé menší platy než zaměstnanci v zemích na západ o dnás, tak vždy budou slyšet na další zvyšování platu. Na zvyšování platu nechtějí slyšet pouze zaměstnavatelé
- v Německu nyní stávkují zaměstnanci veřejné správy za zvýšení mezd o 6 % a minimálně o 200 Euro měsíčně (tj. je cca 5.000 Kč) - o kolik, že nám to naši zaměstnavatelé v Česku nabízejí zvyšování platů, když nemohou sehnat ty zaměstnance?
Na stručný závěr - většina lidí ví jaká je u nás skutečnost, ale naši pisálci a někteří další jedinci se nás snaží přesvědčit o tom, že bílá je černá a černá je bíla.
Má to ovšem několik háčků:
- Pokud nebudeš pracovat a dojíždět celý rok, tak ti část roční jízdenky propadne. Což si rozpočti do měsíční ceny.
- Připočti si cenu MHD Prahy i Brna
- Cesta hlavní nádraží / hlavní nádraží trvá 2 3/4 hodiny čistého, bez zpoždění. K tomu cestu na nádraží v Praze i Brně, nějaké rezervy... nejméně 1,5 hodiny. To je, za předpokladu že ti kvůli nějakým problémům v MHD neujede vlak, a ten vlak nebude mít zpoždění, dohromady 7 hodin denně.
K tomu 8,5 hod pracovní doba, 8 hodin spánku, tak to ti zbývá 3,5 hodiny na nákupy jídla, hygienu a ostatní osobní život.
Na děti samozřejmě budeš muset zapomenout, na ženskou také. No prostě ideál. Druhé nezýváš "retardy", sám nechápeš naprosto nic.
Všechno co jsi napsal je dojemné, naprosto irelevantní a zcela zbytečné.
Tvrzení bylo "utratíš polovinu z 15000-20000 měsíčně za vlak".
Já říkám, že je to nesmysl.
Čas, cena MHD (ta je mimochodem pro obě města 8000 Kč/rok - i kdybych je započítal, pořád velmi daleko od 7500-10000 měsíčně), roční období, kroužkování ptactva ani další srdceryvné výlevy pro potřeby vyvrácení tohoto tvrzení nejsou potřeba.
Původní citát: "by každodenní dojíždění autem spolklo jen za palivo cca 15.000-20.000,- Kč za měsíc (vlak možná polovic)"
Autor se tím nezabývá, "možná", protože je to zjevný nesmysl z časových důvodů, tudíž nemá smysl to rozvádět.
Tvé překroucené tvrzení "utratíš polovinu z 15000-20000 měsíčně za vlak".
Samozřejmě - abych ti dokázal, že kromě oficiálního titulu mám i "vysokou školu života", tak já bych samozřejmě denně Praha - Brno nedojížděl, nejsem blázen.
Prostě bych se přestěhoval - tak jako každý kdo není retard a neplatí 10000 měsíčně za vlak.
Samozřejmě ještě můžeš vytáhnou dojemný příběh o nemocné babičce, o kterou se musím starat, a proto se přestěhovat nemůžu. O nemocné babičky se totiž v Česku asi stará každý.
Byste se za prací přestěhoval? Ano, v cizině běžné, ale u nás?
Asi jste svobodný, bezdětný, bez dalších závazků a bez vlastní nemovitosti. Typický internetový hrdina.
40let se tu usídlovalo regulované nájemné a i dnes, kdo nemá smlouvu na dobu neurčitou, je odsouzen k placení násobně vyššího komerčního nájmu, který přesahuje i výši hypotéky + inkasa. S CZ mzdou je to pak z bláta do louže.
Pokud vlastníte nemovitost, co s ní? Jedině prodat, pokud nechcete problémové nájemníky v CZ právním státem a pokřiveným NOZ (kdy nájemce může vše, vlastník nic a dlužné nájemné je nevymahatelné)
A kdy prodat, tak Vás stát řádně potrestá. Tj. zaplatíte daň z nabytí 4%, k tomu třeba v Brně 5% provizi realitce atd atd.
Dokud stát bude chtít toto vypalné a nebude dostatek dostupného kvalitního bydlení, tak se moc nikdo stěhovat nebude.
To není jako např. v US, kde si levně pronajmete dům od banky a neřešíte tyto věci.
Ten člověk má pravdu!
Většina pohraničí je na tom stejně o vybíraní práce v onom pohraničí si mužete nechat jen zdát... zaměstnavatelé si dolsova s arogancí vybírají z desítek zájemců... A firmám ve vnitrozemí kde samozřejmě nemuže bydlet celá republika to naopak vyyhovuje ve velkém navaží cizince k pásum do nepřrtržitých provozů za peníze které jsou nad hranicí min mzdy.