Hehe mám lepší zásek. Slavia pojišťovna, 100 milionů pojištění, mám maximální bonus a chtěli po mně 203017 Kč, jo, dvěstě tisíc ročně. Jak psal autor, šel jsem si to sjednat k brokerovi a platím nějakých 7000 ročně. To že večer po Praze jezdím na přivýdělek ještě neznamená že dám pojišťovně svůj roční boční příjem. Blázni.
Použil bych jiný náhled na věc. Každá pojišťovna musí dostát svým závazkům vůči klientům. Ale zároveň chce nabídnout klientům férový přístup - ve smyslu:
jsi zkušený řidič s historií, který "pouze" platí pojištění? uděláme ti lepší cenu a budeš platit méně než ostatní.
oproti tomu musí být i druhá strana mince. Bouráš často? Omlouváme se, tobě zvýhodněnou cenu nedáme musíš platit normálně nebo si i něco připlatit. Nebo jsi mladý-nezkušený řidič bez historie? Omlouváme se, ale představuješ velké riziko, musíš zaplatit plnou cenu pojištění, do doby než nabereš zkušenosti a dokážeš nám, že si slevy zasloužíš.
Pojištění zadarmo prostě nezle - kord když limity plnění se pohybují v desítkách či stovkách miliónů.
A osobně si myslím, že segmentace klientů podle rizikovosti je tou nejlepší cestou. Protože pak já, jako klient, mám možnost udělat něco pro lepší cenu.
Rovnou přiznávám, že jsem mírně zaujatý, jelikož pracuji pro Generali.
Fakt by mne zajímalo, kde si autor ověřoval své informace? Protože, konkrétně u Generali uvedl několik špatných informací.
Co se týče nabídky, tak varianty povinného ručení Generali jsou tyto:
Základ
limity pojistného plnění 35/35 mil. Kč nebo 50/50 mil. Kč nebo 100/100 mil. Kč
asistenční služby základní
Komplet
limity pojistného plnění 70/70 mil. Kč nebo 150/150 mil. Kč
asistenční služby základní
asistenční služby rozšířené
pojištění střetu se zvěří
Exkluziv
limity pojistného plnění 100/100 mil. Kč nebo 200/200 mil. Kč
asistenční služby základní
asistenční služby rozšířené
pojištění střetu se zvěří
náhradní vozidlo
úrazové pojištění řidiče
Exkluziv Plus
limity pojistného plnění 100/100 mil. Kč nebo 200/200 mil. Kč
asistenční služby základní
asistenční služby rozšířené
pojištění střetu se zvěří
náhradní vozidlo
úrazové pojištění řidiče
hlodavci
garance ceny 3 roky
pro ověření odkaz na oficiální stránky: http://www.generali.cz/clanky/povinne-ruceni
Díky uvedeným nesrovnalostem - je celé srovnání povinného ručení zavádějící. A pochybuji, že chyby jsou pouze u jedné pojišťovny.
Online sjednavač jsem nezpochybňoval - tam samozřejmě pravdu máte - omlouvám se pokud to vyznělo jinak.
Šlo mi opravdu o následnou tabulku, kde porovnáváte co jednotlivé pojišťovny umí a co nikoliv. Zde jsou zmíněné nepřesnosti.
Ani Axa nenabízí pouze jednu variantu limitů plnění. Jejich nabídka:
STANDARD
(35 mil. Kč pro škody na majetku, 35 mil. Kč pro újmy vzniklé ub
lížením na zdraví či usmrcením)
•
STANDARD PLUS
(70 mil. Kč pro škody na majetku, 70 mil. Kč pro újmy vzniklé ub
lížením na zdraví či usmrcením)
•
STANDARD MAXI
(140 mil. Kč pro škody na majetku, 140 mil. Kč pro újmy vzniklé
ublížením na zdraví či usmrcením)
Viz.: https://www.axa.cz/produkty/auto/povinne-ruceni/obsah/vyhody/
podrobnosti na straně č.1 viz.:
https://www.axa.cz/produkty/auto/dokumenty-ke-stazeni/obsah/dokumenty-ke-stazeni/informace-pro-klienta-%281%29/informace-pro-klienta/informace-pro-klienta-k-produktu-auto-go.aspx/
Na druhou stranu například na odkazované stránce Generali jsem nenašel PODMÍNKY onoho bonusu - pojištění proti střetu se zvěří. Spoluúčast, limity, co doložit... Ani jiných "bonusů". Jistě, ony tam někde budou. Asi. Ale že nejsou úplně lehce k nalezení je samo o sobě výmluvné.
Takže ono těžko něco sepisovat, když pojišťovny používají různé prodejní kanály s různými cenami a podmínkami, a podmínek je obtížné se dopátrat.
No je mi to jasné, že cílem je, aby marketing měl co inzerovat, jestli to má i nějakou hodnotu, to už je zase nežádoucí se ptát.
zvláštní, že jste je nenašel. Jsou součástí VPP HAV 2016/03
konkrétně na str. 8, bod 6. Pojištění poškození vozidla při střetu se zvířetem
http://www.generali.cz/soubory/82SE8F/99%2060%2010%2013%2003-16%20v04_VPP%20HAV.pdf
A konkrétně tyto pojistné podmínky jsou přímo ke stažení na odkazu, který jsem uvedl.
Asi pochopíte - že webové stránky nejsou náhražkou pojistných podmínek. Jejich účelem je stručně a přehledně informovat o zásadních výhodách nabídky (bez ohledu na obor). A jelikož nezle veškeré informace uvést na web - vždy na těchto stránkách naleznete pojistné podmínky ke stažení, kde si můžete informace dohledat. Nebo je zde uvedeno kontaktní spojení, které můžete využít, abyste se k požadované informaci dostal bez nutnosti hledání.
No vida, je to tam schované. Já to hledal pod Všeobecnými podmínkami k pojištění zodpovědnosti, když je to bonus k zodpovědnosti.
A o tom to je, tohle nikdo nemůže prohledávat u všech pojišťoven, to není únosné.
Je mi to jasné, chápu to, že není smyslem webových stránek poskytnout rychlé a jasné informace. Smyslem je přitáhnout lidi k prodejci, a jak už tam osobně je, takový člověk jde daleko lépe zpracovat.
Mimochodem, smlouva je to jak od realitky. Pojištěnec je povinen čekat na příjezd Generali, jinak výluka, ale Generali nemá stanovenu lhůtu, kdy se musí od nahlášení dostavit.
Ono už teď má Policie 4 auta na kraj na sepisování a dokumentaci nehod, takže jestli k vám dorazí za hodinu, tak si můžete gratulovat. Kolik jich má Generali, a jak jsou rozmístěná? Zvláště pak když je pro Generali výhodné, tak si to sama nastavila, aby nejezdili příliš rychle. Když poškozený vydrží dost dlouho, Generali ušetřila za mzdové náklady a za auta, je jich potřeba méně. A když nevydrží, tak i za plnění.
" Nebo je zde uvedeno kontaktní spojení, které můžete využít, abyste se k požadované informaci dostal bez nutnosti hledání."
Asi takhle: tak si to jako klient figurant někdy zkus. V pojišťovně, bance... Odkývají ústně osobně, či do nenahrávaného telefonátu cokoli, přestože v podmínkách, když je člověk najde, je opačné, odpověď dají cosi jako "je to na internetu".
Vždy se mi osvědčilo sjednávat pojištění přes někoho a ne přímo u pojištoven. To samé pojištění bylo i o řády 1000 Kč levnější.
Pojišťovny hrozně rády platí provizi. Sice nechápu proč, ale je to tak.
S jednou nejmenovanou pojišťovnou hrajeme zajímavou hru.
Povinné ručení za cca 1800 Kč. Po roce navýšení na 2300 výpověď a nové sjednání za 1800 Kč. Při sjednání přimo v pojišťovně cena 5000 Kč.
Úplně nejlepší je sjednat to ZE ZNÁMOSTI na pobočce., s maximálními možnými slevovými koeficienty, a akcí - bonusem na nábor klientů, bo jim po předchozím zdražení hodně uteklo. To se potom lze dostat na ještě nižší cenu, nežli přes nejlevnějšího prostředníka (také znám, ale cena vyšší, byť nižší nežli pro člověka z ulice na pobočce).
Zajímavé, že také zdražují, ale po cca 100 Kč rok, ale teprve teď, po letech, se dostávají na nejlevnější konkurenční nabídku. Nu, asi bude čas, aby pojišťovna někomu vyplatila provizi....
Ještě k tomu zdražení, většinou pojišťovny zdražují skutečně o cca 100-200 Kč. Moje pojištění bylo skutečně cenově mimo a průměr se pohyboval kolem 3000 Kč. Nicméně u jiného auta jsem se neustálým přepojišťováním dostal z cca 2100 Kč na 1400 Kč. Pojišťovna zdražovala a nové pojistky uzavírala levněji. Většinou stylem nabidka o 100 Kč vyšší, nová smlouva o 200 Kč levnější.
kolikrát už ten limit 35 miliónů nestačil. V poslední době snad jen v případě souboje kamiónu a pendolína na přejezdu.
Že by pojišťovny a soudy byly tak stědré a běžně přiznávaly náhrady v řádech desítek miliónu, ten pocit moc nemám.
Je ovšem bohužel celkem smutné, že pro viníka může být výhodnější aby poškozený zemřel (neboť tam bude náhrada konečná možná někde v řádech miliónů) než aby přežil s těžkými následky.
A povídačky jak nabouráte tahač plný Buggati Veyronů či sjedete se starým Favoritem do Želivky, ty slýcháme už od počátků totoho systému pojištění.
Ono ba se to dalo ještě upřesnit. Kolikrát limit 35M nestačil a kolikrát v tu chvíli limit 100M stačil. Pokud by toto pojištění mělo chránit na 100 % muselo by mít neomezený limit. Pokud někdo opravdu udělá velkou škodu, bude pravděpodobně odepsán a zadlužen do konce života. Zase ale potom nemusí už vůbec nic platit.
Konkrétně dotazu - zdali se někdy už stalo, že by limit 35mil nestačil.
Stává se to, na můj vkus poměrně často, a nemusí to být hned znečištění Želivky nebo střed s kamionem naloženým luxusními vozy.
Poslední ukázkový případ, byl kamion na přejezdu s následným střetem s Pendolinem: pouze škoda na vlakové soupravě, přesáhla 90mil Kč a to nemluvím odškodnění na zdraví strojvedoucímu a pasažérům.
pak i jeden mnohem reálnější příklad - v roce 2011 - sražený cca 7letý chlapec na přechodu pro chodce, řidičem který jel cca 70km/h.
chlapec měl úraz hlavy, na jejich základě má v současnosti trvalé následky. Odškodnění za bolestné, regresy zdravotních pojišťoven, snížení společenského uplatnění atd., se tehdy vyšplhalo na cca 98mil. Kč (to bylo za platnosti starého občanského zákoníku - dnes by toto odškodnění bylo pravděpodobně výrazně vyšší - odhadem dvojnásobné)
Takže, se to prý stává často. Konkrétně u osobních automobilů jednou, a to před pěti lety.
Zároveň ale ani nejvyšší nabízené plnění Generali ve výši 200/200M nedává jistotu, že škody zaplatí. Co kdyby ti sedmiletí chlapci byli (pouze!) dva, a máme tu nový občanský zákoník s vyšším odškodným....
Byl by nějaký odkaz na ten 98 M případ? Jedná se o pravomocný rozsudek? Ta částka je naprosto absurdní. Dalece překračuje náklady na doživotní péči, a citové odškodnění starý zákoník neznal. Navíc i NOZ má limit 10 M, v případě mladých lidí až 20M. I s náklady na léčení a pečovatelskou službu je to, ve vší úctě, absurdní.
Ta částka zas tak absurdní není:
nejdražší položkou jsou vždy náklady na léčení (ty sami o sobě mohou snadno přesáhnout limit stanovený zákonem - 35mil.)
Další citelnou položkou je Ztráta na výdělku po skončení prac. neschopnosti (hlavně u nejmladších - nebo lidí s vysokým příjmem.
následují:
- Náklady na výpomoc
- Ztížení společenského uplatnění
- Bolestné
- Ztráta na výdělku po dobu prac.neschopnosti (pokud se jedná o pracujícího)
- ostatní výdaje
Asi dobře víte, že žádný odkaz na konkrétní případ (s konkrétními jmény, daty a čísly) Vám nikdo nedá - Ze zákona toto nelze.
nicméně i přes to Vám mohu poskytnout odkaz na tiskovou zprávu Generali ze dne 16.05.2013 - kde je uvedena škoda, kdy se vyplatilo 18Mil (ale ani zde nemáte detaily, které byste asi chtěl)
http://www.generali.cz/tiskove-zpravy/za-zdanlive-banalni-nehody-vyplaceji-pojistovny-stamilionove-castky
A z 21.09.2011 kde je také uveden příklad plnění, kdy by základní limit nemusel stačit v případě škody na zdraví.
http://www.generali.cz/tiskove-zpravy/skody-nahlasene-klienty-generali-z-pojisteni-motorovych-vozidel-mohou-letos-prekrocit-hranici-2-miliard-korun
Jinak v NOZ žádné tabulky, co se týče vyplácení újmy, nejsou - existuje pouze metodika Nejvyššího soudu ČR - nicméně tato metodika má charakter pouze DOPORUČENÍ, není závazná. V individuálních případech může poškozený vysoudit i více.
Ale jinak máte pravdu, pojišťovny se tímto doporučením, při vyplácení, řídí. Přesto Vám to, jako poškozenému, nebrání požadovat po viníkovi nehody více pomocí soudu. NOZ to umožňuje.
viz. články:
http://www.mesec.cz/clanky/za-bolest-dostanete-i-trojnasobek-komu-proto-zdrazuje-povinne-ruceni/
a
http://ekonomika.idnes.cz/reakce-pojistoven-na-novou-vysi-odskodneni-za-bolest-p09-/ekonomika.aspx?c=A140415_2056591_ekonomika_neh
Zkrátka nic není, a tvrzení neodpovídá ani zákonům, ani rozumným předpokladů, tedy třeba výpočet výdělku. Jen "modelové příklady", a samotná Generali (radši) ani pojistníé krytí proti skutečně velkým škodám nenabízí.
On se ten výdělek počítá z dosavadních, případně z průměrného platu atp.
Fakta místo strašení.
Co kdyby ti sedmiletí chlapci byli (pouze!) dva - to je celkem sumak, limit skody na zdravi se pocita na kazdeho poskozeneho zvlast.
Nicmene pri tomhle hazeni s hausnumery "dnes by toto odškodnění bylo pravděpodobně výrazně vyšší - odhadem dvojnásobné" tak by to mohlo být třeba 190 a nebo taky 210 miliónů?
Upřímně je myslím celkem jedno zda měl dotyčný limit 35 a má doplatit 175 a nebo měl limit 200 a má doplatit 10 mega. Stejně to z běžného člověka s běžným příjmem nikdo nikdy nedostane.
mam jednou tolik drazsi pojistku na dvacet let stary auto nez bych mohl mit ne havariku ale tu povinou s tim ze tam mam snad vse pojistene na vysoke castky i posadku ve vozidle. Nebo zvolim lacinejsi stane se nejaky pruser a do konce zivota se nedoplatim a to uz se stalo x lidem. Setrit nesetrit ja mam jasno.
Se zájmem jsem si přečetla diskuzi. Zejména odškodnění opravdu koukám na částky. Známou srazil chlap na přechodu, trvalé následky, roční léčba,chlap se ovšem hned hodil nemocný psychicky a dostala z něho jako výsměch 10 tis. Kč za rozdrcený obratle....
Otázka druhá a aktuální, pokud použiji nějaký srovnávač, například http://www.povinneruceni.biz/ mohou se obchodní podmínky lišit od nabídky, kterou dostanu přímo v bance?
Děkuji
tak jsme se na to mrknul a na základě http://www.povinneruceni.biz/srovnani mi teda přišly zajímavé výsledky, uvidíme jak to dopadne, díky za odkaz
Dobrý den,
já jsem sjednával přes https://www.povinne-ruceni.com/povinne-ruceni/ .